loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

تجهیزات نظامی,دانشنامه نظامی,مقالات نظامی,میلیتاری,سایت نظامی,انجمن نظامی

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 529 سه شنبه 17 فروردین 1400 نظرات (0)
 
در بیست و ششم آوریل 1986 ، راکتور چهارم از مجموعه نیروگاه هسته ای چرنوبیل در اوکراین که در آن زمان یکی از جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بشمارمی رفت ، درجریان یک آزمایش عملکرد و بعلت از دور خارج شدن یکی از مولدهای آن دچار نقص فنی گردید . این نقص فنی سرآغاز فاجعه بود ، چرا که نقص در فرآیند عملکرد راکتور ،  ناگهان باعث گردید تا هسته گرافیتی این نیروگاه از میان رفته و باعث یک انفجار در بخش اصلی واکنش دهنده  گردد تا جایی که اگر آتش سوزی و انفجار راکتور شماره چهار کنترل نمی شد ، این امکان وجود داشت که سه راکتور دیگر این مجموعه نیز به همین سرنوشت دچار شوند .
عادل خوجه بازدید : 607 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

رسانه در معنای مدرن خود ، بنا بر  ماهیتی که از ابتدای ظهورش با خود یدک می کشد ، در مقایسه ، بصورت  توپخانه زمان صلح قابل تعریف و تبیین است . طبیعتا" ارتشهای که فاقد توپخانه با قابلیت دید و تیر موثر باشند ، نمی بایست شاهد موفقیت را در آغوش کشند . این جمله بسیار کوتاه ، بهانه ای بود به مناسبت پخش مینی سریال " چرنوبیل" از شبکه HBO و روایت ناقصی از آنچه که در حادثه تلخ انفجار راکتور هسته ای شماره 4  چرنوبیل بوقوع پیوست و دستمایه حرف و حدیثهای فراوانی میان عامه مردم و حتی سیاستمداران ( داخلی و خارجی ) قرار گرفت . با این حال ، متن پیش رو ، نه به منظور نقد سریال پخش شده ، بلکه روایت گر عملیات امداد هوایی  ناوگان بالگردی ارتش اتحاد جماهیر شوروی سابق و شرکت هواپیمایی آئروفلوت این کشور است ، تا به خواننده کمک کند تا تصویر جامع تر و کامل تری از آنچه که بوقوع پیوست و در سریال نامبرده به صورت عمد بدان پرداخته نشد و یا به شکل تحریف شده  (سکانس سقوط بالگرد میل-8 برفراز راکتور ) به تصویر درآمد ، بدست آورد .

عادل خوجه بازدید : 1469 دوشنبه 09 فروردین 1400 نظرات (0)

در سال 1210 ،چنگیزخان با گفتن این که امپراتور جدید جین یک بزدل است و توانایی حکومت کردن ندارد به ویشهااووانگ توهین کرد.چنگیزخان ادعا می کرد «امپراتور باید مانند من مردی آسمانی باشد». به زودی اخبار پراکنده شد و از طریق یک افسر جین به گوش امپراتور نیز رسید.خشم امپراتور جین به صدور فرمان اعدام سفیر مغولان منجر شد.تنش میان مغولان و جین بالا گرفت و سرانجام چنگیزخان علیه جین اعلان جنگ کرد.

عادل خوجه بازدید : 524 دوشنبه 09 فروردین 1400 نظرات (0)

حملات آذری ها در ژوئن 1992 ارمنی ها  را تحت فشار قابل توجهی قرار داد ، اما منجر به قطع گذرگاه لاچین نشد . اما این حملات  متوقف نشد ، به خصوص که نیروی نظامی آذری ها در حال دریافت تجهیزات بیشتر  بود و بخش اعظم واحدهای ارتش شوروی سابق که در خاک آذربایجان باقی مانده بودند در حال تحویل سلاح هایشان به آنان بودند .

عادل خوجه بازدید : 502 دوشنبه 09 فروردین 1400 نظرات (0)

این نوشتار گزارشی همراه با جزییات درباره جنگ طولانی و خونین هوایی میان ارمنستان و آذربایجان است که طی آن نیروی هوایی هر دو طرف از هواپیماها و بالگردهای مختلفی که از دوره شوروی سابق به جا مانده بود یا از طریق روسیه و دیگر جمهوری های شوروی سابق به دست آمده بود استفاده کردند . 

