loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

خودروهاي زرهي

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 1770 دوشنبه 28 دی 1394 نظرات (0)

در سال 2003 ایالات متحده آمریکا با کمک ائتلاف توانست عراق را اشغال کند. اما وضعیت عراقی که برای دومین بار توسط نیرو های ایالات متحده و همپیمانانش شکست خو​رده بود با وضعیت عراق 1991متفاوت بود. نیروهای امریکایی قرار بود این کشور را اشغال کنند و نیروهای نظامی خود را برای مدت طولانی در عراق نگه دارند علاوه بر این نیرو های چریکی و بعضا ترویستی نسبت به گذشته قدرتمند تر شده بودند.

عادل خوجه بازدید : 2474 جمعه 27 آذر 1394 نظرات (0)
با وقوع جنگ سرد ترس از حملات زرهی ارتش شوروی بروی کشورهای اروپای غربی سایه افکنده بود. خصوصا در آلمان غربی که به وسیله ی همسایه ی خود، آلمان شرقی تهدید میشد. در نتیجه  آلمان غربی  تصمیم به توسعه ضد تانک های جدیدی گرفت تا بتواند در صورت حمله ی زرهی شوروی و همپیمان آن مقاومت کند. آلمان ها تمایل داشتن تا از طرح موفق زره کوب های Jagdpanzer IV در جنگ جهانی دوم برای زره کوب جدید خود استفاده کنند. اولین نمونه این ضد تانک به کمک سه شرکت  هنشل ، هانوماگ و کمپانی سویسی موواگ در سال 1960 ساخته شد. بعد از انجام تست بروی نمونه اولیه تنها دو کمپانی آلمانی هنشل و هونوماگ برای تولید انبوه باقی ماندند. اسم این زره کوب Kanonenjagdpanzer یا به اختصار KnJgPz-90 نامیده شد. در بین سال های 1366 تا 1367 770 دستگاه از این زره کوب به ارتش آلمان تحویل داده شد.که از 770 دستگاه تولیدی 385 دستگاه را کمپانی  هنشل و 385 دستگاه دگیر را هونوماگ ساخت بود.
 
عادل خوجه بازدید : 1558 چهارشنبه 18 آذر 1394 نظرات (0)
سامانه ضد تانک خود کششی ۹ ام۱۲۳ خارزانیتماکه ناتو به ان نام ای تی -۱۵ داده است ، بر مبنای یک شاسی شنی دار و یک موشک هدایت لیزری و راداری ساخته شده است.این سامانه در سال ۱۹۹۶ رو نمایی شد ولی ریشه ساخت موشکی برای عملیات در هر شرایط اب و هوایی به دهه ۱۹۸۰ بر میگردد . موشک های ضد تانک اگر از نسخه هدایت نیم خودکار سیمی باشند محدودیت دید در اب و هوایی بد دارند و در نسخه  لیزری چون کورنت نیز مشکلاتی دیگر همچون هشیار نمودن هدف به دلیل داشتن سنسور هشدار دهنده لیزری روی اکثر خودرو های زرهی مدرن و همچنین تاثیر پذیری سیستم  هدایت لیزری در اب و هوایی بد بود.
عادل خوجه بازدید : 1659 شنبه 02 آبان 1394 نظرات (0)
تسلیحات خودروی BMD-2 در دو بخش شاسی و برجک  خودرو تقسیم شده اند که در بخش شاسی دو تیربار (یک تیربار در خودروهای ارتقا یافته) و در بخش برجک یک توپ 30 میلیمتری یک قبضه تیربار و یک پرتابگر موشک هدایت شونده را داریم.
عادل خوجه بازدید : 10380 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)
BMD-2 خودروی رزمی هوابرد ساخت صنایع تراکتور سازی ولگوگراد (Volgograd Tractor Plant) است که از زمان رونمایی در سال 1985 به صورت اختصاصی جهت کاربری نیروهای هوابرد روسیه-VDV (و ایضا برخی اقمار شوروی سابق) مورد استفاده بوده. BMD در نام این خودرو مخفف عبارت Boyevaya Mashina Desanta به معنای خودروی رزمی هوابرد است.این خودرو در حقیقت براساس طرح خودروی BMD-1 ساخته شده و نسخه ای بهبود یافته از آن محسوب میشود. همچون BMD-1 ، خودروی رزمی BMD-2 نیز در کلاس خودروهای رزمی فوق سبک با قابلیت ترابری و بارریزی هوایی  قرار دارد که جهت تقویت قوای مکانیزه و بهبود توانایی های رزمی یگان های پیاده نظام هوابرد ارتش روسیه در نظر گرفته شده.
عادل خوجه بازدید : 11040 سه شنبه 13 مرداد 1394 نظرات (0)
 
شرکت BAE Systems شاید از پیشروترین شرکت ها در زمینه تولید خودروهای حفاظت شده باشد و از این نظر توانسته است نیازهای مختلف ارتش ایالات متحده و کشورهای هم پیمانش را به خوبی بر آورده کند.زمانی که ارتش ایالات متحده آمریکا سفارش یک خودروی چند منظوره حفاظت شده را به این شرکت داد متخصصان و طراحان آن با تجربه و مهارت فراوانی که در زمینه خودروهای حفاظت شده داشتند توانستند در مدت کوتاه هفت ماه خودروی چند منظوره RG-33 را طراحی و اولین نمونه آن را بسازند.
عادل خوجه بازدید : 10126 سه شنبه 13 مرداد 1394 نظرات (0)

کشنده ترابری سنگین تاکتیکی Tatra T815-7MOR89 جدیدترین عضو از خانواده کشنده های نظامی Tatra T815-7 ساخت جمهوری چک است که مطابق با استاندارد های ناتو بوده و توانایی عملیات در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی دشوار را دارد.

