loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

بالگرد

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 2789 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)
چین در مرحله اول از مصر تعدادی  بالگرد گازل(هشت فروند) و موشک ضد تانک هات را دریافت کرد و انها را بررسی کرد.ولی در میانه دهه ۱۹۸۰ چین تصمیم به خدمت گیری یک بالگرد کاملا تخصصی تهاجمی گرفت . این کشور دست به بررسی بالگرد ای ۱۲۹ ایتالیایی  زد و در مرحله بعد خواهان تولید تحت امتیاز بالگرد کبرا و موشک تاو شد ولی با درگیر های میدان تیان در سال ۱۹۸۹ میانه امریکا و چین بهم خورد و برنامه پیش نرفت. در سال ۱۹۹۱ چین از بلغارستان و روسیه درخواست بالگرد میل ۲۴ کرد که به دلایل نا مشخص  رد شد.
عادل خوجه بازدید : 2544 جمعه 21 اسفند 1394 نظرات (0)
قبلا به تلاشهای فوکه و همکارش آخلیس درباره ی ساخت انواع اتوژایرو و هلیکوپتر در زمان حکومت نازی ها در آلمان اشاره کردیم. هر چند که فوکه-آخلیس موفقیتهای بزرگی در این حوزه به دست آورد اما تنها کمپانی آلمان نبود که بر روی هلیکوپترها تحقیق می کرد. شرکت هواپیماسازی فلتنر نیز در ابتدای دهه ی 30 به ساخت اتوژایروها روی آورد.
عادل خوجه بازدید : 2425 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)
روند چابک سازی و بهینه شدن یگانهای نیروهای مسلح کشورمان، چند سالی است شتاب بیشتری به خود گرفته و با تدابیر فرمانده معظم کل قوا و ابتکار فرماندهان مواردی چون طرح ثامن در ارتش و طرح سپاه‌های استانی و تغییراتی در ساختار نیروهای زمینی و هوافضای سپاه، به اجرا گذاشته شده است.
عادل خوجه بازدید : 10665 پنجشنبه 06 اسفند 1394 نظرات (0)
آرزوهای بشر را انتهایی نیست. پس از اینکه برادران رایت توانست آرزوی دیرینه ی انسان را ،پرواز با وسیله ای سنگین تر از هوا، برآورده کنند سازندگان هواپیما به فکر پرواز عمودی افتادند. پرواز کردن به صورت عمودی و بدون نیاز به باند فرود و نشست اولین بار در نوشته های لئوناردو داوینچی به صورت معنی داری مطرح شد. طرح داوینچی به سادگی یک پروانه بود که می توانست مانند پیچ که در چوب فرو می رود در هوا فرو برود و سبب کنده شدن وسیله ی پرنده از روی زمین بشود. قرنها طول کشید تا همین طرح اولیه توانست با امکانات پیشرفته ی فنی اجرایی شود.
عادل خوجه بازدید : 2227 چهارشنبه 07 بهمن 1394 نظرات (0)
بالگرد تهاجمی میل۲۴ هایند و بالگرد پشتیبانی هوایی نزدیک AH1 کبرا از برخی جنبه ها به هم شبیه و البته تفاوتهای بنیادین نیز با هم دارند.هر دو این بالگردها اولین بالگردهای مسلح اختصاصی بودند که در کشورهای خود طراحی و تولید شدند ولی هر دو انها دارای دو تفکر جدا در طراحی بودند.
عادل خوجه بازدید : 2152 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)
 
بالگردها در کنار تمامی مزایا و برتریهایی که در اجرای برخی ماموریتهای محوله نسبت به هواپیماها دارند، یک ایراد اساسی دارند و آن هم پایین بودن حداکثر سرعت پیمایشی میباشد که باعث افزایش خطر پذیری این وسیله پرنده در برابر خطراتی مثل دوش پرتابها و تسلیحات کالیبر دشمن که به وفور حتی در اختیار گروههای شبه نظامی میباشند، میشود.
عادل خوجه بازدید : 4171 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

روسیه کشوری است  که اسرار نظامی آن براحتی در دسترس عموم قرار نمی گیرند و همیشه مخفی کاریها در صدر برنامه های نظامی آنان می باشد یکی از این اسرار طراحی و ساخت بالگرد جدید جنگی Ка-58  ساخت کارخانه بالگرد سازی کاموف روسیه است که در ساخت آن از تکنولوژییهای جدید پیچیده نظامی و تکنولوژی استیلت (stealth) استفاده گردیده است.

