loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

تاريخچه جنگ افزار

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 606 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

رسانه در معنای مدرن خود ، بنا بر  ماهیتی که از ابتدای ظهورش با خود یدک می کشد ، در مقایسه ، بصورت  توپخانه زمان صلح قابل تعریف و تبیین است . طبیعتا" ارتشهای که فاقد توپخانه با قابلیت دید و تیر موثر باشند ، نمی بایست شاهد موفقیت را در آغوش کشند . این جمله بسیار کوتاه ، بهانه ای بود به مناسبت پخش مینی سریال " چرنوبیل" از شبکه HBO و روایت ناقصی از آنچه که در حادثه تلخ انفجار راکتور هسته ای شماره 4  چرنوبیل بوقوع پیوست و دستمایه حرف و حدیثهای فراوانی میان عامه مردم و حتی سیاستمداران ( داخلی و خارجی ) قرار گرفت . با این حال ، متن پیش رو ، نه به منظور نقد سریال پخش شده ، بلکه روایت گر عملیات امداد هوایی  ناوگان بالگردی ارتش اتحاد جماهیر شوروی سابق و شرکت هواپیمایی آئروفلوت این کشور است ، تا به خواننده کمک کند تا تصویر جامع تر و کامل تری از آنچه که بوقوع پیوست و در سریال نامبرده به صورت عمد بدان پرداخته نشد و یا به شکل تحریف شده  (سکانس سقوط بالگرد میل-8 برفراز راکتور ) به تصویر درآمد ، بدست آورد .

عادل خوجه بازدید : 3551 جمعه 25 اسفند 1396 نظرات (0)

مقدمه /تانك مركاوا (مركاوا در عبري מרכבה به معني Chariot يا ارابه) جزو یکی از مطرح ترین تانكهاي اصلي ميدان نبرد است كه توسط وزارت دفاع اسرائيل(Israel Defense Forces يا IDF ) طراحی و ساخته شده است،مرکاوا با طور رسمی در سال 1979 به خدمت ارتش رژیم صهیونستی در آمد ، به طور کلی چهار نسخه از این تانک میدان نبرد توسط رژیم صهیونستی ساخته و وارد خدمت شده است،اولین بار مرکاوا در جنگ 1982 لبنان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، نام "مرکاوا" در ابتدا برنامه طراحی اولیه این تانک انتخاب شده است،هدف اصلی از ساخت تانک مرکاوا،رسیدن به تانکی با ویژگی ها قابل توجه ای چون بازیابی سریع بعد از آسیب در هنگام نبرد ،بقای پایدار در نبرد ،و تا حد امکان حفاظت از جان خدمه تانک (به دلیل جمعیت کم این رژیم منحوس) بوده است. بدين جهت موتور در قسمت جلوي تانك تعبيه شده است كه باعث افزايش سطح حفاظت زرهی در قسمت جلوي تانك مي‏شود؛ بنابراين، خدمه مي‏توانند در صورت از كار افتادن تانك، از قسمت عقب آن، خارج شوند اين تانك داراي زره بسيار مقاومي است و توانايي حركتي بالايي دارد؛ در واقع اين تانك، داراي بهترين نوع حفاظت، در كل تانكهاي توليدي در جهان است.

عادل خوجه بازدید : 3208 سه شنبه 15 اسفند 1396 نظرات (0)

مقدمه /تانك مركاوا (مركاوا در عبري מרכבה به معني Chariot يا ارابه) جزو یکی از مطرح ترین تانكهاي اصلي ميدان نبرد است كه توسط وزارت دفاع اسرائيل(Israel Defense Forces يا IDF ) طراحی و ساخته شده است،مرکاوا با طور رسمی در سال 1979 به خدمت ارتش رژیم صهیونستی در آمد ، به طور کلی چهار نسخه از این تانک میدان نبرد توسط رژیم صهیونستی ساخته و وارد خدمت شده است،اولین بار مرکاوا در جنگ 1982 لبنان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، نام "مرکاوا" در ابتدا برنامه طراحی اولیه این تانک انتخاب شده است،هدف اصلی از ساخت تانک مرکاوا،رسیدن به تانکی با ویژگی ها قابل توجه ای چون بازیابی سریع بعد از آسیب در هنگام نبرد ،بقای پایدار در نبرد ،و تا حد امکان حفاظت از جان خدمه تانک (به دلیل جمعیت کم این رژیم منحوس) بوده است.

