loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

نیروی زمینی

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 3552 جمعه 25 اسفند 1396 نظرات (0)

مقدمه /تانك مركاوا (مركاوا در عبري מרכבה به معني Chariot يا ارابه) جزو یکی از مطرح ترین تانكهاي اصلي ميدان نبرد است كه توسط وزارت دفاع اسرائيل(Israel Defense Forces يا IDF ) طراحی و ساخته شده است،مرکاوا با طور رسمی در سال 1979 به خدمت ارتش رژیم صهیونستی در آمد ، به طور کلی چهار نسخه از این تانک میدان نبرد توسط رژیم صهیونستی ساخته و وارد خدمت شده است،اولین بار مرکاوا در جنگ 1982 لبنان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، نام "مرکاوا" در ابتدا برنامه طراحی اولیه این تانک انتخاب شده است،هدف اصلی از ساخت تانک مرکاوا،رسیدن به تانکی با ویژگی ها قابل توجه ای چون بازیابی سریع بعد از آسیب در هنگام نبرد ،بقای پایدار در نبرد ،و تا حد امکان حفاظت از جان خدمه تانک (به دلیل جمعیت کم این رژیم منحوس) بوده است. بدين جهت موتور در قسمت جلوي تانك تعبيه شده است كه باعث افزايش سطح حفاظت زرهی در قسمت جلوي تانك مي‏شود؛ بنابراين، خدمه مي‏توانند در صورت از كار افتادن تانك، از قسمت عقب آن، خارج شوند اين تانك داراي زره بسيار مقاومي است و توانايي حركتي بالايي دارد؛ در واقع اين تانك، داراي بهترين نوع حفاظت، در كل تانكهاي توليدي در جهان است.

عادل خوجه بازدید : 3209 سه شنبه 15 اسفند 1396 نظرات (0)

مقدمه /تانك مركاوا (مركاوا در عبري מרכבה به معني Chariot يا ارابه) جزو یکی از مطرح ترین تانكهاي اصلي ميدان نبرد است كه توسط وزارت دفاع اسرائيل(Israel Defense Forces يا IDF ) طراحی و ساخته شده است،مرکاوا با طور رسمی در سال 1979 به خدمت ارتش رژیم صهیونستی در آمد ، به طور کلی چهار نسخه از این تانک میدان نبرد توسط رژیم صهیونستی ساخته و وارد خدمت شده است،اولین بار مرکاوا در جنگ 1982 لبنان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، نام "مرکاوا" در ابتدا برنامه طراحی اولیه این تانک انتخاب شده است،هدف اصلی از ساخت تانک مرکاوا،رسیدن به تانکی با ویژگی ها قابل توجه ای چون بازیابی سریع بعد از آسیب در هنگام نبرد ،بقای پایدار در نبرد ،و تا حد امکان حفاظت از جان خدمه تانک (به دلیل جمعیت کم این رژیم منحوس) بوده است.

عادل خوجه بازدید : 3566 سه شنبه 02 خرداد 1396 نظرات (0)

این تپانچه در سال ۱۸۹۶ توسط آقای پاول ماوزر طراح و مالک شرکت ماوزر(راینمتال)کنونی طراحی و تولید شد.این تپانچه جز اولین تپانچه های نیمه اتوماتیک دنیا بود که از سال ۱۸۹۶تا۱۹۳۷در خط تولید بود.این سلاح در دنیا بخاطر برد و قدرت نفوذ بالا معروف می باشد که آلمان این اسلحه را به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادر کرد.کشورهای .ایتالیا .انگلیس.روسیه .اتریش.چین.ترکیه.اسپانیا.ایران.آرژانتین.نروژ.از عمده استفاده کننده های این سلاح بودند.

