loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

تجهیزات نظامی,دانشنامه نظامی,مقالات نظامی,میلیتاری,سایت نظامی,انجمن نظامی

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 1623 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)
نازی ها برای حمله به خاک آمریکا برنامه های عملی تری هم داشتند. آنها علاوه بر ساخت فضاپیما،به دنبال یک راه عملی و ارزان تر برای ضربه زدن به آمریکایی ها بودند: شلیک موشک بالستیک از زیردریایی.
عادل خوجه بازدید : 27854 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)
پهپاد ها و سامانه‌های نظارتی حقیقتا جریان و نتیجه‌ جنگ‌ها رو دارند تغییر میدهند. هزینه‌ بسیار پایین، بدون خطر از دست رفتن پرسنل، دید مستقیم و زنده بر صحنه نبرد فقط بخشی از مزایای انهاست.
عادل خوجه بازدید : 2080 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)
براساس اطلاعات وبگاه گلوبال سیکوریتی ، گونه Favorite ، مشتق شده از نمونه PUM.2  مسلح به یک موشک جدید با سرجنگی بزرگتر ،و سیستم های هدایت بهبود یافته برای مقابله با طیف وسیعی از تهدیدات در یک برد 200 کیلومتری است که نسبت به گونه قبلی ، 150 کیلومتر افزایش داشته است .
عادل خوجه بازدید : 6106 دوشنبه 23 فروردین 1395 نظرات (0)
الحق که نام پیتون برازنده این رولور هست. هرچند از نظر قدرت به نظر می رسد که کمی کمتر از رولورهای قدرتمندی مثل کینگ کبرا و آناکوندا باشد ، ولی به هر حال این رولور بعد از رولورهای کینگ کبرا و آناکوندا قویترین رولور انبوه آمریکا به شمار می رود.
عادل خوجه بازدید : 2766 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)
جمهوری اذربایجان در شمال کشور ما قرار دارد و با دریای خزر نیز مرز ابی دارد.  این کشور از اوت سال ۱۹۹۱ از شوروی استقلال یافته است  و دارای جمعیت نه میلیون یکصد بیست پنچ هزار نفری است.  این کشور از بعد استقلال درگیر جنگ قره باغ شد. این نبرد حتی قبل از استقلال اذربایجان و ارمنستان نیز درجریان بود ولی بخش بزرگ  این  نبرد به سال های بعد از استقلال این کشور و ارمنستان بر میگردد  که ریشه قومی دارد. در این نبرد اذربایجان از پشتیبانی ترکیه بهره می برد و ارمنستان از پشتیبانی روسیه و بعدها ایران . در نهایت بعد از چند سال جنگ این جنگ با دیپلوماسی حل شد اگرچه همچنان کینه ها و دشمنی ها باقی است. ایران در مرحله نخست طرف اذربایجان را گرفت ولی بعد از ان به یکباره تغییر سیاست داد و طرف ارمنستان را گرفت ولی در کل ایران نقش بسیار بزرگی بر سر حل جنگ قره باغ بازی کرد .
عادل خوجه بازدید : 10443 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

این رزمایش در محدوده استحفاظی نیروی دریایی ارتش در دریای عمان ، شرق تنگه هرمز و عمدتاً در آبهای بین المللی اقیانوس هند اجرا شد و بار دیگر توجه واحدهای رزمی ایالات متحده ، مستقر در منطقه را بخود جلب نمود . قبل از آغاز این رزمایش ، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانIRIN) طی اطلاعیه ای  به تمامی شناورهای تجاری ونظامی که در حال عبوراز منطقه بودند هشدار داد که این رزمایش با استفاده از مهمات واقعی در آبهای بین المللی اجرا خواهد شد تا حادثه پیش بینی نشده ای رخ ندهد .

عادل خوجه بازدید : 10746 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

در جریان سالهای جنگ سرد تعداد زیادی از تانک ها و نفربرها توسط کشورهای مختلف خصوصا ایالات متحده آمریکا و شوروی سابق طراحی و در تعداد بالا ساخته شد اما با گذشت زمان و خصوصا پایان یافتن جنگ سرد، میزان قابل توجهی از این تانک ها و زره پوش ها در کشورهای مختلف همچنان در خدمت باقی ماندند. 

عادل خوجه بازدید : 2643 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)
راکت انداز ۲۲۰ م م ۹ پی ۱۱۴ که ناتو به ان لقب ام بی ۲۷ اورگان داد یک راکت توپخانه ای ازاد پرواز با لانچر  ۱۶ لول است  که بر روی شاسی خودروی ۸*۸   ZIL135 نصب است  و در سال ۱۹۷۵ وارد خدمت شده است . این شاسی  مشابه نسخه ای بود در سامانه فراگ ۷ استفاده شده بود.خودرو دارای  ۲۰ تن وزن بود(با لانچر پرتاب راکت)  و از دو موتور دیزل بهره می برد  که چهار چرخ در سمت چپ به یک موتور و چهار چرخ در سمت راست به موتور دیگر وصل بود ولی تنها اکسل عقب و جلو به فرمان وصل می شدند.کابین دارای محافظت در برابر حملات شیمیایی و میکروبی بود . کل سیستم چهار خدمه داشت  که در عرض ۳ دقیقه اماده شلیک می شد .

تعداد صفحات : 73

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 176
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 426
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 9,961
  • بازدید ماه : 2,720
  • بازدید سال : 141,848
  • بازدید کلی : 5,084,837