عادل خوجه بازدید : 11507 چهارشنبه 24 تیر 1394 نظرات (0)

شاید شما تا کنون نام یا تصویر خودروی تاکتیکی سفیر را از تلویزیون یا از وبسایت های خبری شنیده باشید اما واقعا نمی دانید که ماهیت این خودروی تاکتیکی ایرانی در اصل چه می باشد و مولفه هایش چیست. اگر مایل باشید در طی این مطلب قصد دارم تا شما را با این خودروی تاکتیکی بیشتر آشنا سازم. همانطور که گفتم سفیر یک خودروی تاکتیکی می باشد، تصور شما از خودروی تاکتیکی نباید یک هامر یا امرپ بسیار بزرگ باشد، خودروی سفیر نیز برای این طراحی و تولید شده تا بتواند با کمترین مخارج، تسلیحات مورد نیاز را با خود به نقاط مختلف و تقریبا دور از دسترس حمل کند، چون وزن کمی دارن و می توان با استفاده از وزن کم و موتور نسبتا قدرتمند، به مناطق صعب العبور دسترسی داشته باشد.

عادل خوجه بازدید : 11962 دوشنبه 30 تیر 1393 نظرات (0)

(KamAZ-63968 Taifun (Typhoon  خودروی چند منظوره ی حفاظت شده در برابر مین و کمین (MRAP) ، با زره های پودمانی روسی است و به عنوان بخشی از برنامه بزرگ خودرو تایفون توسط شرکت kamaz توسعه داده شده است .

عادل خوجه بازدید : 3303 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)

هامر روسی و یا تیگر ( در زبان روسی تایگر را تیگر ( ببر) می خوانند و تلفظ میکنند) از سال 2005 میلادی در کارخانه جات اتومبیل سازی گاز برای نیروهای ويژه پلیس روسیه مونتاژ و تولید می شود و اولین بار در نمایشگاه اینترپلیتکس مسکو در اکتبر سال 2011 در معرض دید عموم قرار گرفت اتومبیل تیگر در دو نمونه با بدنه ضد گلوله و بدنه معمولی از سوی کارخانه جات گاز که تولیدات آن بیشتر وسایل نقلیه جنگی می باشد تولید میگردد.

عادل خوجه بازدید : 3182 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

 امروزه در نبردهای یگان های زمینی دو نوع اصلی آتش اجرا می شود. آتش مستقیم و آتش غیر مستقیم. آتش غیر مستقیم به معنای ساده آن یعنی اجرای آتش بر روی اهداف به صورت منحنی و بالستیک. این نوع اجرای آتش معمولا بر روی اهدافی اجرا می شوند که به صورت مستقیم دیده نمی شوند. این نوع آتش توسط یگان های توپخانه ای نیروی زمینی اجرا می شود. به عنوان مثال تصور کنید نیروهای دشمن در فاصله 20 کیلومتری از ما قرار دارند. در این حالت در شرایط رزم زمینی و بدون در نظر گرفتن نیروهای دریایی و هوایی ، تنها راه ضربه زدن به هدف استفاده از آتش غیر مستقیم است. چرا که هدف را نمی توان از فاصله 20 کیلومتری به صورت مستقیم دید. و اگر هم امکان مشاهده مستقیم وجود داشته باشد ، هیچ سلاحی قادر به اجرای آتش مستقیم تا این فاصله نیست. به همین خاطر تنها راه حمله به این قبیل اهداف استفاده از آتش غیر مستقیم به وسیله توپخانه است.

عادل خوجه بازدید : 14832 شنبه 23 شهریور 1392 نظرات (0)

در بین انواع منحصر بفرد سلاح و تجهیزات نظامی که توسط صنایع دفاعی روسیه تولید می شوند، سیستم های رآکتیو رگباری از جایگاه ویژه ای برخوردارند. در بین آنها، قویترین ماشین نظامی 300 میلیمتری "اسمرچ" (گردباد) است که گاهی وقت ها نیز نبیره "کاتیوشا" نامیده می شود.
این یک واقعیت تاریخی است که روسیه در ساخت سلاح های آتشبار برتری جهانی دارد. اولین امتیاز اختراع در تاریخ 9 آپریل 1939 بخاطر "مکانیزه نمودن دستگاه شلیک مهمات موشکی با کالیبرهای مختلف" به مخترعین روسی "آندره کاستیکوف"، "ایوان گوای" و "واسیلی آبورینکوف" اعطا شده بود که سازندگان همان "خمپاره انداز رآکتیو" تحت عنوان "کاتیوشا" بودند که 14 جولای 1941 با یک شلیک، چندین ردیف از فاشیست ها به همراه سوخت، مهمات و تجهیزات آنان را در ایستگاه "اورش" نابود نموده و آن ها را با خاک یکسان کرد.

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 230
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 550
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 21
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 10,085
  • بازدید ماه : 2,844
  • بازدید سال : 141,972
  • بازدید کلی : 5,084,961