عادل خوجه بازدید : 4373 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (0)

نیروی زمینی عربستان با استعداد  ۲۳۵۰۰۰ نفر به شکل عملیاتی و تقریبا  همین میزان به شکل ذخیره بزرگترین نیروی نظامی عربستان است که مانند همه نیروی های نظامی عربستان از بین قبایل وفادار به حکومت نیرو می گیرد  . این نیرو در سال ۱۹۲۹ تشکیل شد اگرچه به شکل کاملا مدرن بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت. این ارتش به شکل بسیار  کوچک بر علیه اسرائیل در جنگ های سال ۱۹۴۸، ۱۹۶۷، ۱۹۷۳ شرکت داشت ولی اولین حضور واقعا جدی در یک نبرد به نبرد خفجی بر میگردد که مربوط به حمله صدام به منطقه خفجی  عربستان در جنگ سال  ۱۹۹۱ می باشدکه تنها تعرض  بت شده یک کشور  خارجی دست کم بعد از تشکیل السعود به عربستان  است.بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ این ارتش  مدتی در یمن دیگری بود ولی یک نبرد بزرگتر به سال  ۲۰۱۵  بر میگردد که همچنان ادامه دارد.

عادل خوجه بازدید : 2598 شنبه 25 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

در سال ۱۹۴۴ ارتش شوروی خواهان یک تانک برای جایگزینی تانک تی ۳۴ بود که در همان زمان در حال تولید بود. کار طراحی در همان سال در دفتر طراحی او کی بی ۵۲۰ اغاز شد و در اوریل سال ۱۹۴۵ تانک جدید که تی ۵۴ نامیده میشد ساخته شد. تی ۵۴ بر اساس تی ۴۴ ساخته شد تانکی که بر اساس تی ۳۴ توسعه یافت ولی هرگز تولید نشد. شکل کلی را حفظ کرده بود ولی زره و توپ افزایش داشت. تانک در ناحیه جلو بدنه ۱۸۰ م م و در ناحیه جلوی برجک ۱۲۰ م م زره داشت و از توپ ۱۰۰ م م بهره می برد . تانک جدید با نام تی ۵۴ ای اولین بار در سال ۱۹۴۸ وارد خط تولید شد.

عادل خوجه بازدید : 2951 شنبه 25 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

در خلال جنگ جهانی دوم و بعد از آن با وجود پیشرفت صنایع و با طراحی وتوسعه خودروهای زرهی متوسط و سنگین بازهم تا مدتها قسمتی از ستون فقرات نیروهای زرهی ارتش آمریکا را ادوات زرهی مانند تانک ها و خودروهای زرهی ضد تانک / پشتیبانی آتش/ توپهای خودکششی سبک تشکیل میدادند، عمده دلیل نیاز ارتش آمریکا به خودرو های زرهی سبک داشتن یک واحد زرمی با قابلیت ایجاد پشتیابی آتش مستقیم برای نیروهای هوابرد و پیاده نظام بود که دارای سرعت و چالاکی بالایی نیز باشد.

عادل خوجه بازدید : 2142 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
تا پایان جنگ دوم جهانی دوم، کشورها و ارتشها در حال استفاده از تانک‌های ِ سبک، متوسط، سنگین و فوق سنگین برای انجام ماموریتهای مختلف بودند. اما پس از جنگ دوم جهانی، ارتشها و کشورها به دنبال این ایده بودند که تنها از یک نوع تانک استفاده کرده که قدرت انجام تمامی مأموریت‌های محوله به انواع مختلف تانک‌ها را داشته باشد. این طبقه جدید از تانک‌ها تانک اصلی میدان نبرد (main battle tank به‌اختصار MBT) نامیده می‌شدند.
عادل خوجه بازدید : 2829 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
یکی از حساس ترین نقاط مرزی جمهوری اسلامی ایران ، مرزهای مشترک با جمهوری ترکیه بشمار می آید. در حقیقت ترکیه نقطه تلاقی دو قاره بسیارمهم آسیا و اروپا بوده و بدین لحاظ از اهمیت راهبردی برخوردار می باشد. این کشور در جنوب شرقی اروپا ، جنوب غربی آسیا و در مختصات جغرافیایی میان 35 درجه و 51 دقیقه تا 42  درجه و 6 دقیقه عرض جغرافیایی و 25 درجه و 40 درجه تا 44 درجه و 50 دقیقه طول جغرافیایی ، در نیمکره شمالی قرار گرفته است.سرزمین ترکیه به صورت یک مستطیل قابل تصور است که طول آن از شرق تا غرب 1660 کیلومتر و عرض آن به طور متوسط 550 کیلومتر است . این کشور از سه طرف توسط دریا احاطه شده و چیزی درحدود 780580 کیلومتر مربع مساحت دارد.
عادل خوجه بازدید : 10746 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