عادل خوجه بازدید : 3552 جمعه 25 اسفند 1396 نظرات (0)

مقدمه /تانك مركاوا (مركاوا در عبري מרכבה به معني Chariot يا ارابه) جزو یکی از مطرح ترین تانكهاي اصلي ميدان نبرد است كه توسط وزارت دفاع اسرائيل(Israel Defense Forces يا IDF ) طراحی و ساخته شده است،مرکاوا با طور رسمی در سال 1979 به خدمت ارتش رژیم صهیونستی در آمد ، به طور کلی چهار نسخه از این تانک میدان نبرد توسط رژیم صهیونستی ساخته و وارد خدمت شده است،اولین بار مرکاوا در جنگ 1982 لبنان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، نام "مرکاوا" در ابتدا برنامه طراحی اولیه این تانک انتخاب شده است،هدف اصلی از ساخت تانک مرکاوا،رسیدن به تانکی با ویژگی ها قابل توجه ای چون بازیابی سریع بعد از آسیب در هنگام نبرد ،بقای پایدار در نبرد ،و تا حد امکان حفاظت از جان خدمه تانک (به دلیل جمعیت کم این رژیم منحوس) بوده است. بدين جهت موتور در قسمت جلوي تانك تعبيه شده است كه باعث افزايش سطح حفاظت زرهی در قسمت جلوي تانك مي‏شود؛ بنابراين، خدمه مي‏توانند در صورت از كار افتادن تانك، از قسمت عقب آن، خارج شوند اين تانك داراي زره بسيار مقاومي است و توانايي حركتي بالايي دارد؛ در واقع اين تانك، داراي بهترين نوع حفاظت، در كل تانكهاي توليدي در جهان است.

عادل خوجه بازدید : 3209 سه شنبه 15 اسفند 1396 نظرات (0)

مقدمه /تانك مركاوا (مركاوا در عبري מרכבה به معني Chariot يا ارابه) جزو یکی از مطرح ترین تانكهاي اصلي ميدان نبرد است كه توسط وزارت دفاع اسرائيل(Israel Defense Forces يا IDF ) طراحی و ساخته شده است،مرکاوا با طور رسمی در سال 1979 به خدمت ارتش رژیم صهیونستی در آمد ، به طور کلی چهار نسخه از این تانک میدان نبرد توسط رژیم صهیونستی ساخته و وارد خدمت شده است،اولین بار مرکاوا در جنگ 1982 لبنان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، نام "مرکاوا" در ابتدا برنامه طراحی اولیه این تانک انتخاب شده است،هدف اصلی از ساخت تانک مرکاوا،رسیدن به تانکی با ویژگی ها قابل توجه ای چون بازیابی سریع بعد از آسیب در هنگام نبرد ،بقای پایدار در نبرد ،و تا حد امکان حفاظت از جان خدمه تانک (به دلیل جمعیت کم این رژیم منحوس) بوده است.

عادل خوجه بازدید : 1442 سه شنبه 02 خرداد 1396 نظرات (0)

مرگ الکساندر اول تزار مرموز و افسانه ای روسیه تاریخ روسیه را وارد مرحله جدیدی کرد. تقریبا می توان گفت که با مرگ الکساندر اول امپراتوری تزاری در سراشیبی سقوط قرار گرفت.

عادل خوجه بازدید : 3566 سه شنبه 02 خرداد 1396 نظرات (0)

این تپانچه در سال ۱۸۹۶ توسط آقای پاول ماوزر طراح و مالک شرکت ماوزر(راینمتال)کنونی طراحی و تولید شد.این تپانچه جز اولین تپانچه های نیمه اتوماتیک دنیا بود که از سال ۱۸۹۶تا۱۹۳۷در خط تولید بود.این سلاح در دنیا بخاطر برد و قدرت نفوذ بالا معروف می باشد که آلمان این اسلحه را به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادر کرد.کشورهای .ایتالیا .انگلیس.روسیه .اتریش.چین.ترکیه.اسپانیا.ایران.آرژانتین.نروژ.از عمده استفاده کننده های این سلاح بودند.