عادل خوجه بازدید : 9994 جمعه 16 بهمن 1394 نظرات (0)
قطار زرهی قطار راه آهنی است که به وسیله زره محافظت شده . آنها معمولا ادوات نقلیه ریلی هستند که به توپخانه و تیربار مجهز می شدند. قطارهای زرهی عمدتا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بصورت عمده مورد استفاده قرار میگرفتند ، استفاده از این قطارها یک روش ابتکاری در اون زمان برای جابه جایی های سنگین همراه با قدرت آتش دفاعی و پشتیبانی بالا بوده است.
عادل خوجه بازدید : 1961 جمعه 09 بهمن 1394 نظرات (0)

اگرچه پیرامون ترکیب و سازمان ارتش اشکانی مانند ارتش هخامنشی مدرک‌های درست و کاملی در دست نیست، اما شرحی که مورخان معتبر رومی از رشادت و چالاکی و مهارت سوارنظام پارت در تیراندازی ذکر کرده اند و بنا بر آن‌چه از شرح رویدادهای جنگ‌های بین ایران و و روم برمی‌آید، می‌توان گفت که پادشاهان اشکانی پیروزی‌های درخشان خود را در برابر رومی‌ها مدیون مانورهای برق آسا و دلاوری‌های این رسته هستند و شهرت و افتخار تاریخی سواران ایران در واقع از همین دوره آغاز می شود.

عادل خوجه بازدید : 1427 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)
حدود مرزهاي ایران را از زماني كه آريايي‌ها در آن مستقر شدند و دولت ماد و بعد از آن امپراطوري‌هاي بزرگ هخامنشي، اشكاني و ساساني را به­وجود آوردند، در كتاب­هاي مختلفی شرح داده شده ­است، اما اختلافات مرزی ایران و عراق به اختلاف­های تاریخی و طولانی بین دو قوم ماد و آشور در عصر باستان و بعدها بین دو فرهنگ و دو ملت عرب و عجم، هم­چنین به تحولات سیاسی، اجتماعی و نظامی در سطوح ملی، منطقه­ای و بین­المللی در مقاطع زمانی مختلف تاکنون باز می­گردد.
عادل خوجه بازدید : 9822 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)
در جنگهای داخلی بین هوسی ها و شوالیه های آلمانی (حدود سالهای 1420) شورشیان هوسی عنصر جدیدی را به آرایش رزمی خود افزودند: گاری زرهپوش.
 گاری ها دارای دیواره های چوبی بودند در طرفین خود بودند که در آنها مزغلی برای استفاده از سلاح های آتشین و یا کمانداران تعبیه شده بود. از میان شکاف این مزغلها امکان شلیک تفنگ، توپهای کوچک و یا کمانهای زنبورکی وجود داشت.
عادل خوجه بازدید : 9960 پنجشنبه 07 آبان 1394 نظرات (0)
افشاریان، نام دودمانی ایرانی (۱۱۶۳-۱۱۴۸ قمری و ۱۷۹۶-۱۷۳۶ میلادی) و اعضای یک سلسله ترک‌تباربودند که بر ایران فرمانروایی کردند. بنیان‌گذار این دودمان نادرشاه افشار بود،نادرشاه از ایل افشار بود، دسته‌ای از ترک‌های اوغوز که در اوایل دوره صفوی برای نگاهبانی از مرزهای ایران در برابر هجوم ازبک‌ها از آذربایجان (در شمال غرب ایران و شرق ترکیه کنونی)، به خراسان کوچانده شدند.
 
عادل خوجه بازدید : 10203 شنبه 02 آبان 1394 نظرات (0)

پس از اين وقايع، گلدا ماير تصميم گرفت كه انتقامي سخت از فلسطينيان بگيرد. او فرماندهان ارشد ارتش و موساد را گرد هم آورد و پس از استماع شنيدن نظرات ايشان، تصميم گرفت كه به مسئوليت خويش، عمليات انتقامي را اجراء كنند. اين عمليات، عمليات خشم خدا (Wrath of God) نام گرفت.