در جریان سالهای جنگ سرد تعداد زیادی از تانک ها و نفربرها توسط کشورهای مختلف خصوصا ایالات متحده آمریکا و شوروی سابق طراحی و در تعداد بالا ساخته شد اما با گذشت زمان و خصوصا پایان یافتن جنگ سرد، میزان قابل توجهی از این تانک ها و زره پوش ها در کشورهای مختلف همچنان در خدمت باقی ماندند. 

عادل خوجه بازدید : 2643 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)
راکت انداز ۲۲۰ م م ۹ پی ۱۱۴ که ناتو به ان لقب ام بی ۲۷ اورگان داد یک راکت توپخانه ای ازاد پرواز با لانچر  ۱۶ لول است  که بر روی شاسی خودروی ۸*۸   ZIL135 نصب است  و در سال ۱۹۷۵ وارد خدمت شده است . این شاسی  مشابه نسخه ای بود در سامانه فراگ ۷ استفاده شده بود.خودرو دارای  ۲۰ تن وزن بود(با لانچر پرتاب راکت)  و از دو موتور دیزل بهره می برد  که چهار چرخ در سمت چپ به یک موتور و چهار چرخ در سمت راست به موتور دیگر وصل بود ولی تنها اکسل عقب و جلو به فرمان وصل می شدند.کابین دارای محافظت در برابر حملات شیمیایی و میکروبی بود . کل سیستم چهار خدمه داشت  که در عرض ۳ دقیقه اماده شلیک می شد .
عادل خوجه بازدید : 5334 چهارشنبه 18 فروردین 1395 نظرات (0)

نام کلاشینکوف را می توان از جمله اسامی دانست که تقریبا اکثر مردم جهان با آن آشنایی دارند؛ از روستاییانی در آفریقا بدون آب و برق و سواد تا افرادی که در آسمانخراش های شهر نیویورک آمریکا زندگی می کنند. برای همه آنها، این سلاح افسانه ای نامی آشنا است اما کسی به درستی نمی داند دقیقا چند قبضه از این سلاح و مدل های زیر مجموعه آن تولید شده است.

عادل خوجه بازدید : 2713 یکشنبه 23 اسفند 1394 نظرات (0)
شهرهای موشکی، اکنون به قطعه بزرگی از راهبرد نبرد ناهمطراز سپاه تبدیل شده‌اند و عمق بالا، به همراه خروجی‌های متعدد، امکان شلیک انواع موشک‌های بالستیک را فراهم می‌کند.
عادل خوجه بازدید : 3656 جمعه 21 اسفند 1394 نظرات (0)
خانواده‌ی برتا MAB 38، یکی از مسلسل های دستی یا ساب‌مشین گان های ارتش پادشاهی ایتالیا بود که در سال 1938 معرفی شد و در طول جنگ جهانی دوم مورد استفاده این ارتش قرار گرفت. همچنین در ارتش های اون سالهای رومانی، المان و ارژانتین هم مورد استفاده قرار گرفت.
عادل خوجه بازدید : 2550 چهارشنبه 12 اسفند 1394 نظرات (0)
ممکن است یک بار هم که شده، نام تانک Leopard به گوشتان خورده باشد، تانک Leopard 2 همان تانکی است که توسط کمپانی Krauss-Maffei آلمان غربی طراحی و توسعه یافت که این امر تقریبا در دهه ی 1970 میلادی صورت گرفت. برای اولین بار این تانک در سال 1979 به نمایش همگان در آمد که نشان دهنده ی نسخه ی جدید تر تانک موفق و خوشنام Leopard 1 کشور آلمان بود. تانک Leopard 2، دارای عملکردی خارق العاده و فرا تر از حد تصورات بود، تانکی که هر کشوری را مجذوب به خودش می کرد و فرماندهان نظامی را وادار می کرد تا آن را برای کشورشان بر گزینند. 
عادل خوجه بازدید : 10337 پنجشنبه 22 بهمن 1394 نظرات (0)
ارتش ترکیه سال های زیادی از تانک های امریکایی چون ام ۴۸ و ام ۶۰ پاتن و تانک های المانی لئوپارد ۱و و۲ بهره می برند. این ارتش  برای افزایش قدرت زرهی  خود در دهه  ۱۹۹۰ دست به ارتقاء تانک های ام ۴۸ خود  زد و با کمک رژیم صهیونستی تانک های ام ۶۰ خود را با استاندارد سابرا رساند  که کارایی برابر با تانک مرکاوا  نسخه مارک ۳ و حتی مارک ۴دارند. این ارتش در ادامه تانک لئوپارد  ۲ای ۴ را به صورت دست دوم دریافت کرد و بعد دست به ارتقا  انها به نسخه لئوپارد ۲ ان جی زد .
 