عادل خوجه بازدید : 2118 سه شنبه 02 خرداد 1396 نظرات (0)

تا پایان سال جاری میلادی، پنتاگون در نظر دارد تا رایانه ها کار شکار مبارزین دولت اسلامی در عراق و سوریه را با تبدیل فیلم های نظارت هوایی طولانی مدت به اطلاعات قابل استفاده به عهده گیرند.

عادل خوجه بازدید : 2237 شنبه 27 شهریور 1395 نظرات (0)

زمانی که جنگ در فوریۀ 1904 میلادی آغاز شد ، ناوگان بالتیک در چنان وضعیتی ضعیفی به سر می برد که در عمل به کار شرکت در عملیات های جنگی نمی خورد . دربارۀ این که آن را به کجا باید فرستاد ، وحدت نظر وجود نداشت و سفارش چهار کشتی جنگی نو نیز حرکت آن را به تاخیر انداخت . سرانجام ناوگان به فرماندهی دریاسالار زینووی راژدِستوینسکی درپانزدهم اکتبر به راه افتاد .

عادل خوجه بازدید : 2425 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (0)

جنگ روسیهژاپن از جهت های بسیار تمرین جنگ جهانی اول به شمار می رفت . بجز هواپیما ، بیشترِ سلاح هایی که در سال 1914 میلادی به کار گرفته می شدند ، یک دهه پیش تر در میدان جنگ وجود داشتند . در نتیجه این جنگ چشم انداز خوبی از آنچه نبردها در آیندۀ نزدیک شبیه آن می شدند ، به دست داد . این جنگ ژاپن را به صحنۀ جهانی سوق داد .

عادل خوجه بازدید : 2775 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (0)

در یکی از روزهای سال 1906 مردی به نام «ولیهلم ویت» که یک پینه دوز دوره گرد بود ، از زندانی در آلمان آزاد شد . او 57 سال داشت و طبق حساب خودش ، تقریباً نیمی از عمر خویش را در زندان گذرانده بود . آخرین محکومیت او 15 سال زندان بجرم سرقت از خزانه داری دادگاهی در پروس شرقی بود .

عادل خوجه بازدید : 4373 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (0)

نیروی زمینی عربستان با استعداد  ۲۳۵۰۰۰ نفر به شکل عملیاتی و تقریبا  همین میزان به شکل ذخیره بزرگترین نیروی نظامی عربستان است که مانند همه نیروی های نظامی عربستان از بین قبایل وفادار به حکومت نیرو می گیرد  . این نیرو در سال ۱۹۲۹ تشکیل شد اگرچه به شکل کاملا مدرن بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت. این ارتش به شکل بسیار  کوچک بر علیه اسرائیل در جنگ های سال ۱۹۴۸، ۱۹۶۷، ۱۹۷۳ شرکت داشت ولی اولین حضور واقعا جدی در یک نبرد به نبرد خفجی بر میگردد که مربوط به حمله صدام به منطقه خفجی  عربستان در جنگ سال  ۱۹۹۱ می باشدکه تنها تعرض  بت شده یک کشور  خارجی دست کم بعد از تشکیل السعود به عربستان  است.بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ این ارتش  مدتی در یمن دیگری بود ولی یک نبرد بزرگتر به سال  ۲۰۱۵  بر میگردد که همچنان ادامه دارد.

عادل خوجه بازدید : 2322 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (0)
مردم به خاک افتاده ی ژاپن در حال گوش دادن به سخنان امپراتور هیروهیتو در رادیو مبنی بر اعلام تسلیم ژاپن در جنگ دوم جهانی. در چنین روزی در سال 1945، ژاپن تسلیم بی قید و شرط خود را پس از دریافت دو بمب اتمی در جنگ دوم جهانی اعلام کرد.
عادل خوجه بازدید : 1756 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (0)

وحشت از حملات هسته ایی و عوارض اون باعث شده دولت ها در دوره های مختلف اقدام به برنامه ریزی های متعدد جهت ادامه حیات در اون شرایط بنمایند بی‌بی‌سی برای اولین بار جزئیات برنامه‌ای را در اختیار عموم گذاشته که در جریان جنگ سرد برای ایجاد یک "سیستم خبرپراکنی جنگی" تهیه شده بود و قرار بود در صورت درگرفتن جنگ هسته‌ای عملیاتی شود.

