loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

نفربر

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 10746 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

در جریان سالهای جنگ سرد تعداد زیادی از تانک ها و نفربرها توسط کشورهای مختلف خصوصا ایالات متحده آمریکا و شوروی سابق طراحی و در تعداد بالا ساخته شد اما با گذشت زمان و خصوصا پایان یافتن جنگ سرد، میزان قابل توجهی از این تانک ها و زره پوش ها در کشورهای مختلف همچنان در خدمت باقی ماندند. 

عادل خوجه بازدید : 1796 جمعه 11 دی 1394 نظرات (0)

بعد از پایان جنگ سرد و بهبود روابط بین المللی جنگ تمام عیار بین قدرت ها تا حدودی فروکش پیدا کرد و بروز ناگهانی جنگ های کوتاه، شدید، کوچک و منطقه ای به ویژگی اصلی این دوران تبدیل شد. در این دوران تسلیحات و زره پوش های سنگین به دلیل عملکرد آهسته در این نبردها کارایی نداشتند و به مثابه استفاده از ضد هوایی برای نابودی حشراتی مثل مگس! بودند. در نتیجه زره پوش های سبک که تا آن زمان از آن ها غفلت شده بود، نقش قابل توجهی در این جنگ ها پیدا کردند. ظرفیت پاسخگویی سریع، کاربرد آسان، تحرک بالا و ویژگی های به صرفه، این تجهیزات را به لوازم اصلی نیرووهای واکنش سریع تبدیل کرد.

عادل خوجه بازدید : 1558 چهارشنبه 18 آذر 1394 نظرات (0)
سامانه ضد تانک خود کششی ۹ ام۱۲۳ خارزانیتماکه ناتو به ان نام ای تی -۱۵ داده است ، بر مبنای یک شاسی شنی دار و یک موشک هدایت لیزری و راداری ساخته شده است.این سامانه در سال ۱۹۹۶ رو نمایی شد ولی ریشه ساخت موشکی برای عملیات در هر شرایط اب و هوایی به دهه ۱۹۸۰ بر میگردد . موشک های ضد تانک اگر از نسخه هدایت نیم خودکار سیمی باشند محدودیت دید در اب و هوایی بد دارند و در نسخه  لیزری چون کورنت نیز مشکلاتی دیگر همچون هشیار نمودن هدف به دلیل داشتن سنسور هشدار دهنده لیزری روی اکثر خودرو های زرهی مدرن و همچنین تاثیر پذیری سیستم  هدایت لیزری در اب و هوایی بد بود.
عادل خوجه بازدید : 10380 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)
BMD-2 خودروی رزمی هوابرد ساخت صنایع تراکتور سازی ولگوگراد (Volgograd Tractor Plant) است که از زمان رونمایی در سال 1985 به صورت اختصاصی جهت کاربری نیروهای هوابرد روسیه-VDV (و ایضا برخی اقمار شوروی سابق) مورد استفاده بوده. BMD در نام این خودرو مخفف عبارت Boyevaya Mashina Desanta به معنای خودروی رزمی هوابرد است.این خودرو در حقیقت براساس طرح خودروی BMD-1 ساخته شده و نسخه ای بهبود یافته از آن محسوب میشود. همچون BMD-1 ، خودروی رزمی BMD-2 نیز در کلاس خودروهای رزمی فوق سبک با قابلیت ترابری و بارریزی هوایی  قرار دارد که جهت تقویت قوای مکانیزه و بهبود توانایی های رزمی یگان های پیاده نظام هوابرد ارتش روسیه در نظر گرفته شده.
عادل خوجه بازدید : 1632 یکشنبه 12 مهر 1394 نظرات (0)
 
Pegaso 3560 BMR یک نفربر زرهی چرخدار با پیکربندی 6 در 6 می باشد. این خودرو در همکاری مشترک بین ارتش اسپانیا و کمپانی سابق Pegaso تولید شد. پیش نمونه اولیه این خودرو در سال 1975 تولید شد و در سال 1979 به تولید تجاری رسید. Pegaso که به عنوان تولیدکننده اصلی این خودرو شناخته می شود، در طی ادغام های دهه 80 و 90 با سایر تولیدکننده های خودروهای سنگین در اروپا، با Santa Bárbara Sistemas ادغام شد که هم اکنون بخشی از صنایع General Dynamics آمریکا می باشد.
عادل خوجه بازدید : 12086 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)

در این پست قصد داریم به معرفی چند منطقه باورنکردنی از گورستان ها زرهی در این کره خاکی بپردازیم با ماهمراه باشید.

عادل خوجه بازدید : 2762 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

ASLAV-PC از دسته ی خانواده ی خودرو های زرهی ساخت استرالیا است. اساس این خودرو مبتنی بر نفربر زرهی Bison ساخت کانادا است. این نفربر برجک ندارد اما از یک رو بَنا برای محافظت از نیرو ها استفاده می کند. همچنین این خودرو می تواند از یک زره سراشیبی مانند برای محافظت بیشتر در صورت لزوم، از نیرو ها در مقابل گلوله های RPG استفاده کند. اسلحه ی اصلی یک مسلسل اتوماتیک  pintle-mounted 12.7 میلیمتری است. نسخه های فعلی این نفربر با سلاح های ریموت کنترلی مجهز شده اند که می توان از آن ها به عنوان مسلسل 12.7 میلیمتری، مسلسل 7.62 یا مسلسل اتوماتیک 40 میلیمتری نارنجک انداز استفاده کرد.

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 222
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 536
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 21
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 10,071
  • بازدید ماه : 2,830
  • بازدید سال : 141,958
  • بازدید کلی : 5,084,947