loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

متفرقه

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 1512 جمعه 02 بهمن 1394 نظرات (0)

از دهه 70 میلادی ده‌ها نمونه این موشک‌ها با سیستم هدایت‌های مختلف برای ارتش‌ها بزرگ دنیا ساخته شده و بعضی از آنها در بازار صادراتی بسیار پرطرفدار بوده‌اند. اکثر این موشک‌ها دارای هدایت سیمی بوده و در راستای دید پرواز می کنند، اگرچه از دهه 70 میلادی بعضی از این موشک‌ها با توانایی پرواز بالاتر از خط دید تولید شده اند. 

عادل خوجه بازدید : 1690 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

نازی ها قبلا تعداد توپهای غول پیکر ریلی ساخته بودند که در اطراف کانال مانش مستقر بودند و تا 29 مایل برد داشتند. آنها به اندازه ی کافی بدنام بودند اما تنها قسمتی از داستان را تشکیل می دادند. 

عادل خوجه بازدید : 2206 جمعه 29 آبان 1394 نظرات (0)

تانک ها یکی از سلاحهای اصلی در جنگ جهانی دوم بودند. بریتانیا، ایالات متحده، شوروی، فرانسه، ایتالیا و آلمان ده ها هزار تانک را وارد میدان نبرد کردند. در این میان اتحاد شوروی با 18000 تا 20000 تانک بزرگترین تولید کننده تانک بشمار می رفت. تانکهای آلمانی در ابتدای جنگ ازنظر زره و قدرت آتش ضعیف تر از تانک های متفقین بشمار می رفتند. لیکن در تاکتیک نبرد زرهی و سرعت بکارگیری تانک ها از همان اوایل جنگ دست بالا با آلمانها بود.

عادل خوجه بازدید : 2285 دوشنبه 25 آبان 1394 نظرات (0)

دکتر بول به عنوان یک متخصص توپخانه و پرتابه های بالستیک ، به تکنولوژی توپخانه ای آلمان نازی و ابرتوپ ها و پروژه های بلند پروازانه آن همچون توپ V3 به شدت علاقه مند بود و معتقد بود که سیستم های توپخانه ای را میتوان در کاربرد های غیر رزمی همچون پرتاب محموله به مدار زمین مورد استفاده قرار داد و این سیستم ها را رقیبی ارزان قیمت برای پرتابگرهای موشکی میدانست.

عادل خوجه بازدید : 1550 دوشنبه 25 آبان 1394 نظرات (0)

یکی از معروف ترین و موفقترین فرماندهان تانک آلمانی اتو سایروس نام داشت. سایروس در طی جنگ جهانی دوم بیش از 150 دستگاه تانک دشمن را منهدم کرد و برخلاف بسیاری از سربازان آلمانی جنگ جهانی دوم در سال 2015 و در صلح درگذشت. او توانست به خاطر شجاعت و فرماندهی عالی اش در صحنه های جنگ به مدالهای صلیب آهنی شوالیه به همراه برگهای بلوط دست پیدا کند.

عادل خوجه بازدید : 11507 چهارشنبه 24 تیر 1394 نظرات (0)

شاید شما تا کنون نام یا تصویر خودروی تاکتیکی سفیر را از تلویزیون یا از وبسایت های خبری شنیده باشید اما واقعا نمی دانید که ماهیت این خودروی تاکتیکی ایرانی در اصل چه می باشد و مولفه هایش چیست. اگر مایل باشید در طی این مطلب قصد دارم تا شما را با این خودروی تاکتیکی بیشتر آشنا سازم. همانطور که گفتم سفیر یک خودروی تاکتیکی می باشد، تصور شما از خودروی تاکتیکی نباید یک هامر یا امرپ بسیار بزرگ باشد، خودروی سفیر نیز برای این طراحی و تولید شده تا بتواند با کمترین مخارج، تسلیحات مورد نیاز را با خود به نقاط مختلف و تقریبا دور از دسترس حمل کند، چون وزن کمی دارن و می توان با استفاده از وزن کم و موتور نسبتا قدرتمند، به مناطق صعب العبور دسترسی داشته باشد.

عادل خوجه بازدید : 2201 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

سری موشک کورنت (به روسی: "Корнет" به انگلیسی: Cornet) یکی از جدیدترین موشک های نسل 3 روسیه است که برای مقابله با تانک های نسل جدید ساخته شده وطرح ان مربوط به دفتر طراحی KBP می باشد.

عادل خوجه بازدید : 1895 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

این سامانه قابلیت رمز کنندگی دیجیتال اطلاعات را داشته و می تواند انواع داده ها مثل اعداد و حروف، صدا و تصاویر را رمز کرده و ارسال کند. "NED-4182" دارای قفل های سخت افزاری و نرم افزاری در هر بخش خود، برای افزایش امنیت است و قابلیت برنامه ریزی مجدد با استفاده از وصل شدن به کامپیوتر را دارد.

