loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

تا پایان سال جاری میلادی، پنتاگون در نظر دارد تا رایانه ها کار شکار مبارزین دولت اسلامی در عراق و سوریه را با تبدیل فیلم های نظارت هوایی طولانی مدت به اطلاعات ق

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 2118 سه شنبه 02 خرداد 1396 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

مترجم: محمد رجبعلی

تیم درگیری  الگوریتمی جدید پنتاگون اولین ماموریت خود را دریافت می کند: شکار داعش

تا پایان سال جاری میلادی، پنتاگون در نظر دارد تا رایانه ها کار شکار  مبارزین دولت اسلامی در عراق و سوریه را با  تبدیل فیلم های نظارت هوایی طولانی مدت به اطلاعات قابل استفاده به عهده گیرند.

این برنامه بخشی از  پروژه ماون (Project Maven ) است که ماه پیش توسط جانشین وزیر دفاع Bob Work اغاز شد تا استفاده نظامی از یادگیری ماشین ها را بهبود و  توسعه داده و کاربرد بیشتری از ان به دست اورده شود.

ژنرال جان ان تی از نیروی هوایی ایلات متحده عقیده دارد که: “ما باید مشکل را با روشی متفاوت حل کنیم”. جک شاناهان، سرپرست اطلاعات دفاعی برای پشتیبانی هوایی جنگنده ها،  مسئول یافتن تکنولوژی جدید است. وی برنامه خود را این چنین توصیف می کند:  “ما قصد نداریم مشکل را با گماردن افراد بیشتر بر ان حل کنیم…در واقع این چیزی است که ما در نهایت به ان رو می اوریم. ما می خواهیم در مورد انچه که می خواهیم انجام دهیم باهوش تر باشیم”.

هزاران تحلیلگر اطلاعاتی نظامی و غیرنظامی غرق در  فیلم های ظبط شده از میدان نبرد هستند. این تحلیلگران این ویدئو ها را تماشا می کنند و به دنبال فعالیت های غیرطبیعی می گردند. در حال حاضر، ۹۵ درصد از ویدئوهای ضبط شده توسط پهپادها و جنگنده ها از عملیات های داعش در عراق و سوریه هستند.

در طول چند دهه اخیر ، پنتاگون رقابتی شدید برای خرید، به کارگیری و استقرار پهپادهایی با دوربین های با کیفیت بسیار بالا در افغانستان و عراق را اغاز کرده است. اما در عین حال تحلیل گران داخلی امریکا غرق در این ویدئو ها شده اند. مقامات پنتاگون امیدوارند تا تکنولوژی بتواند فشار وارده بر نیروی کار را کمتر کند و نتایج بهتری نیز در میدان نبرد به دست اید.

شانهان می گوید: “ما این فرایند را به گونه ای  خودکار و ماشینی می کنیم که زمان را به تحلیلگران باز می گرداند، که در غیر این صورت این افراد  ۸۰ درصد از وقت خود را صرف انجام وظایف معمولی، پیش پا افتاده و اجرایی با زل زدن به تصاویر کاملا متحرک  خواهند کرد”.

اگر تحلیلگری  چیزی را در ویدئو ها  ببیند، اطلاعات را به  صفحه گسترده (spreadsheet ) می دهد. مقامات پنتاگون معتقدند که این روش درستی در استفاده از زمان یک تحلیلگر نیست.

بنابراین  شاید این اقدام پنتاگون پروژه پیش رو برای پیوند دادن انسان و تکنولوژی بوده است، و و جود یک هسته مرکزی به نام AWCT-تیم   درگیری الگوریتمی- را ثابت کرد. این گروه به دنبال هماهنگی و تلفیق اطلاعات گسترده و یادگیری ماشین ها در نیروی  نیروی نظامی است.