عادل خوجه بازدید : 3348 پنجشنبه 22 بهمن 1394 نظرات (0)
شرکت قدرتمند و سرشناس هکلر و کخ آلمان در چند دهه اخیر، در کنار سلاح های تهاجمی، مسلسل های دستی و سلاح های کمری محبوب و کارآمدش دست به توسعه چند نوع اسلحه " دقیق زن" زده است که انصافاً هم در این زمینه موفق بوده و توانسته محصولات این خانواده از سلاح های خود را در صدر سلاح های قدرتمند و با کیفیت دنیا جای دهد.
عادل خوجه بازدید : 2698 دوشنبه 19 بهمن 1394 نظرات (0)
اسلحه ی ماژولارِ MSBS 556 Radon ، سلاحی در حال توسعه برای به خدمت گرفته شدن توسط ارتش لهستان در آینده ای نزدیک.
این سلاح در دو نوع استاندارد MSBS 556K و پیش ماشه MSBS 556B در حال توسعه می باشد که هر دو از رسیور (بدنه ی اصلی ) بالایی مشابه استفاده می کنند و به لطف طراحی اصولی و ماژولار قابلیت تبدیل شدن و استفاده به عنوان سلاح کاربین ، تکتیر انداز و تیربار سبک را دارند.
عادل خوجه بازدید : 3729 شنبه 10 بهمن 1394 نظرات (0)

اسلحه های کلاشنیکف یا همان AK-47 یکی از خوشدست ترین و مطمئن ترین سلاح ها در میادین جنگ می باشد این سلاح هیچ وقت نیروی پیاده را در میادین جنگ تنها نمی گذارد و از دوره ساخت اولین سلاح کلاشنیکف در سال ۱۹۴۷میلادی تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون قبضه توسط کارخانه روسی کلاشنیکف و دیگر کارخانه جات سازنده این سلاح در کشورهای دیگر مونتاژ و ساخته شده است ، با توجه به مزایای این سلاح کارخانه امریکائی(( CIA (Century International Arms inc) که یکی از کارخانه جات تولید سلاح در امریکا می باشد دست به تولید سلاح کلاشنیکفAK-47 با نام اختصاری AK مدل Centurion 39 Sporter زده است.