عادل خوجه بازدید : 3712 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

سربازان متخصص دفع و خنثی سازی مواد منفجره, سرآمدترین واحدهای ارتش ایالات متحده آمریکا از منظر تاکتیکی و فنی در زمینه مواد انفجاری می باشند. آنها جنگجویانی هستند که به طور کامل و ویژه  برای ساخت، به کار گیری برای ایجاد خرابی های گسترده و خنثی سازی مواد انفجاری شدید آموزش دیده و مجهز شده اند .

عادل خوجه بازدید : 4695 یکشنبه 05 مرداد 1393 نظرات (0)

خودروی های کشنده و حامل ، جزء جدای ناپذیری از ترابری نظامی هستند که در کاربری های گوناگون نظیر حمل تانک و ادوات زرهی ، حمل پرتابگر سامانه های موشکی/ ایجاد سکوی متحرک پرتاب موشک و میزبانی و حمل اجزای سیستم های پدافند هوایی مورد استفاده قرار گرفته و همچنان مورد استفاده قرار دارند. اتحاد جماهیر شوروی از جمله تولید کنندگان مطرح خودروهای کشنده و حامل های نظامی بود که این خودروها را در کلاس های گوناگون و با ظرفیت های مختلفی به ساخت رساند. دسته ای از این خودروها ، شامل انواع حامل ها و کشنده های فوق سنگین ، از نظر تعداد محور و ظرفیت حمل بار نسبت به دیگر کلاس ها در جایگاه برتری قرار میگیرند و به نسبت ، سازندگان محدودی نیز در دنیا دارند. اتحاد جماهیر شوروی سال ها از این نوع خودروها در پیکربندی های خاص و با قابلیت حمل بالا جهت نصب پرتابگر موشک های قاره پیمای اتمی و ساخت سکوهای موشکی متحرک بهره میگیرفت ، موردی که همچنان توسط روسیه نیز دنبال میشود

عادل خوجه بازدید : 3240 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (0)

کمپانی ریتون با موفقیت کامل مراحل تست سرجنگی و سامانه های هدایت پروژه مهمات تاکتیکی کوچک خود پایروس را که به عنوان رسمی STM شناخته میشود به اتمام رساند . این تست پایانی و تمام کننده آزمایشات پروژه بود که در آن تمامی سنسور ها اعم از سامانه های هدایت مختلف درون آن نظیر هدایت نیمه فعال لیزری - مکانیابی ماهواره ای - سنسور تایین کننده ارتفاع انفجار - دستگاه تنظیم حالت مسلح و غیر مسلح بودن و همچنین  سرجنگی چند حالته آن همزمان به آزمایش گذاشته شدند . در جریان این تست پایروس از طریق یک بدون سرنشین ساخت کمپانی ریتون با عنوان کبری  که پارامتر های پروازی و شرایط نظر فنی با با اقتضائات موجود در عملیات های چنین پهپادهایی همخوانی به کار گرفته شد . یک IED یا بمب اصطلاحا کنار جاده ای بزرگ که توسط چند شورشی درحال کارگذاری بود به منظور هدفی برای اصابت در این آزمایشات شبیه سازی شد . در این هنگام زمانی که بمب مستقیم به سمت موقعیت هدف سقوط میکرد سنسور از پیش تنظیم شده ارتفاع آتش بمب به خوبی فعال شد و هدف را کاملا محقق ساخت .

عادل خوجه بازدید : 4494 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

نارنجک دارای مقداری مادهٔ منفجره(خرج) است که وزن آن بستگی به نوع خرج مصرفی و وظیفهٔ تعریف شده برای نارنجک دارد ولی از یک کیلوگرم تجاوز نمیکند و توسط محفظهای فلزی احاطه شده است. محفظهٔ فلزی معمولاً قابلیت ترکش شدن خوبی دارد تا در صورت انفجار مواد منفجره بیشترین آسیب ممکن را به نفرات دشمن وارد کند. نارنجک های دستی (Hand grenade)یکی از قدیمی ترین سلاح هایی است که در جنگها از آنها استفاده شده است. قدیمی ترین نارنجک ها توسط چینی ها توسعه یافت. آنها کوزه های دهانه گشاد را از مار های زنده و سمی پر کرده و به طرف دشمن پرتاب می کردند که در نتیجه نیش مارها و عقرب ها تلفاتی بر دشمن وارد می کرد.

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 232
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 561
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 21
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 10,096
  • بازدید ماه : 2,855
  • بازدید سال : 141,983
  • بازدید کلی : 5,084,972