 
عادل خوجه بازدید : 10679 دوشنبه 13 مهر 1394 نظرات (0)
عراق اندكي پس از مصر تيپ موشكي اسكاد بي را راه اندازي كرد. با آغاز جنگ با ايران در 1980 ، تيپ 224 عراق تعدادي حملات پراكنده انجام داد ولي اكثر حملات عليه اهداف ايراني توسط نيروي هوايي عراق انجام شد. نيروي هوايي عراق يكي از ناكارآمدترين نيروهاي رزمي در تاريخ نظامي اخير بوده، و لذا هنگامي كه نيروي زميني عراق در 1983 در وضعيت بن بست قرار گرفته بود، تيپ 224 مامور به انجام حملاتي عليه اهداف ايراني عمدتا شهري از خط جبهه ها شد.
 
عادل خوجه بازدید : 14196 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
عصر افشاریه را باید دوران برزخ بین دو سلسله صفویه و زندیه دانست.بنابراین نظام اداری،اجتماعی و ارتش این عصر با عهد صفویه فرق چندانی نداشت.علت و عوامل اصلی آن هم اولاً وجود یک ساختار اقتصادی-اجتماعی به ارث رسیده از قرون قبل و مشابه دوران صفوی بود.ثانیا دوران افشاریه بسیارکوتاه و حصر به حیات 12 ساله حکومت نادر می گشت . تنها تفاوت بارز دولت صفویه و افشاریه در آن بود که این نظام مخصوصاً در عهد نادر،«دولت پادگانی» و تماماً نظامی با روحیه سربازی و سپاهیگری همچن عصر سلطان محمد غزنوی بود . به قول هانوی «اردوگاه و دربار روزگار نادر یکجا و غالباً ارکان دولت و کارگزان کشور در التزام رکاب شاهانه بودند».
عادل خوجه بازدید : 11522 شنبه 07 شهریور 1394 نظرات (0)

کنستانین روکوسوفسکی در ورشو به دنیا آمد اما زمانی که لهستان قسمتی از امپراطوری بزرگ روسیه به شمار می آمد. به همین دلیل بود که آینده ی کنستانتین با آینده ی روسیه تزاری و شوروی [سابق] گره خورد.

عادل خوجه بازدید : 2111 شنبه 24 مرداد 1394 نظرات (0)
یگان های زنبورکچیان نیز که از عصر صفویه در ارتش ایران مشاهده می شدند،در عصر حکمرانی نادر بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.توپ،خمپاره زنبورک،نارنجک ،بادلیج وضرب زن همگی آتشباری واحدها و یگانهای توپخانه محسوب می گشتند.به تعبیردیگری همگی آنها سلاحی از نوع مهم توپخانه افشاریه به حساب می آمدند.
 
عادل خوجه بازدید : 10207 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

در طول مدت زمانی که از ظهور تانک ها می گذرد، یعنی برای اولین باری که انگلیس و فرانسه از تانک در جنگ جهانی اول استفاده کردند سالها می گذرد. در طی این سالهای گذشته، یعنی چیزی حدودا 100 سال پیش، نبرد های زیادی میان تانک ها صورت گرفته است. بعد از استفاده از تانک در جنگ جهانی اول، کشور های صنعتی و تقریبا مدرن به فکر استفاده از آن افتادند که نتیجه اش چیزی است که ما امروزه به اسم تانک های اصلی میدان نبرد یا MBT می شناسیم که تمامی ویژگی های تانک های مختلف از جمله سبک، متوسط و سنگین را در یک تانک قرار داده اند.

عادل خوجه بازدید : 1678 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)
 
در زمان جنگ نیروی هوایی، دارای هواپیماها و تجهیزات به روز، پیشرفته و با ارزشی بود، همینطور که همین الان هست اما به نظر من بزرگترین دارایی نیروی هوایی ما در زمان جنگ، «بهرام هشیار» بود. جناب هشیار در زمان جنگ فرمانده عملیات نیرو و رییس ستاد قرارگاه ویژه عملیات جنوب بود. وی بدون شک یکی از بزرگترین قهرمانان جنگ است. عملیات خیبر یکی از شاهکارهای  این انسان در زمان جنگ است که تمام طراحی ها از طرحهای عملیاتهای هوایی گرفته تا پدافندی همگی کار جناب هشیار است. بهرام هشیار به جز تامکت ، خلبان تمامی پرنده های رزمی نیروی هوایی بشمار می آمد . 
عادل خوجه بازدید : 7746 سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

موشک روسی SS-27 یا توپول-ام ( به انگلیسی :Topol M ) موشکی قاره پیما و زمین پایه است که از پیشرانه ای با سوخت جامد استفاده میکند. این موشک اوج تکنولوژی موشکهای بالستیک را نمایان ساخت: ترکیبی از سوختی مدرن و طراحی جدید کلاهک نویددهنده موشک بسیار قدرتمندی بود که قابلیت پرتاب از سیلوهای زیر زمینی و جایگاههای متحرک را داراست. هدف روسیه از ساخت این موشک شکست دادن تمام موشکهای ضد بالستیک جهان است که توپول-ام به خوبی از عهده وظیفه محوله برمی آید.