شاناهان-که مسئول سرپرستی تیم است- ۳۳ سال سابقه کار دارد. وی ۱۵ سال اول خدمت (و حرفه ) خود را به عنوان افسر سیستم تسلیحات در کابین عقب جنگنده های F-4 و F-15E سپری کرده است. از ان زمان، وی عمیقا در نقش های اطلاعاتی در نیروی هوایی و پست های مشترک بوده است.

تیم درگیری الگوریتمی در حال کار مشترک با دفتر توان رزمی  استراتژیک پنتاگون (SCO) –گروهی که مسئولیت اصلاح تسلیحات و تکنولوژِ های موجود را دارد تا انها کاربردی تر و کشنده تر کنند- است.

شاناهان می گوید: “تلفیق و هماهنگی بین ابتکار عمل های خاص ما و سازمان های مرتبط در حرکت رو به جلو اصلاحات بسیار سودمند خواهد بود”.

مقامات، تلاش برای خودکار و ماشینی  کردن پردازش اطلاعات را به منزله نقطه شروع استفاده از تکنولوژی جدید در دیگر حوزه های نظامی می بینند.

شاناهان در ادامه افزود: “هزاران کار مختلف است  که ما می خواهیم با هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق، بینش کامپیوتر انجام دهیم، اما بسیاری به ما هشدار داده و گوشزد کرده اند که برای بار نخست لقمه بزرگی برنداریم”. “باید به دنبال یک مشکل معقول باشید، ان را حل کنید، موفقیت ها و دستاوردهای اولیه را نشان داده و اثبات کنید و بعد از ان شروع به حل گرفتاری های بعدی و تمام این چالش های موجود در وزارت دفاع باشیم”.

در حال حاضر، اقدامات یک جانبه و جزئی در مجموعه نیروهای مسلح برای استفاده از این نوع از تکنولوژی وجود دارد.

شاناهان در مورد کار مجموعه خود می گوید: “تیم درگیری الگوریتمی وحدت مورد نیاز در کار و انرژی برای وارد کردن هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را به مجموعه وزارت دفاع انجام خواهد داد”.

زمانی که شاناهان این مصاحبه را با ما صورت داد، در وب سایت Silicon Valley (یکی از منابع پیشتاز اخبار تکنولوژی، ابداعات و اختراعات و سیاست های تکنولوژی جدید) مشغول  مشاهده تکنولوژی های جدید و جست و جو بود.

“تعداد بسیار زیادی هوش مصنوعی بی پایان،  مهندسی نرم افزار یادگیری ماشین در دنیا وجود دارد، و بسیاری از این مطالب در Silicon Valley اتفاق می افتد. اما ما به دنبال بهترین بهترین ها هستیم. ما به چیزی در سطح جهانی نیاز داریم.”

“این نوع از تکنولوژی تقریبا در زمان واقعی معرفی شده اند زیرا که این شرکت ها شروع به کاوش عمیق در ان کرده اند. اما در این حوزه، صنعت سالها از وزارت دفاع پیش است. وزارت دفاع باید خود را برساند و نباید عقب بیفتد بنابراین ما به تحلیلگرانمان ابزار مناسب برای ادامه این راه را خواهیم داد”.

پنتاگون به دنبال به دست اوردن تکنولوژی جدید است تا تاثیر مناسبی بر میدان نبرد بگذارد. بعد از ان نیز به دنبال راه هایی برای وارد کردن تکنولوژی به دیگر حوزه ها در کنار اطلاعات است.

“اینکه تنها تکنولوژی را در گوشه ازمایشگاه به نمایش گذاشته و اثبات کنیم کافی نیست. ما می خواهیم-تا در پایان سال جاری میلادی- برخی توان های رزمی را به جنگنده ها بدیم تا در میدان نبرد تفاوتی اساسی ایجاد کنند. احتمالا این برنامه ریزی، جسورانه ترین موردی است که طی ان  وزارت دفاع قصد دارد توان رزمی را از روی کاغذ به مرحله اجرا و میدان نبرد برساند”.