عادل خوجه بازدید : 3121 پنجشنبه 27 خرداد 1395 نظرات (0)
شاید از یک نگاه ، جنگ ویتنام ، عرصه آزمون سختی برای نیروی هوایی ارتش ایالات متحده که دو موفقیت غیر قابل باور را در جنگ دوم جهانی و جنگ کره بدست آورده بود ، بشمار می آمد .
علیرغم خوشبینی های نخستین و برتری هوایی این نیرو ، با ورود سامانه های توپخانه ای و موشکی کمونیست ها به عرصه رزم هوایی ، شرایط استراتژیک جنگ تا حد زیادی تغییر نمود و این مساله ، فرماندهان نیروی هوایی ارتش آمریکا را وادار کرد تا با دقت بیشتری از توان هوایی خود استفاده  نمایند . 
عادل خوجه بازدید : 12717 شنبه 25 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
در این مقاله به سلاح های هواپرتاب موجود در نیروهای مسلح ایران خواهیم پرداخت. این تسلیحات از هواگردهای نیرو های مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران پرتاب می شود  و در انواع هدایت شونده و غیر هدایت شونده می باشند. در این مقاله به موشک های ضد کشتی پرداخته نشده.
عادل خوجه بازدید : 3482 شنبه 25 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
روز ششم خرداد ماه 1334 در یک خانواده مذهبی و متوسط به لحاظ اقتصادی در جوار حرم امامزاده حسن (ع) در جنوب تهران فرزندی به دنیا آمد که نامش «محمد» گذاشته شد.
عادل خوجه بازدید : 10250 شنبه 25 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
واحد تفنگدار ؛ پیاده نظام های مدرن اولیه که مجهز به سلاح های فیتیله ای کوتاه بودند واحد یا هنگ تفنگدار بخش مهمی از  ارتش های مدرن اولیه در قرون 18 میلادی بخصوص در اروپا به حساب می آمد . این واحد ها در اکثر موارد بدون داشتن اسب یا سواره نظام به عنوان هنگ های پیاده در ارتش های مورد نظر خود خدمت می کردند . البته در برخی از ارتش ها این واحد های نظامی دارای اسب و در قالب سواره نظام پیشرو نیز به کار گرفته می شدند .
عادل خوجه بازدید : 2598 شنبه 25 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

در سال ۱۹۴۴ ارتش شوروی خواهان یک تانک برای جایگزینی تانک تی ۳۴ بود که در همان زمان در حال تولید بود. کار طراحی در همان سال در دفتر طراحی او کی بی ۵۲۰ اغاز شد و در اوریل سال ۱۹۴۵ تانک جدید که تی ۵۴ نامیده میشد ساخته شد. تی ۵۴ بر اساس تی ۴۴ ساخته شد تانکی که بر اساس تی ۳۴ توسعه یافت ولی هرگز تولید نشد. شکل کلی را حفظ کرده بود ولی زره و توپ افزایش داشت. تانک در ناحیه جلو بدنه ۱۸۰ م م و در ناحیه جلوی برجک ۱۲۰ م م زره داشت و از توپ ۱۰۰ م م بهره می برد . تانک جدید با نام تی ۵۴ ای اولین بار در سال ۱۹۴۸ وارد خط تولید شد.

عادل خوجه بازدید : 11158 شنبه 25 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

ژانگ تائوفنگ در سال 1931 در چین به دنیا آمد. پس از پایان جنگهای داخلی چین و یکپارچه شدن چین توسط مائو چین تصمیم گرفت تا به کمک کره ی شمالی رفته و کره ی جنوبی را از صفحه ی روزگار محو کند.