عادل خوجه بازدید : 1977 پنجشنبه 08 بهمن 1394 نظرات (0)
تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده به یک سیستم خمپاره انداز خودکار نیاز داشتند که بتواند عملیات پشتیبانی آتش سبک توپخانه ای را به خوبی و با سرعت و دقت بالا و در ارتباط با سایر خودروها به خوبی انجام دهد. سیستمی که نیروی دریایی برای تولید مد نظر داشت ، یک سیستم خمپاره انداز کاملا خودکار بود که بدون دخالت انسان بتواند تمامی امور هدفگیری و شلیک را به صورت خودکار انجام دهد. طرح ساخت این سیستم XM 326 نام گرفت.
عادل خوجه بازدید : 1808 چهارشنبه 07 بهمن 1394 نظرات (0)
راکت انداز ۱۲۲ میلیمتری ۴۰ لول  BM-21گراد یک راکت توپخانه ای زمین به زمین غیر هدایت شونده پر آوازه  و مشهور ساخت شوروی می باشد.(این راکت را در ایران به اشتباه کاتیوشا می نامند این در حالی است که ام بی ۱۳ کاتیوشا یک راکت انداز ۸۲ م م ساخت شوروی در زمان جنگ جهانی دوم بود).این سلاح کارامد که اولین بار در سال۱۹۶۴ عملیاتی شود امروزه به طور گسترده ای در بیش از ۵۰ کشور جهان استفاده و همچنان تولید می شود.این سلاح با عملکرد خوب خود باعث توسعه نمونه های مشابه خود در سراسر جهان شود.گراد را باید سلاحی مشابه توپ ولی با حجم اتش بسیار ، قدرت تخریب چند برابر ولی با برد کمتر و دقت اتش کمتر دانست.

 

عادل خوجه بازدید : 1512 جمعه 02 بهمن 1394 نظرات (0)

از دهه 70 میلادی ده‌ها نمونه این موشک‌ها با سیستم هدایت‌های مختلف برای ارتش‌ها بزرگ دنیا ساخته شده و بعضی از آنها در بازار صادراتی بسیار پرطرفدار بوده‌اند. اکثر این موشک‌ها دارای هدایت سیمی بوده و در راستای دید پرواز می کنند، اگرچه از دهه 70 میلادی بعضی از این موشک‌ها با توانایی پرواز بالاتر از خط دید تولید شده اند. 

عادل خوجه بازدید : 2001 سه شنبه 29 دی 1394 نظرات (0)

پاکستان از زمان جدایی از هند , استقلال از استعمار پیر انگلستان همواره بر سر منطقه کشمیر با هند دچار مشکل بوده است .این مشکل تا به انجا پیش رفته که طی چهار دهه گذشته این دو کشور پنچ بار با یک دیگر وارد جنگ شده اند .این جنگها در سالهای۱۹۴۷(منطقه کشمیر)،۱۹۶۵(منطقه کشمیر)،۱۹۷۱،۱۹۸۱،۱۹۹۹(منطقه گارگیل) انجام شدند .اگرچه در این جنگ ها هیچ کدام از دو طرف میدان جنگ نتوانستند بر دیگری به صورت کامل پیروز شوند ولی این مسئله را نمی توان منکر شده که هند به طور معمول در این جنگها تلفات کمتری را می داد و پیروزی های بیشتری را نیز به دست می آورد.

عادل خوجه بازدید : 1770 دوشنبه 28 دی 1394 نظرات (0)

در سال 2003 ایالات متحده آمریکا با کمک ائتلاف توانست عراق را اشغال کند. اما وضعیت عراقی که برای دومین بار توسط نیرو های ایالات متحده و همپیمانانش شکست خو​رده بود با وضعیت عراق 1991متفاوت بود. نیروهای امریکایی قرار بود این کشور را اشغال کنند و نیروهای نظامی خود را برای مدت طولانی در عراق نگه دارند علاوه بر این نیرو های چریکی و بعضا ترویستی نسبت به گذشته قدرتمند تر شده بودند.

عادل خوجه بازدید : 1630 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

کشور اوکراین قبل از فروپاشی شوروی، وظیفه ی تولید تانک های تی ۸۰ را در کمپانی Malyshev (که در خود اوکراین واقع شده بود) برعهده داشت که چند مدل بعدی را نیز دفتر طراحی خارکیف توسعه داد که یکی از آنها تانک تی ۸۴ است که در کشور اوکراین و بعد از فروپاشی شوروی به تولید رسید. 