این طرح یک اقدام سه مرحله ای است که هر کدام از این مراحل ۹۰ روز طول خواهد کشید. اولین مرحله به دست اوردن الگوریتم های اطلاعاتی طبقه بندی شده است. مرحله دوم فراهم کردن سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای انجام است. و در نهایت مرحله سوم هم تکنولوژی را به پروژه های اطلاعاتی موجود تزریق خواهد کرد.

شاناهان شرکت های مختلفی را که در این اقدام نقش حیاتی دارند بر می شمارد:

“فرصت های بی شماری برای شرکت ها وجود دارد تا در این پروژه شرکت داشته باشند”.

“ما همه چیز را به مثابه کاربرد برای اطلاعات، هدف قرار دادن،  مدیریت جمع اوری، ترکیب سنسور ها می بینیم. برای وزارت دفاع….لجستیک، فرماندهی و کنترل، ارتباطات را می بینیم. هر چیزی که صنعت در حال کار بر روی ان است نوعی کاربرد در وزارت دفاع دارد”.

برای بیش از یک سال، پنتاگون در حال کار بر روی یک پروژه مشابه است که به دنبال یافتن لانچرهای پرتاب موشک های متحرک به صورت خودکار و اتوماتیک وار –همانند انهایی که کره شمالی از ان استفاده می کند-است.  اما این اقدام به شدت از تصاویر ماهواره ها استفاده می کند، در حالی که پروژه شاناهان بر روی تصاویر پهپاد ها و جنگنده ها تمرکز دارد.

شاناهان افزود: “کار بسیار سختی در پشت پرده در حال انجام است تا در مرحله اول چنین تصاویری به دست امده و پالایش شود”.

در حالی که پهپاد یا جنگنده در موقعیت مورد نظر در حال پرواز است، تنها حدود ۶۰ درصد از تصاویر جمع اوری شده از میدان نبرد  مفید هستند. و گاهی  هوای بد نیز مانع تصویر برداری از بین ابرها می شود.

هدف این است تا تکنولوژی یافت شود که این ویدئوها را پالایش کرده، و قسمت های جالب که فعالیتی در ان هست پیدا کرده و ان را مشخص کند. امروز این کار توسط ۳ گروه از تحلیلگران انجام می شود.

“واکنشی که ما از سمت تحلیلگران دریافت می کنیم این است که انها نسبت به یک فرصت جدید هیجان زده شده اند.  این تحلیلگران واقعا با استعداد هستند و می خواهند از استعداد خود برای تحلیل های سطح بالا-نه درجه چند و بی اهمیت- به کار بگیرند”.

در حال حاضر تیم درگیری الگوریتمی باید منابع مالی خود را به نوبت دریافت کند. از انجا که گروه خیلی سریع جمع و اماده شده است، نیاز دارد تا کنگره تزریق ۷۰ میلیون دلاری به گروه را تایید کند.

شاناهان عقیده دارد: “بازگشت سرمایه در این پروژه نسبت به دیگر سیستم های تسلیحاتی بسیار بالاتر است، ما می بایست این هزینه ها را خیلی وقت پیش پرداخت می کردیم”.

و احتمالات بی پایان هستند.

شاناهان در پایان می گوید: “زمانی که ما موفقیت را نشان دهیم، دیگران می گویند که دیگر چه چیزی را می توان وارد این فرایند کرد. ان زمان برای من همه چیز اماده و مهیا می شود تا بفهمیم چگونه برخی از این تجهیزات و استعداد های رزمی را وارد وزارت دفاع کنیم”

منبع:

http://www.defenseone.com/technology/2017/05/pentagons-new-algorithmic-warfare-cell-gets-its-first-mission-hunt-isis/137833/?oref=d-river

http://jangaavaran.ir/%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4/

برچسب ها داعش , شکار , آمریکا ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 292
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 689
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 29
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 10,224
  • بازدید ماه : 2,983
  • بازدید سال : 142,111
  • بازدید کلی : 5,085,100