loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

کتب های نظامی و تاریخی

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 1403 جمعه 09 بهمن 1394 نظرات (0)
كتاب نایاب " اسرار مرگ ناپلئون " اثری است به قلم "بن ويدر" و "هنری‌هپگود" با ترجمه بي‌نظير "دكتر ابوالقاسم اُمشه‌ای" كه سال‌های پايانی زندگي ناپلئون بناپارت را به تصوير مي‌كشد.
اسرار مرگ ناپلئون سرگذشت ناپلئون پس از شكست و تبعيد به جزيره سنت‌هلن را روايت مي‌كند. ناپلئون در اين جزيره زير نظر شكنجه‌گري بی‌رحم آنقدر ماند تا مرگش فرا رسيد. بخاطر دورافتاده‌بودن سنت‌هلن، منابع در مورد روزهاي پاياني مرگ ناپلئون اتفاق نظر ندارند. از همين روی، نويسندگان اين اثر مهم كوشيده‌اند تا با رسوخ به تمام منابع موجود شكل روشنی از زندگی ناپئون تا زمان مرگ او را ترسيم كنند.
عادل خوجه بازدید : 10091 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

بمب افکنها را می توان مهم ترین سلاح دوربرد مورد استفاده در جنگ جهانی دوم دانست ، با استفاده از بمب افکنها بود که ارتشهای درگیر موفق شدند اهداف بسیار مهم صنعتی ، نظامی و… را در دورترین نقاط کشور دشمن مورد حملات سنگین قرار دهند. بمب افکنها چنان تاثیر عمیقی بر سرنوشت جنگها گذاشتند که بسیاری از ارتشهای جهان در دکترین های رزمی نوین خود ، این سلاح را به عنوان یکی از مهم ترین پارامترهای موفقیت مورد توجه قرار دادند. وظیفه اصلی بمب افکنها طی جنگ دوم جهانی ، اجرای بمبارانهای استراتژیک بر روی اهداف صنعتی ، اقتصادی و … بود.

عادل خوجه بازدید : 4735 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

تا پایان ماه سپتامبر سال 1941 فشار بر همه قسمت های جبهه شوروی به نحو محسوسی کاهش یافت و خطوط دفاعی تمرکز گرفتند.  نیروی های آلمانی در دو ماه و نیم اول جنگ با موفقیت های چشمگیری روبرو شدند،  آنها روسیه سفید، مولداوی، قسمت عظیمی از اوکرایین، لیتوانی، لاتاویا، استونی را اشغال کردند،  و لنین گراد را محاصره نمودند و تا پایان سپتامبر نیروهای زیادی را تا حوالی مسکو رسانیده بودند و قصد دستیابی بر پایتخت شوروی را داشتند.  آلمان این موفقیتها را به قیمت بسیار گزاف یعنی از دست دادن بهترین واحد های نیروی زمینی و نیروی هوایی خود کسب کرد.  به همان نسبت که نیرو های نازی در خاک شوروی پیشروی میکردند بر پایداری و مقاومت سپاهیان شوروی افزوده میشد،  و واحد های پاتیزان Partisan تشکیل می شد.

عادل خوجه بازدید : 3113 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

تم اصلی کتاب زندگینامه هیتلر به همراه سرگذشت عجیب موسولینی را در بر میگیرد و برای کسانی که فرصت نکرده ‏اند تا جنگ دوم جهانی و وقایع آن را از زبان نوشته‏ های «ویلیام شایرر» در تاریخ ‏نویسی مفصل او مطالعه کنند کتاب «از ولگردی تا دیکتاتوری» نوشته‏ ای عبرت ‏انگیز، جذاب و تاریخی از دو شخصیت محوری جنگ دوم جهانی است. دو شخصیتی که بیشتر به دیوانه‏ ها شبیه هستند تا رجال سیاسی و ترجمه بدون نقص کاوه دهکان به این کتاب کوچک از انتشارات فرهنگ جذابیت بیشتری می‏دهد. خواننده از آغاز تا پایان این کتاب همچنان در تعجب باقی می‏ماند که چطور این افراد با شخصیتی این چنین توانستند جهان را به آتش و خون بکشند و قتل عامی فجیع و بی‏ سابقه در تاریخ به راه بیاندازند که البته در نهایت به تاریک‏خانه تاریخ سپرده شدند. با مطالعه این کتاب بخشی از علل و موجبات بروز جنگ دوم جهانی و نتایج آن را می‏توان مورد تحقیق و بررسی قرار داد.