عادل خوجه بازدید : 1690 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

نازی ها قبلا تعداد توپهای غول پیکر ریلی ساخته بودند که در اطراف کانال مانش مستقر بودند و تا 29 مایل برد داشتند. آنها به اندازه ی کافی بدنام بودند اما تنها قسمتی از داستان را تشکیل می دادند. 

عادل خوجه بازدید : 2056 جمعه 11 دی 1394 نظرات (0)
توپ 75 میلیمتری پک-40 یک سلاح ضدتانک بود که در سالهای بین 1939 تا 1941 توسط راینمتال توسعه یافت و در طی جنگ جهانی دوم به صورت ستون فقرات توپخانه ضدتانک آلمان نازی درآمد.
عادل خوجه بازدید : 1796 جمعه 11 دی 1394 نظرات (0)

بعد از پایان جنگ سرد و بهبود روابط بین المللی جنگ تمام عیار بین قدرت ها تا حدودی فروکش پیدا کرد و بروز ناگهانی جنگ های کوتاه، شدید، کوچک و منطقه ای به ویژگی اصلی این دوران تبدیل شد. در این دوران تسلیحات و زره پوش های سنگین به دلیل عملکرد آهسته در این نبردها کارایی نداشتند و به مثابه استفاده از ضد هوایی برای نابودی حشراتی مثل مگس! بودند. در نتیجه زره پوش های سبک که تا آن زمان از آن ها غفلت شده بود، نقش قابل توجهی در این جنگ ها پیدا کردند. ظرفیت پاسخگویی سریع، کاربرد آسان، تحرک بالا و ویژگی های به صرفه، این تجهیزات را به لوازم اصلی نیرووهای واکنش سریع تبدیل کرد.

عادل خوجه بازدید : 2474 جمعه 27 آذر 1394 نظرات (0)
با وقوع جنگ سرد ترس از حملات زرهی ارتش شوروی بروی کشورهای اروپای غربی سایه افکنده بود. خصوصا در آلمان غربی که به وسیله ی همسایه ی خود، آلمان شرقی تهدید میشد. در نتیجه  آلمان غربی  تصمیم به توسعه ضد تانک های جدیدی گرفت تا بتواند در صورت حمله ی زرهی شوروی و همپیمان آن مقاومت کند. آلمان ها تمایل داشتن تا از طرح موفق زره کوب های Jagdpanzer IV در جنگ جهانی دوم برای زره کوب جدید خود استفاده کنند. اولین نمونه این ضد تانک به کمک سه شرکت  هنشل ، هانوماگ و کمپانی سویسی موواگ در سال 1960 ساخته شد. بعد از انجام تست بروی نمونه اولیه تنها دو کمپانی آلمانی هنشل و هونوماگ برای تولید انبوه باقی ماندند. اسم این زره کوب Kanonenjagdpanzer یا به اختصار KnJgPz-90 نامیده شد. در بین سال های 1366 تا 1367 770 دستگاه از این زره کوب به ارتش آلمان تحویل داده شد.که از 770 دستگاه تولیدی 385 دستگاه را کمپانی  هنشل و 385 دستگاه دگیر را هونوماگ ساخت بود.
 
عادل خوجه بازدید : 1796 شنبه 21 آذر 1394 نظرات (0)
ایالات متحده سالهاست که به دنبال طراحی و توسعه سلاحی هست که بتواند با سرعت بسیار بالا و در کمترین زمان ممکن خود را به اهداف استراتژیک از پیش تعیین شده رسانده و قدرت زدن ضربه اول به صورتی خرد کننده را به این کشور ببخشد.
عادل خوجه بازدید : 1822 جمعه 20 آذر 1394 نظرات (0)

MBT-3000 تانک اصلی میدان نبرد نسل سومیست که هم اکنون در مرحله توسعه برای مشتریان خارجی و ارتش آزادی بخش خلق چین قرار دارد.در راس این برنامه، گروه صنعتی عظیم نورینکو (شرکت صنایع شمالی چین) قرار دارد.این تانک جانشین بلافصل MBT-2000 است که هر دو تانک موجودیت خود را مرهون T-72 شوروی در دوران جنگ سرد هستند.