عادل خوجه بازدید : 2951 شنبه 25 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

در خلال جنگ جهانی دوم و بعد از آن با وجود پیشرفت صنایع و با طراحی وتوسعه خودروهای زرهی متوسط و سنگین بازهم تا مدتها قسمتی از ستون فقرات نیروهای زرهی ارتش آمریکا را ادوات زرهی مانند تانک ها و خودروهای زرهی ضد تانک / پشتیبانی آتش/ توپهای خودکششی سبک تشکیل میدادند، عمده دلیل نیاز ارتش آمریکا به خودرو های زرهی سبک داشتن یک واحد زرمی با قابلیت ایجاد پشتیابی آتش مستقیم برای نیروهای هوابرد و پیاده نظام بود که دارای سرعت و چالاکی بالایی نیز باشد.

عادل خوجه بازدید : 2397 شنبه 25 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

در ابتدای دوران سلطنت پهلوی «اطلاعات» به معنای خاص آن یعنی کسب خبر از کشورهای هدف (اطلاعات خارجی)، مفهومی نداشت و رضا خان همه چیز را از «نظمیه» که بعداً شهربانی نام گرفت ، می خواست . فعالیت های ضدبراندازی و ضد جاسوسی نیز برعهده شهربانی بود و شهربانی نیز اصولاً برای چنین کاری سازمان نیافته بود . لذا امنیت داخلی فقط برپایه اقتدار فردی رضا خان و رعب و وحشت استوار بود . در زمینه اطلاعات خارجی نیز سفارت خانه های ایران در کشورهای هدف ، از طریق وزارت خارجه مسائل را به اطلاعات رضا خان می رساندند .

عادل خوجه بازدید : 4766 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
ایران با داشتن مرزهای مشترک با کشورهای عراق و ترکیه از غرب و افغانستان و پاکستان از شرق و جمهوری های اسیای مرکزی و قفقاز ها از شمال در یکی از خطرناک ترین و پرتنش ترین مناطق دنیا قرار گرفته است.
عادل خوجه بازدید : 11046 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

پس از سالها مذاکره، کشمکش و تکذیب و تایید، بالاخره در جریان رژه روز 29 فروردین در جوار حرم امام خمینی(ره)، برای اولین بار اجزایی از سامانه دفاع هوایی اس 300 در داخل کشورمان به نمایش در آمد. ایران در سال 2007 میلادی، قراردادی را برای خرید سامانه های دفاع هوایی S-300 PMU-1 با روسیه به امضاء رساند.

عادل خوجه بازدید : 2896 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
میگ۲۹ و سوخو۲۷  اولین جنگنده های نسل چهارم روسها بودند. این دو پرنده در اوائل و اواخر دهه ۱۹۸۰ وارد خدمت شدند و هدف تولید میگ۲۹ توسعه جنگنده ای برای مقابله با اف۱۶ و هدف طراحی سوخو۲۷ ساخت جنگنده ای برای مقابله با اف۱۵ بود. البته مانند همیشه روسها یک دهه بعد از امریکا جنگنده نسل چهارم خود را عملیات کردند  . ولی قبل از اینکه واقعا ببینم سوخو۲۷ و میگ۲۹ در مقابل اف۱۵ و اف۱۶ چه کارایی داشتند بهتر است اول به این مسئله نگاه کنیم که این دو جنگنده با  هم وطنان  خود چند چند بودند.
عادل خوجه بازدید : 9933 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دیدن دشمن به معنای مختلف آن، یکی از گام‌های اولیه در مباحث و تحلیل‌های نظامی محسوب می‌شود و در هر بخشی از نیروهای نظامی، چه در آسمان و چه در زمین و چه در دریا و به شکل‌های مختلف ابتدا بایستی دشمن را کشف و رصد و سپس با آن درگیر شد. درگیری با دشمن در هر حالتی که دید مناسب وجود نداشته باشد و مصداق آنرا شب یا شرایط بد جوی یا هر چی دیگری که تصور کنیم، یکی از چالش‌های سازندگان سلاح و طراحان استراتژی‌های نظامی بوده است.