عادل خوجه بازدید : 3701 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

کتاب پیکار بزرگ (ژاپن و جهان خارج) اثر ادوین پی هویت پژوهشی کاملا مستند که با لحنی جذاب و هیجان انگیز نوشته شده و خواندن آن برای همه کسانی که مایل به کسب اطلاع درباره تاریخ ژاپن و جنگ دوم هستند از واجبات است.
این کتاب تاریخ ژاپن را از ۱۸۲۰ تا پایان جنگ دوم جهانی (نبردهای بزرگ اقیانوس آرام) به زیبایی به تصویر می کشد به صورتی که پس از خواندن ۷۰۰صفحه کتاب متوجه گذر زمان نخواهید شد.

عادل خوجه بازدید : 5191 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

لنین گراد شهر حماسه و مقاومت در زمستان سال های ۱۹۴۱ و ۱۹۴۲ میلادی شهر ظلمات بود چون هرگز نوری بر آن نتابید. هجوم ارتش آلمان به شهر های روسیه و محاصره همه جانبه لنین گراد بسان محاصره اقتصادی از سوی امپریالیسم جهانخوار آمریکا و هجوم وحشیانه حکومت بعثی عراق به شهر های این مرز و بوم ، تاریخ مبارزات خلق های آزاد علیه استعمارگران جهان و قدرت های بزرگ را پی می گیرد، بی بند و باری و شکست های اقتصادی دنیای سرمایه داری برای تغذیه تراست ها و کارتل های صنعتی و نظامی احتیاج به بند کشیدن ملت ها و استسمار نیروی کار کارگران و غارت معادن و مخازن سرزمین های تازه از بند رسته را دارد…

عادل خوجه بازدید : 5520 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

کتاب جنگ ناشناخته نوشته کماندوی مشهور آلمان نازی ، اتو اسکورزینی که به طور کلی خاطرات وی از عملیاتهایش در جنگ جهانی دوم است. این کتاب مجموعه ای از خاطرات این کماندوی بزرگ است که در بازار ایران با نام جنگ ناشناخته به فروش می رسد و جز معدود کتابهایی است که از زبان یک سرباز آلمانی درباره جنگ جهانی دوم نوشته شده و به طرفداری از کشورهای متفقین نبوده.

عادل خوجه بازدید : 9451 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

وینستون چرچیل نخست وزیر انگلستان در طول جنگ جهانی دوم علاوه بر آنکه سیاستمداری مشهور و بزرگ بود، نویسنده ای پرکار نیز بود. چرچیل در سال 1953 برای آثار بسیاری که منتشر کرده بود برنده جایزه ادبیات نوبل شد، که در این بین کتاب جنگ جهانی دوم (The Second World War) شناخته شده ترین است.  چرچیل بعد از مرگ پدرش در سال 1895 ، برای زنده ماندن و امرار معاش مجبور به کار کردن شد. اولین کتاب وی به عنوان نویسنده ، برای یک سری پنج مقاله ای درباره نبرد استقلال کوبا بود. تا زمان مرگش ، در آمد اصلی وی از راه نویسندگی بود. معمولا به عنوان یک نویسنده پول خوبی کسب می کرد، وی حدود 8 تا 10 میلیون کلمه در بیش از 40 کتاب ، هزاران روزنامه مجله نوشته است.

عادل خوجه بازدید : 3690 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

 نبرد برلين در كنار نبرد بريتانيا ، نبردهاي دريائي و پياده شدن متفقين در نورماندي از اهميت يكساني برخوردار است علاوه بر حجم گسترده و سهمناکی،اين نبرد از آن جهت حائز اهميت است كه موجب پايان یافتن جنگ در اروپا گرديد. اين نبرد در ماههاي آوريل تا مه 1945 رخ داد که در انتها با پيروزي ارتش سرخ حكومت رايش سوم نيز پايان يافت . اشغال برلين توسط ارتش سرخ در واقع ، حاصل توافقات متفقين در زمان جنگ بود. در واقع زمانی که نتیجه ی نبرد دیگر برای طرفین آن مشخص شده بوده آنان آلمان را حتی قبل از خاتمه ی جنگ به دو نیم تقسیم کردند. بخشی تحت اختیار آمریکا و انگلیس و بخش دیگر که برلین نیز شامل آن میشد به روسها میرسید.

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 253
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 613
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 24
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 10,148
  • بازدید ماه : 2,907
  • بازدید سال : 142,035
  • بازدید کلی : 5,085,024