عادل خوجه بازدید : 2710 جمعه 20 آذر 1394 نظرات (0)

شوروی در دهه ۱۹۸۰ در حال تولید تی ۸۰یو بود که برای مدتی مقاومت ترین زره جهان را داشت ولی با به روی کار امدند تانک های نوینی چون ابرامز، چلنچر ۱ و یا لئوپارد ۲ این برتری کم رنگ شد اگرچه همچنان وجود داشت از این رو شوروی خواهان تانک جدید بود ولی با فروپاشی شوروی و مشکلات مالی روسها در دهه ۱۹۹۰ طرح به تعویق افتاد. از این رو روسها به سراغ  یک راه حل موقت رفتند تا زمانی که تانک پیشرفته ای وارد خدمت شود. تانک موقت تی ۹۰ نام گرفت که یک نسخه ارتقاء یافته تی ۷۲ بود و اصلا قرار بود روز نسخته تی ۷۲ بی یو نامیده شود ولی به دلیلی عملکرد بسیار بد تی ۷۲ در جنگ  سال ۱۹۹۱ خلیج فارس در برابر ابرامز امریکایی ، نام تانک به تی ۹۰ تغییر یافت. 

عادل خوجه بازدید : 2187 پنجشنبه 19 آذر 1394 نظرات (0)
Elefant (به آلمانی یعنی فیل) یک ضد تانک سنگین بود که توسط ارتش آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم طراحی و شاخته شد. در سال  1943 کارخانه پورشه این ضد تانک را با نام فردیناند (Ferdinand) ساخت و در سال 1944 بعد از اصلاحاتی به نام Elefant تغییر نام داد و با اسم خاص Sd. Kfz. 184 در سیستم رزمی آلمان نازی نامگذاری شد.
عادل خوجه بازدید : 1558 چهارشنبه 18 آذر 1394 نظرات (0)
سامانه ضد تانک خود کششی ۹ ام۱۲۳ خارزانیتماکه ناتو به ان نام ای تی -۱۵ داده است ، بر مبنای یک شاسی شنی دار و یک موشک هدایت لیزری و راداری ساخته شده است.این سامانه در سال ۱۹۹۶ رو نمایی شد ولی ریشه ساخت موشکی برای عملیات در هر شرایط اب و هوایی به دهه ۱۹۸۰ بر میگردد . موشک های ضد تانک اگر از نسخه هدایت نیم خودکار سیمی باشند محدودیت دید در اب و هوایی بد دارند و در نسخه  لیزری چون کورنت نیز مشکلاتی دیگر همچون هشیار نمودن هدف به دلیل داشتن سنسور هشدار دهنده لیزری روی اکثر خودرو های زرهی مدرن و همچنین تاثیر پذیری سیستم  هدایت لیزری در اب و هوایی بد بود.
عادل خوجه بازدید : 2387 جمعه 13 آذر 1394 نظرات (0)
قیاس تی ۹۰ با ام۱ ابرامز کمی بی انصافی است زیرا در جدول رده بندی ده تانک برتر جهان ابرامز یا اول است و یا دوم ولی تی ۹۰ همیشه جایگاه بعد از شماره هفت داشته ولی خوب تی ۹۰ همکنون دست کم تا امدن تانک ارماتا به خدمت بهترین تانک روسها است و از این رو با ابرامز قیاس می شود.
عادل خوجه بازدید : 2064 جمعه 06 آذر 1394 نظرات (0)

در میان تانکهای آلمانی تنها تایگر است که می تواند آوازه پانتر را تحت شعاع قرار دهد. پانتر تقریبا یک سال پس از پسرعموی بزرگتر خود به خط مقدم اعزام شد و ثابت کرد که کاملترین تانکی است که صنایع نظامی آلمان در زمان جنگ تولید کرده اند. با وجود وزن 45 تن، به سادگی می توانست در جاده به سرعت بالای 50 کیلومتر در ساعت برسد و همپای تانکهای بسیار سبکتری مانند تی-34 قرار گیرد. پانتر پاسخ آلمانها به تی-34 روسها بود. بهتر از آن مسلح شده بود و زرهی بسیار قوی تر اشت. تانک آلمانها یک سرو گردن بالاتر از رقبا قرار می گرفت. در جبهه غرب و در برابر شرمنها پانتر یک بلا بود.