عادل خوجه بازدید : 12268 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

جنگ جهانی دوم یکی از مهمترین عرصه های نبردهای زرهی بود و تانک ها و زره پوش ها نقش مهمی در آن ایفا کردند. از جمله کشورهایی که از تانک و زره پوش در تعداد بالا استفاده نمود آلمان نازی بود که بسیاری از خودروهای زره پوش آن از همه همتایان عصر خود بالاتر بود. در مقابل دشمنان آلمان به روش های مختلف در صدد مقابله با این نیروی زرهی بر آمدند. در جبهه شرق اتحاد شوروی تانک خوبی مانند T-34 در اختیار داشت ولی باز هم در مقابل تانک های آلمانی مشکل به قوت خود باقی بود.

عادل خوجه بازدید : 9939 شنبه 23 اسفند 1393 نظرات (0)

ارد وینگیت در روز 26 فوریه 1903 در یك خانواده ی نظامی در هندوستان به دنیا آمد. پدرش در سن نسبتا بالایی ازدواج كرده بود و دو سال پس از به دنیا آمدن وینگیت بازنشسته شد و به انگلستان بازگشت. او پسرش را جدا از هم سن و سالهای خود نگه می داشت و با آموزه هایی از مسیحیت كه رگه هایی از صهیونیسم در آن بود وی را آموزش می داد. بدین سان بود كه بیشتر دوران كودكی ارد وینگیت به مطالعه ی عهد قدیم گذاشت.

عادل خوجه بازدید : 10773 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)

در جاده منتهی به فرودگاه هوایی بگرام در استان پروان افغانستان میتوان غنیمت ها جنگی برجامانده از حمله روس ها به افغانستان را مشاهده کرد، غنایمی مانند تانک ،نفربر و... از جمله غنایم به جا مانده از حمله ارتش سرخ به افغانستان هست.

عادل خوجه بازدید : 9905 پنجشنبه 25 دی 1393 نظرات (0)

مقدمه-طي دهه گذشته، موشك اسكاد به معروفترين موشك جهان تبديل شده است. اگرچه نخستين باري كه در جنگ از اين موشك استفاده شده به بيش از 30 سال پيش برمي گردد، تنها در دهه گذشته و با آغاز جنگ اول خليج فارس در 1991 اين موشك مورد توجه عموم قرار گرفت.
از زمان شروع دوره تسليحات V آلمان تاكنون، تعداد موشكهاي اسكاد شليك شده در جنگها از ساير موشكها بيشتر بوده است،تاريخچه اسكاد پژواكي از كابوسي است كه تنها اخيرا به دست فراموشي سپرده شده است؛ موشك اسكاد،مهره اصلي در برنامه شوروي سابق براي جنگ هسته اي در قلب اروپا بود.

عادل خوجه بازدید : 14783 جمعه 05 دی 1393 نظرات (0)

نبرد ملازگرد -مانزيکرت- دشوارترين رويداد تاريخ بيزانس است. خود بيزانسي ها هيچ گاه احساسشان را نسبت به اين جنگ پنهان نکرده اند و مورخانشان بارها و بارها تا به امروز از اين نبرد سخت ياد کرده اند. صليبي ها از آن پس آشکارا ديدند که بيزانسي ها، لقب مدافعان جهان مسيحي را در ميدان نبرد، از دست دادند. ملازگرد توجيهي براي مداخله غرب بود.