عادل خوجه بازدید : 4911 چهارشنبه 19 فروردین 1394 نظرات (1)

میل ام‌آی-۲۸(به روسی: Ми-28) (نام‌گذاری ناتو Havoc) یک بالگرد تهاجمی روسی جهت مقابله با اهداف زمینی زره‌پوش و اهداف هوایی کم‌سرعت در روزوشب و تمام وضعیت‌های آب‌وهوایی است. این بالگرد ۴ پره مجهز به به دو موتور توربو شفت با قدرت۲۲۰۰ اسب بخار می‌باشد.
کار بر روی طراحی میل ام آی-۲۸ در سال ۱۹۸۰ آغاز شد و اولین پیش‌نمونه آن در نوامبر ۱۹۸۱ به پرواز درآمد. در سال ۲۰۰۶ اولین فروند از آن به نیروی هوایی روسیه تحویل داده شد. پیش بینی می‌شود این بالگرد تا سال ۲۰۱۶ جایگزین میل می ۲۴ شود.

عادل خوجه بازدید : 2875 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

دکترین نظامی روسی در سال 1982 میلادی درخواست نوینی برای ساخت هواگرد جدیدی به طراحان و کارشناسان کارخانه هواگرد سازی کاموف پیشنهاد داده اند که هواگردی برای نیروهای ارتشی طراحی گردد که یک سرنشین داشته باشد که هم کار هدایت هواگرد را انجام دهد و هم اینکه در زمان نبرد باید جایی خالی اپراتور را برای استفاده سلاحه های نصب شده در روی هواگرد را انجام دهد، داشتن دو سرنشین (خلبان و اپراتور) در هواگرد که هر کدام وظایف جداگانه داشته باشند در صورت احتمال حادثه برای اپراتور در مناطق جنگی خلبان مجبور به اتمام ماموریت و برگشتن به پایگاه میشود حال اگر وظایف اپراتور را خلبان انجام دهد دیگر این مشکل پیش نخواهد آمد.
برای این منظور پیشنهاد ساخت چنین هواگردی را کارخانه هواگرد سازی کاموف عهده دار شد.
مهندسان کارخانه کاموف با تجربه از ساخت هواگردی در گذشته که دو ملخ روی هم داشته و با گردش در خلاف جهت همدیگر حرکت میکرده هواگر دیگری را با نام Ka-50 طراحی و تولید نمودند.

عادل خوجه بازدید : 2978 سه شنبه 12 فروردین 1393 نظرات (0)

کارخانه بالگرد سازی کاموف بالگردی مشابه با نمونهKa-50 به نام Ka-52 طراحی و ساخته است که قطعات این بالگرد به مقدار زیادی از بالگردKa-50 به عاریت گرفته شده است.
Ka-52 بالگردی تهاجمی و چند منظوره است که قادر به پرواز در همه شرایط آب و هوای جوی روز و شب می باشد این بالگرد توانائی مانور و قدرت زیادی را در میادین جنگ و نبرد در اختیار خلبان قرار میدهد و در کابین بالگرد Ka-52 بر خلاف مدل Ka-50 که جا برای یک خلبان وجود داشت دو محل در نظر گرفته شده است یک جا برای خلبان و یک جا هم برای اپراتور می باشد.

