loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

جنگ افزار

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 7747 سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

موشک روسی SS-27 یا توپول-ام ( به انگلیسی :Topol M ) موشکی قاره پیما و زمین پایه است که از پیشرانه ای با سوخت جامد استفاده میکند. این موشک اوج تکنولوژی موشکهای بالستیک را نمایان ساخت: ترکیبی از سوختی مدرن و طراحی جدید کلاهک نویددهنده موشک بسیار قدرتمندی بود که قابلیت پرتاب از سیلوهای زیر زمینی و جایگاههای متحرک را داراست. هدف روسیه از ساخت این موشک شکست دادن تمام موشکهای ضد بالستیک جهان است که توپول-ام به خوبی از عهده وظیفه محوله برمی آید.

عادل خوجه بازدید : 1725 چهارشنبه 19 فروردین 1394 نظرات (0)

سیستم اسرائیلی مبتنی بر لیزر C-MUSIC که بر اساس کشف اهداف بصورت حرارتی و تابانیدن بیم لیزر برای منحرف کردن موشکهای ضد هوایی قابل حمل توسط نفر(MANPADS) طراحی شده است ، تبدیل به یک نقطه عطف مهم در این زمینه پس از اتمام یکسری آزمون های بررسی صلاحیت  شده که منجربه صدور گواهینامه های لازم ، برای استفاده از این سیستم شده است. در سال 2009 این سیستم توسط وزارت دفاع اسرائیل (IMOD) و وزارت حمل و نقل اسرائیل برای دفاع از هواپیماها توسط سه شرکت هواپیمایی تجاری انتخاب شده است.

عادل خوجه بازدید : 11914 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

بسیاری از رادار (ردیاب) های موجود مانند رادارهای مراقبتی و تعقیب هدف با تهدیدهای بسیار گسترده و پیشرفته ای در میادین نبرد کنونی روبه رو بوده و با آنها دست و پنجه نرم می کنند. این تهدیدها شامل موشک های ضد رادار، گیرنده های هشدار راداری ( RWR)، سامانه های پشتیبانی و ردگیر جنگ الکترونیک و انواع مختلف حملات جنگ الکترونیک می باشد. تمامی این تهدیدها در پی آن هستند که با استفاده از روش ها و راهکنش ( تاکتیک) های مختلف، به صورت نرم و یا سخت مانع عملکرد طبیعی یک سامانه راداری شوند. رادارها برای جلوگیری و نیز مقابله با این تهدیدها و انجام مأموریت خود سعی می کنند امواج ارسالی خود را تا حد ممکن پنهان نموده و مانع کشف و شناسایی توسط گیرنده های دشمن شود. رادارها برای این منظور و نیز پنهان نمودن حضور خود در میدان نبرد، از روش هایی چون مدیریت توان امواج ارسالی، قابلیت تغییر منظم و نامنظم بسامد ( فرکانس) ارسالی، تضعیف پرتوهای کناری آنتن و انواع مدولاسیون استفاده می کنند. در مجموع به رادارهایی که از رو ش های فوق برای بقا و ادامه حضور خود در میادین نبرد استفاده می کنند، رادارهای با احتمال پایین ردیابی (Low Probability Of Intercept = LPI ) گفته می شود.

عادل خوجه بازدید : 3259 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

در این لسیت نام برخی از تسلیحات تولید شده جهان آمده که در کلاس خود بیشترین میزان تولید را داشته است تنها تسلیحات ذکر شده که می شد رقم تولید آنها را به دست آورد اگر چه در صنایع نظامی در مورد برخی از سلاح ها مانندAK-47 که در بسیاری از کارگاه های زیر زمینی به صورت غیر قانونی تولید می شود نمی توان اطلاعات درستی به دست آورد و ارقام ذکر شده نسبی بوده ولی می توان به آنها اشاره کرد.

عادل خوجه بازدید : 3877 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

قسمت دوم شما را با مفهوم اف-22 آشنا می کند. این قسمت کمک می کند شما تفکر طراحان اف-22 را درک کنید و از دیدگاه یک خلبان به اف-22 رپتور نگاه کنید.

عادل خوجه بازدید : 12446 شنبه 23 شهریور 1392 نظرات (0)

در تمام جنگها وجود فردی برای نابود کردن دشمنان آن هم به تعداد زیاد بسیار مورد نیاز است و این موضوع باعث میشود ارتش کشورهای مختلف بر روی چنین افرادی بسیار اهمیت قائل شوند .

عادل خوجه بازدید : 5451 شنبه 23 شهریور 1392 نظرات (0)

گرای مرکب - گرا گيري از كنار اجسام آهني با قطب نمای نظامی M1

در مباحث قبلي ذكر شد كه هنگام كار با قطب نما بايد به مقدار مناسبي از ميدانهاي مغناطيسي (آهن و …) و ميدانهاي الكتريكي (برق فشار قوي و …) فاصله گرفت و در بعضي موارد مجبوريم از كنار اجسام فلزي (دكل ديدباني ) گراگيري را انجام دهيم در اينحالت روي عقربه مغناطيسي اثر گذاشته و عقربه را به چپ و راست منحرف ميكند . در نتيجه گراي واقعي را نمي توانيم اندازه گيري كنيم براي رفع اين مشكل بايد مقدار انحراف عقربه را محاسبه و با توجه به جهت آن به گراهاي بعدي اضافه و يا كم نمائيم كه براي انجام اين امر لازم است موارد زير را انجام دهيم.

عادل خوجه بازدید : 8368 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (0)

بسیاری از کاربران جوان و مشتاق اینترنت مایلند اطلاعاتی درباره مقایسه قدرت نظامی دو کشور بزرگ دنیا و پیشرو در صنایع نظامی داشته باشند. در ابتدا باید گفت هرگونه مقایسه ای بین این دو می تواند به نتیجه گیری غلط منجر شود. آمریکا و روسیه هر دو قدرت اتمی هستند و بدقت مراقب عدم اصطکاک منافع خود هستند. آمریکا و شوروی سابق (و روسیه کنونی) هیچگاه نبردی رو در رو نداشته اند. در سراسر جنگ سرد بین دولتهای دست نشانده دو ابرقدرت جنگهایی درگرفت که صحنه گردان آنها در اصل این دو ابرقدرت بودند. این جنگها در تاریخ به proxy wars موسومند. جنگهای ویتنام و افغانستان دو نمونه از بزرگترین آنها هستند.

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 287
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 682
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 28
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 10,217
  • بازدید ماه : 2,976
  • بازدید سال : 142,104
  • بازدید کلی : 5,085,093