عادل خوجه بازدید : 13792 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

عقب نشینی سال 1842 از  کابل که با عنوان قتل عام ارتش الفینستون هم شناخته می شود ، بخشی از جنگ اول انگلستان و افغان ها  بود . به دنبال وقوع یک خیزش در کابل ، سرلشکر سر ویلیام الفینستون با اکبرخان ، یکی از پسران دوست محمدخان ، پادشاه افغانستان ، توافقنامه ای امضا کرد که به موجب آن نیروهای انگلیسی می توانستند به پادگان شهر جلال آباد در 140 کیلومتری کابل عقب نشینی کنند . با شروع عقب نشینی ارتش بریتانیا که توسط تعداد زیادی وابسته و کارگران غیرنظامی همراهی می شد ، جنگجویان قبایلی افغان  حمله به آن  را شروع کردند . بسیاری از افراد ستون بر اثر شرایط جوی ، سرمازدگی و گرسنگی درگذشتند یا طی درگیری ها کشته شدند . طی حرکت کند ستون از میان ارتفاعات برف گیر هندوکش ، افغان ها حملات متعددی علیه آن ترتیب دادند .

عادل خوجه بازدید : 2879 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

جنگ کره و آغاز نبردهای هوایی هواپیماهای جت

خیابان میگ

خیابان میگ نامی است که خلبانان سازمان ملل به منطقه شمال غربی کره شمالی در جایی که رودخانه یالو به دریای زرد می ریزد اطلاق می کردند. در طول جنگ کره این نقطه مکان بسیاری از داگفایت های بین خلبانان سازمان ملل و رقیبانشان از کره شمالی (شامل تعدادی از خلبانان غیر رسمی شوروی) و جمهوری خلق چین بود.

در بسیاری از درگیری ها از هواپیمای MIG-15 ساخته شده در کارخانه میگویان- گروویچ شوروی استفاده شد و نام مستعار این منطقه از این هواپیما آمده است. این مکان محل اولین درگیری های بزرگ هواپیماهای جت در برابر جت در برابر F-86 Sabre بود.

 

عادل خوجه بازدید : 4694 یکشنبه 02 شهریور 1393 نظرات (0)

پس از طراحی وساخت بمب افکن راهبردی B- 70 توسط آمریکا، متخصصان شوروی سابق متقابلاً به طراحی و ساخت هواپیمایی با سرعت و ارتفاع پرواز بالا اقدام کردند. این جنگنده شکاری که MIG- 25 Foxbat  نام نهاده شد، سریعترین و بلندپروازترین هواپیمای جهان در آن ایام محسوب میشد. جنگنده شکاری رهگیر MIG-25 که توسط شرکت « میکویان گورویچ »  ساخته شد، دارای سرعت 2/3 ماخ ( از ارتفاع 13 کیلومتری به بالا) و 85/0 ماخ  در سطح دریا و برد دو هزار و 575 کیلومتر، قابلیت پرواز تا ارتفاع 37 هزار و 650 متری، مجهز به دو دستگاه موتور توربو جت  R-31 ساخت تومانسکی با پس سوز  و کشش فو ق العاده هر کدام 110 کیلونیوتن، بهره مند از رادار فاکس فایر ( نام ناتو) و سه رادار هشداردهنده سایرنا، نرخ اوج گیری 12 هزار و 480 متر در دقیقه، مسلح به دو جفت موشک حرارتی AA-7 ایکس/  AA-8آفید و موشک هدایت شونده AA-6 آکرید میباشد.

عادل خوجه بازدید : 3056 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

بسیاری از سامانه های الکترونیکی و سامانه های تسلیحاتی نیروی هوایی اسراییل توسط صنایع نظامی اسراییل ، صنایع هوافضای اسراییل ، شرکت البیت سیستمز و ... ساخته می شود . این نیرو بسیاری از هواپیمای هایش را با سامانه های ساخت داخل بروز رسانی کرده که عملکرد آنها را بهبود بخشیده است . در این دهه این نیرو اقدام به تحویل گرفتن بالگردهای آپاچی کرد و هواگردهای خود را به موشک های پیتون ، پوپای و دربای مسلح کرد .

عادل خوجه بازدید : 11481 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی یا بازوی هوایی و فضایی که عموما سپاه هوایی هم نامیده می شود شاخه هوایی نظامی نیروهای دفاعی این رژیم می باشد .  این نیرو مدت کوتاهی پس از اعلام استقلال این رژیم در تاریخ 28 می 1948پایه گذاری شد . از تاریخ می 2012 تا کنون فرماندهی این نیرو بر عهده آلوف امیر اشل بوده است .