عادل خوجه بازدید : 3361 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (0)

حداکثر سرعت لول کاموف 310 کیلومتر بر ساعت بوده و از برد رزمیی برابر 460کیلومتر برخوردار است. کاموف توسط دفتر طراحی در روسیه طراحی گشته و از دو موتور توربوشفت کلیموف (تی وی 3-117 وی ام آ) هر کدام به قدرت2200شفت اسب بخار برای تولید نیروی تراست خود بهره می برد.این موتورها در دوسمت بدنه هلیکوپتر واقع شده و این امر بقاپذیری بالایی به این هلیکوپتر بخشیده است.این هلیکوپتر می تواند حدود2تن انواع تسلیحات شامل موشک های ضدتانک ،راکت های غیرهدایت شونده در کالیبرهای مختلف،موشک های هوا به هوا و انوع بمب ها را در چهار محل زیر دو بال کوچک نصب شده در وسط حمل کند.که از مهم ترین موشک های آن می توان به Vikhrشاره داشت.

عادل خوجه بازدید : 3388 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

بالگرد مشهور Mi-24 (NATO designation Hind) در کانون توجهات جنگ های محلی، درگیری های مسلحانه و عملیات های ویژه در سراسر جهان قرار دارد و با وجود سن و سال بالا  باز هم در بسیاری از سرویس ها و نبرد های هوایی نقش موثری را ایفا خواهد کرد.
راز پابرجا بودن این بالگر در این روز ها آسان و ارزان بودن راه های دستیابی به آن است و همچنین خود را قابل اعتماد نگه داشته اما با این وجود، نوسازی، ارتقاء و مدرنیزه کردن برای عملیاتی نگه داشتن برای رقابت با سایر همنوعان امری بسیار لازم و ضروری است زیرا اگر اینگونه نباشد به راحتی از گردونه ی این صنعت حذف خواهد شد و به جز نامی چیزی از او باقی نخواهد ماند به خصوص که امروزه رقابت ها بر سر به دست آوردن جنگ افزار های پیشرفته برای رویا رویی با نبرد های مدرن است.

عادل خوجه بازدید : 3446 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

V-22 Osprey یک هواگرد آمریکایی چندمنظوره ساخت بل بوئینگ است که با استفاده از تکنولوژی تیلت روتر (Tiltrotor) قابلیت نشت و برخاست عمودی و نشست و برخاست کوتاه را داراست. این هواگرد هم همانند یک هلیکوپتر توانایی پرواز عمودی را داراست و هم می تواند مانند یک هواپیما با سرعت و در ارتفاع نسبتا بالا پرواز کند یا همانند یک بالگرد در هوا معلق بماند.  این هواگرد یکی از همه‌کاره‌ترین پرنده‌های ناوگان عمودپرواز آمریکا (VTOL) و همچنین جوانترین عضو ناوگان مذکور به شمار می‌آید. در واقع V-22 آخرین عضو اضافه شده به زرادخانه VTOL آمریکا طی بیش از 20 سال گذشته است.

عادل خوجه بازدید : 3278 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

بالگرد SH-3 Sea King  (که به نام S-61 در کارخانه سازنده شناخته می شود) با هدف ساخت یک هلیکوپتر ضد زیردریایی برای نیروی دریایی ایالات متحده طراحی شد.سطح زیرین این هلیکوپتر به شکل شناور طراحی شده و دو باله پخ در دو طرف بدنه به حفظ تعادل آن بر روی آب کمک میکند.اولین مدل اس-61 که قراردادی برای فروش آن منعقد شد، SH-3A سی کینگ بود.در 23 سپتامبر 1957 قرارداد اولیه تولید این هلیکوپتر برای نیروی دریایی ایالات متحده منعقد شد و اولین پیش نمونه اش در 11 مارس 1959 برای نخستین بار به پرواز درآمد.از زمان اولین پرواز اس-61 تا به حال،مدل های مختلفی از این هلیکوپتر ساخته شده و انواعی هم با اجازه شرکت سازنده در کشورهای انگلستان،ایتالیا و ژاپن مونتاژ شده است.همچنین این هلیکوپتر با نام نیوری پس از اصلاحات مفصلی در مالزی تولید شد.