عادل خوجه بازدید : 3169 سه شنبه 03 آذر 1394 نظرات (0)
توپ ضد هوایی GDF  یک توپ ۳۵ م م ساخت  شرکت سوئیسی اورلیکن است که در دهه ۱۹۵۰ توسعه یافت . این سلاح با نام اورلیکن ۳۵ م م نیز شناخته میشود ولی نام عمومی ان دست کم برای نامبردن مدلها از GDF استفاده می شود.
عادل خوجه بازدید : 2206 جمعه 29 آبان 1394 نظرات (0)

تانک ها یکی از سلاحهای اصلی در جنگ جهانی دوم بودند. بریتانیا، ایالات متحده، شوروی، فرانسه، ایتالیا و آلمان ده ها هزار تانک را وارد میدان نبرد کردند. در این میان اتحاد شوروی با 18000 تا 20000 تانک بزرگترین تولید کننده تانک بشمار می رفت. تانکهای آلمانی در ابتدای جنگ ازنظر زره و قدرت آتش ضعیف تر از تانک های متفقین بشمار می رفتند. لیکن در تاکتیک نبرد زرهی و سرعت بکارگیری تانک ها از همان اوایل جنگ دست بالا با آلمانها بود.

عادل خوجه بازدید : 1932 دوشنبه 25 آبان 1394 نظرات (0)
لیبی در دوران حکومت معمر قذافی و پیش از وقوع جنگ داخلی ، در زمانی بیش از دو دهه به دنبال دستیابی و توسعه تجهیزات و تکنولوژی های موشکی و افزایش توان خود در این زمینه بود. این کشور سیستم های موشکی بالستیک و کروز ضد کشتی مختلفی را در اختیار گرفت که عمدتا از منابع شرقی تامین شده بودند و البته در سطح نسبتا نازلی از تعمیرات و نگهداری قرار داشتند. لیبی از طریق تسلیحات موشکی و راکتی همچون موشک های اسکاد و راکت های فراگ ، به صورت تئوری از قابلیت تهاجم نا متعارف شیمیایی و میکروبی برخوردار بود.
عادل خوجه بازدید : 2285 دوشنبه 25 آبان 1394 نظرات (0)

دکتر بول به عنوان یک متخصص توپخانه و پرتابه های بالستیک ، به تکنولوژی توپخانه ای آلمان نازی و ابرتوپ ها و پروژه های بلند پروازانه آن همچون توپ V3 به شدت علاقه مند بود و معتقد بود که سیستم های توپخانه ای را میتوان در کاربرد های غیر رزمی همچون پرتاب محموله به مدار زمین مورد استفاده قرار داد و این سیستم ها را رقیبی ارزان قیمت برای پرتابگرهای موشکی میدانست.

عادل خوجه بازدید : 1550 دوشنبه 25 آبان 1394 نظرات (0)

یکی از معروف ترین و موفقترین فرماندهان تانک آلمانی اتو سایروس نام داشت. سایروس در طی جنگ جهانی دوم بیش از 150 دستگاه تانک دشمن را منهدم کرد و برخلاف بسیاری از سربازان آلمانی جنگ جهانی دوم در سال 2015 و در صلح درگذشت. او توانست به خاطر شجاعت و فرماندهی عالی اش در صحنه های جنگ به مدالهای صلیب آهنی شوالیه به همراه برگهای بلوط دست پیدا کند.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 252
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 611
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 24
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 10,146
  • بازدید ماه : 2,905
  • بازدید سال : 142,033
  • بازدید کلی : 5,085,022