عادل خوجه بازدید : 3275 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

از آغاز برنامه ی مدرنیزاسیون نظامی روسیه تحت هدایت پتر کبیر روسیه با مشکلات جدی در زمینه ی بکارگیری نیروهای نظامی اش مواجه بود. از نظر لجستیکی وسعت زیاد روسیه سبب می شد تا بکارگیری یک ارتش که بتواند به صورتی مؤثر در برابر تاتارها، ترکها، لهستانی ها، پروسی ها و سوئدی ها دفاع کند دشوار بود. وسعت زیاد اجازه نمی داد تا روسیه از خطوط مواصلاتی خود برای جابجا کردن سربازانش از یک جبهه به جبهه های دیگر ،همانند فدریک کبیر در جنگهای 7 ساله، استفاده کند. اگر روسیه نیروهایش را برای مقابله با یک دشمن بسیج می کرد در برابر حمله ی دشمنان دیگرش بی دفاع می ماند.

عادل خوجه بازدید : 11814 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

مقدمه

حداقل ۷۰۰ سال از عمر موشک مى گذرد. در قرن سیزدهم بود که چینى ها نخستین تیرهاى آتشین ثبت شده در تاریخ را پرتاب کردند و مغول هاى مهاجم را به وحشت افکندند. چینى ها در جنگ پین کینگ در سال ۱۲۳۲ میلادى سلاح هاى آتشین را که بر سر خود آتش داشتند علیه تاتارها به کار گرفتند. در این سال ها توسط یک نفر ایتالیایى به نام فونتانا نوعی راکت اختراع شد که در آن زمان چندان کاربردی نبود و تخریب چندانى در پی نداشت و بیشتر اثر روانى آن در ایجاد ترس در دشمن مورد نظر بود.
اولین راکت به مفهوم امروزى توسط شاهزاده حیدرعلى در هندوستان ابداع شد که این راکت در نیمه دوم قرن ۱۷ علیه انگلیسى ها به کار گرفته شد. این راکت ها شامل لوله هایى از آهن بود و خرج اصلى آن را باروت تشکیل مى داد. وزن این راکت ۳ تا ۵ کیلوگرم و طول آن ۲۰ و قطر آن ۵ سانتى متر با برد حدود ۵/۲ کیلومتر بود. طول راکت در مجموع با قطعات چوبى به ۳ متر مى رسید. همچنین پایدارى این راکت ها در پرواز توسط قطعاتى از چوب بامبو که به بدنه آن متصل بود تامین مى شد که این قطعات چوبى عملى شبیه بالک هاى کنترلى در موشک هاى امروزى را انجام مى دادند.

عادل خوجه بازدید : 2331 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

جنگ جهانی دوم اگر چه یک تراژدی انسانی بود، اما همین جنگ خونین راه را برای وجود آمدن پیشرفت های بسیار در علوم هواپیمایی هموار ساخت. در دوران جنگ، هر روز مردم شاهد عبور صدها هواپیما از آسمان شهر و کشورشان بودند و حتی گاه پیش می آمد که درگیری ها بر فراز شهر ها صورت می گرفت. اما راستی که این هواپیماها نبودند که با هم درگیر می شدند، بلکه در داخل این هواپیماها خلبانانی قرار گرفته بودند که همگی، امیدهای کشورشان بودند که به جنگ با یکدیگر رفته بودند. یکی از این خلبانان، اریش هارتمن خلبان نیروی هوایی آلمان یا لوفت وافه بود که با پیروزی های شگفت انگیز و زیادی که به دست آورد، به قهرمان قهرمانان هوایی در طول تاریخ هوانوردی مشهور شد. این خلبان که در زمان جنگ هنوز 25 سال هم نداشت، کابوس خلبانان روسی بود و هواپیماهای روسی فراوانی را در دوران خدمتش سرنگون ساخت. در زیر، با هم تاریخچه کوتاهی از زندگی این خلبان را می خوانیم:

عادل خوجه بازدید : 11608 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (0)

یکی از سهمگین ترین نبردهایی که در کشور هلند به وقوع پیوست ، نبرد اورلون ، بود . اواخر سپتامبر 1944 بود که نیروهای زرهی و پیاده آمریکایی و انگلیسی وارد نبرد با ارتش آلمان شدند ، نبردی که تا 18 اکتبر همان سال به طول انجامید آن چه که نبرد را برای طرفین سخت تر می کرد شرایط نامساعد جوی بود : سرما ، بارش باران و باد شدید پیش روی طرفین را با مشکل مواجه کرده بود .

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 136
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 345
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 9,880
  • بازدید ماه : 2,639
  • بازدید سال : 141,767
  • بازدید کلی : 5,084,756