عادل خوجه بازدید : 2142 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
تا پایان جنگ دوم جهانی دوم، کشورها و ارتشها در حال استفاده از تانک‌های ِ سبک، متوسط، سنگین و فوق سنگین برای انجام ماموریتهای مختلف بودند. اما پس از جنگ دوم جهانی، ارتشها و کشورها به دنبال این ایده بودند که تنها از یک نوع تانک استفاده کرده که قدرت انجام تمامی مأموریت‌های محوله به انواع مختلف تانک‌ها را داشته باشد. این طبقه جدید از تانک‌ها تانک اصلی میدان نبرد (main battle tank به‌اختصار MBT) نامیده می‌شدند.
عادل خوجه بازدید : 1892 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
روسیه به عنوان وارث قدرت دریایی شوروی سالهای زیادی جایگاه نیروی دریایی دوم جهان را به یدک کشیده اما اکنون این جایگاه به دلیل ضعف اقتصادی در چندین سال و کهنگی طیف وسیعی از این ناوگان در برابر رقبایی همچون چین در خطر قرار گرفته است. هرچند روسیه در ده سال اخیر بودجه نظامی خود را افزایش داده و اقدام به بروزرسانی های متعددی در بخش های مختلف نیروهای خود نموده اما بوضوح این میزان سرمایه گذاری برای حفط قدرت دریایی به مانند گذشته، کافی نیست خصوصا که در دو سال اخیر نفت و گازسرمایه اصلی روسیه در تامین بودجه رو به کاهش قیمت گذاشته و این کشور رو مجبور به کاهش بودجه نظامی نموده است.
عادل خوجه بازدید : 2829 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
یکی از حساس ترین نقاط مرزی جمهوری اسلامی ایران ، مرزهای مشترک با جمهوری ترکیه بشمار می آید. در حقیقت ترکیه نقطه تلاقی دو قاره بسیارمهم آسیا و اروپا بوده و بدین لحاظ از اهمیت راهبردی برخوردار می باشد. این کشور در جنوب شرقی اروپا ، جنوب غربی آسیا و در مختصات جغرافیایی میان 35 درجه و 51 دقیقه تا 42  درجه و 6 دقیقه عرض جغرافیایی و 25 درجه و 40 درجه تا 44 درجه و 50 دقیقه طول جغرافیایی ، در نیمکره شمالی قرار گرفته است.سرزمین ترکیه به صورت یک مستطیل قابل تصور است که طول آن از شرق تا غرب 1660 کیلومتر و عرض آن به طور متوسط 550 کیلومتر است . این کشور از سه طرف توسط دریا احاطه شده و چیزی درحدود 780580 کیلومتر مربع مساحت دارد.
عادل خوجه بازدید : 3311 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)
اسرائیل در دهه ۱۹۶۰ اولین تجربه ساخت یک جنگنده را به دست  اورد. این تجربه مربوط به کپی جنگنده  میراژ ۳ با نام نشر بود. دست کم ۷۰ فروند نشر تولید شد که با همان موتور اترا ۹ کا سی میراژ تولید شد. در ادامه اسرائیل دست به توسعه  جنگنده  کفیر  زد. کیفر بر اساس  میراژ ۵ ساخته شد البته اسرائیل میراژ ۵ نداشت بلکه نقشه های ان را از طریق یک شرکت سوئیسی درگیر در برنامه میراژ ۵ به دست اورد.
عادل خوجه بازدید : 1623 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)
نازی ها برای حمله به خاک آمریکا برنامه های عملی تری هم داشتند. آنها علاوه بر ساخت فضاپیما،به دنبال یک راه عملی و ارزان تر برای ضربه زدن به آمریکایی ها بودند: شلیک موشک بالستیک از زیردریایی.
عادل خوجه بازدید : 27854 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)
پهپاد ها و سامانه‌های نظارتی حقیقتا جریان و نتیجه‌ جنگ‌ها رو دارند تغییر میدهند. هزینه‌ بسیار پایین، بدون خطر از دست رفتن پرسنل، دید مستقیم و زنده بر صحنه نبرد فقط بخشی از مزایای انهاست.
عادل خوجه بازدید : 2080 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)
براساس اطلاعات وبگاه گلوبال سیکوریتی ، گونه Favorite ، مشتق شده از نمونه PUM.2  مسلح به یک موشک جدید با سرجنگی بزرگتر ،و سیستم های هدایت بهبود یافته برای مقابله با طیف وسیعی از تهدیدات در یک برد 200 کیلومتری است که نسبت به گونه قبلی ، 150 کیلومتر افزایش داشته است .
عادل خوجه بازدید : 6107 دوشنبه 23 فروردین 1395 نظرات (0)
الحق که نام پیتون برازنده این رولور هست. هرچند از نظر قدرت به نظر می رسد که کمی کمتر از رولورهای قدرتمندی مثل کینگ کبرا و آناکوندا باشد ، ولی به هر حال این رولور بعد از رولورهای کینگ کبرا و آناکوندا قویترین رولور انبوه آمریکا به شمار می رود.
عادل خوجه بازدید : 2766 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)
جمهوری اذربایجان در شمال کشور ما قرار دارد و با دریای خزر نیز مرز ابی دارد.  این کشور از اوت سال ۱۹۹۱ از شوروی استقلال یافته است  و دارای جمعیت نه میلیون یکصد بیست پنچ هزار نفری است.  این کشور از بعد استقلال درگیر جنگ قره باغ شد. این نبرد حتی قبل از استقلال اذربایجان و ارمنستان نیز درجریان بود ولی بخش بزرگ  این  نبرد به سال های بعد از استقلال این کشور و ارمنستان بر میگردد  که ریشه قومی دارد. در این نبرد اذربایجان از پشتیبانی ترکیه بهره می برد و ارمنستان از پشتیبانی روسیه و بعدها ایران . در نهایت بعد از چند سال جنگ این جنگ با دیپلوماسی حل شد اگرچه همچنان کینه ها و دشمنی ها باقی است. ایران در مرحله نخست طرف اذربایجان را گرفت ولی بعد از ان به یکباره تغییر سیاست داد و طرف ارمنستان را گرفت ولی در کل ایران نقش بسیار بزرگی بر سر حل جنگ قره باغ بازی کرد .
عادل خوجه بازدید : 10443 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