عادل خوجه بازدید : 6102 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

کبرا ، بالگردی نام اشنا در جهان است و بسیاری نام این بالگرد افسانه ای را شنیده اند حتی اگر اطلاعات کمی در مورد هوانوردی یا امور نظامی داشته باشند.این بالگرد آمریکایی برای اولین بار در سال 1965 پرواز کرد و خدمت در ارتش بیش از 8 کشور را در کارنامه دارد . بیش از 2000 فروند از انواع این بالگرد ساخته شده که نشان از محبوبیت ، کارایی و موفقیت ان دارد . به خاطر همین عملکرد خوب سپاه تفنگداران آمریکا تصمیم گرفت تا کبرا را برای سالهای بعد از 2020 نیز به خدمت گیرد و ان را توسط برنامه ارتقای عملی کرد و این گونه بود که افعی متولد شد .

عادل خوجه بازدید : 3121 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

میل ۲۴ اولین هلیکوپتری است که در نیروی هوایی روسیه جهت عملیات تهاجمی، عملیات ضدکشتی و امور ترابری به خدمت گرفته شده است. ماموریتهایی دیگری نیز توسط این هلیکوپتر انجام می شود، از جمله: عملیات پشتیبانی هوایی نزدیک، عملیات شکار تانک، عملیات اسکورت و نبرد هوایی با هواپیماهای دشمن. ارابه شیطان (Satan's Chariot) نامی بود که مجاهدان افغان در هنگام اشغال کشورشان توسط شوروی سابق در دهه ۸۰ با دیدن هلیکوپتر MI-24 Hind به آن دادند. این هلیکوپتر به طور گسترده ای در جنگ افغانستان (1980 – 1988) مورد استفاده قرار گرفت و در این جنگ بود که به میل ۲۴نام «سلاح نبرد» (Weapon of the Conflict) اطلاق شد.

عادل خوجه بازدید : 3402 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

کبـرا نخستین هلیکوپتــر عملیاتی در جهان غرب بود که به طـور اختـصاصـی بـرای مامـوریتـهای تـهاجمی ساخته شـد و از هـمین رو، نـیای همه هلـیکوپتــرهـای هجومی و ضد تانک امروزین به شمار می رود. از اوایل دهه ی 1960 میلادی و در جریان جـنگ ویتنــام استفاده گسترده از هلـیکوپتـرهای مسـلح رواج یافــت. محدودیتهای هلیکوپترهای همه منظوره که با اصلاحاتی تبدیل به ماشـین های جنگی شده بودند، منـجر به تــلاش برای تکمیل هلیکوپتــرهایی با ماموریتــهای ویژه شد. هلیکوپتــر کبرا با قدرت آتـش و مانورپـذیری بی سابقه ای که از خود نشـان داد، از هنگام جنگ ویتنام در تمامی عملیات نظامی آمریکا حضور داشته است. کبرا هنوز هم در واحد تفنگداران دریایی آمریکا و نیز در نیروهای مسلح هشت کشـــــــور دیگر  از جمله جمهوری اسلامی ایـران به پرواز ادامه می دهد.

عادل خوجه بازدید : 20661 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (2)

هلیكوپتر تهاجمی و چند منظوره Apache ساخت کمپانی بزرگ Boeing برای ارتش آمریكا ست كه جایگزین هلیكوپترهای AH-1 Cobra ساخت کمپانی Bell شده و AH ابتدای نام هلیكوپتر کوتاه شدهAttacker Helicopter است.وظیفه اصلی این هلیکوپتر پشتیبانی نزدیک هوایی،CAS، است.
AH-64Apache از همان ابتدا به گونه ای طراحی شد که کاملا قابل بهسازی و بروز رسانی باشد تا بتواند تواناترین هلیکوپتر چند منظوره جنگی در دنیا باشد و نیازهای جنگ های هوایی حال و آینده را برطرف کند.

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 297
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 709
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 30
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 10,244
  • بازدید ماه : 3,003
  • بازدید سال : 142,131
  • بازدید کلی : 5,085,120