این رزمایش در محدوده استحفاظی نیروی دریایی ارتش در دریای عمان ، شرق تنگه هرمز و عمدتاً در آبهای بین المللی اقیانوس هند اجرا شد و بار دیگر توجه واحدهای رزمی ایالات متحده ، مستقر در منطقه را بخود جلب نمود . قبل از آغاز این رزمایش ، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانIRIN) طی اطلاعیه ای  به تمامی شناورهای تجاری ونظامی که در حال عبوراز منطقه بودند هشدار داد که این رزمایش با استفاده از مهمات واقعی در آبهای بین المللی اجرا خواهد شد تا حادثه پیش بینی نشده ای رخ ندهد .

عادل خوجه بازدید : 10746 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

در جریان سالهای جنگ سرد تعداد زیادی از تانک ها و نفربرها توسط کشورهای مختلف خصوصا ایالات متحده آمریکا و شوروی سابق طراحی و در تعداد بالا ساخته شد اما با گذشت زمان و خصوصا پایان یافتن جنگ سرد، میزان قابل توجهی از این تانک ها و زره پوش ها در کشورهای مختلف همچنان در خدمت باقی ماندند. 

عادل خوجه بازدید : 2643 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)
راکت انداز ۲۲۰ م م ۹ پی ۱۱۴ که ناتو به ان لقب ام بی ۲۷ اورگان داد یک راکت توپخانه ای ازاد پرواز با لانچر  ۱۶ لول است  که بر روی شاسی خودروی ۸*۸   ZIL135 نصب است  و در سال ۱۹۷۵ وارد خدمت شده است . این شاسی  مشابه نسخه ای بود در سامانه فراگ ۷ استفاده شده بود.خودرو دارای  ۲۰ تن وزن بود(با لانچر پرتاب راکت)  و از دو موتور دیزل بهره می برد  که چهار چرخ در سمت چپ به یک موتور و چهار چرخ در سمت راست به موتور دیگر وصل بود ولی تنها اکسل عقب و جلو به فرمان وصل می شدند.کابین دارای محافظت در برابر حملات شیمیایی و میکروبی بود . کل سیستم چهار خدمه داشت  که در عرض ۳ دقیقه اماده شلیک می شد .

تعداد صفحات : 15

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 249
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 601
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 23
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 10,136
  • بازدید ماه : 2,895
  • بازدید سال : 142,023
  • بازدید کلی : 5,085,012