loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

تسليحات انفرادي

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 3566 سه شنبه 02 خرداد 1396 نظرات (0)

این تپانچه در سال ۱۸۹۶ توسط آقای پاول ماوزر طراح و مالک شرکت ماوزر(راینمتال)کنونی طراحی و تولید شد.این تپانچه جز اولین تپانچه های نیمه اتوماتیک دنیا بود که از سال ۱۸۹۶تا۱۹۳۷در خط تولید بود.این سلاح در دنیا بخاطر برد و قدرت نفوذ بالا معروف می باشد که آلمان این اسلحه را به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادر کرد.کشورهای .ایتالیا .انگلیس.روسیه .اتریش.چین.ترکیه.اسپانیا.ایران.آرژانتین.نروژ.از عمده استفاده کننده های این سلاح بودند.

عادل خوجه بازدید : 6105 دوشنبه 23 فروردین 1395 نظرات (0)
الحق که نام پیتون برازنده این رولور هست. هرچند از نظر قدرت به نظر می رسد که کمی کمتر از رولورهای قدرتمندی مثل کینگ کبرا و آناکوندا باشد ، ولی به هر حال این رولور بعد از رولورهای کینگ کبرا و آناکوندا قویترین رولور انبوه آمریکا به شمار می رود.
عادل خوجه بازدید : 5334 چهارشنبه 18 فروردین 1395 نظرات (0)

نام کلاشینکوف را می توان از جمله اسامی دانست که تقریبا اکثر مردم جهان با آن آشنایی دارند؛ از روستاییانی در آفریقا بدون آب و برق و سواد تا افرادی که در آسمانخراش های شهر نیویورک آمریکا زندگی می کنند. برای همه آنها، این سلاح افسانه ای نامی آشنا است اما کسی به درستی نمی داند دقیقا چند قبضه از این سلاح و مدل های زیر مجموعه آن تولید شده است.

عادل خوجه بازدید : 3656 جمعه 21 اسفند 1394 نظرات (0)
خانواده‌ی برتا MAB 38، یکی از مسلسل های دستی یا ساب‌مشین گان های ارتش پادشاهی ایتالیا بود که در سال 1938 معرفی شد و در طول جنگ جهانی دوم مورد استفاده این ارتش قرار گرفت. همچنین در ارتش های اون سالهای رومانی، المان و ارژانتین هم مورد استفاده قرار گرفت.
عادل خوجه بازدید : 3348 پنجشنبه 22 بهمن 1394 نظرات (0)
شرکت قدرتمند و سرشناس هکلر و کخ آلمان در چند دهه اخیر، در کنار سلاح های تهاجمی، مسلسل های دستی و سلاح های کمری محبوب و کارآمدش دست به توسعه چند نوع اسلحه " دقیق زن" زده است که انصافاً هم در این زمینه موفق بوده و توانسته محصولات این خانواده از سلاح های خود را در صدر سلاح های قدرتمند و با کیفیت دنیا جای دهد.
عادل خوجه بازدید : 2698 دوشنبه 19 بهمن 1394 نظرات (0)
اسلحه ی ماژولارِ MSBS 556 Radon ، سلاحی در حال توسعه برای به خدمت گرفته شدن توسط ارتش لهستان در آینده ای نزدیک.
این سلاح در دو نوع استاندارد MSBS 556K و پیش ماشه MSBS 556B در حال توسعه می باشد که هر دو از رسیور (بدنه ی اصلی ) بالایی مشابه استفاده می کنند و به لطف طراحی اصولی و ماژولار قابلیت تبدیل شدن و استفاده به عنوان سلاح کاربین ، تکتیر انداز و تیربار سبک را دارند.
عادل خوجه بازدید : 3729 شنبه 10 بهمن 1394 نظرات (0)

اسلحه های کلاشنیکف یا همان AK-47 یکی از خوشدست ترین و مطمئن ترین سلاح ها در میادین جنگ می باشد این سلاح هیچ وقت نیروی پیاده را در میادین جنگ تنها نمی گذارد و از دوره ساخت اولین سلاح کلاشنیکف در سال ۱۹۴۷میلادی تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون قبضه توسط کارخانه روسی کلاشنیکف و دیگر کارخانه جات سازنده این سلاح در کشورهای دیگر مونتاژ و ساخته شده است ، با توجه به مزایای این سلاح کارخانه امریکائی(( CIA (Century International Arms inc) که یکی از کارخانه جات تولید سلاح در امریکا می باشد دست به تولید سلاح کلاشنیکفAK-47 با نام اختصاری AK مدل Centurion 39 Sporter زده است.

عادل خوجه بازدید : 58777 جمعه 20 آذر 1394 نظرات (0)

کلاشنیکُف(به روسی: Калашников) که در ایران به اشتباه کلاشینکف و به طور خلاصه کلاش نیز تلفظ می‌شود. خانواده‌ای از تفنگ‌های تهاجمی با آتش تحت اختیار است که شامل تفنگ ای‌کی-۴۷ (به انگلیسی: AK-47) مخفف Автомат Калашникова است.

عادل خوجه بازدید : 11084 دوشنبه 09 آذر 1394 نظرات (0)

ژ3 (HK G3 ) سلاحی هجومی و انفرادی می باشد که توسط کارخانجات هکلر اند کخ آلمان غربی در دهه ی 50 میلادی تولید شد و به عنوان سلاح سازمانی ارتش آلمان غربی انتخاب شد. این تفنگ هجومی از فشنگهای پر قدرت  ۷٫۶۲ × ۵۱  استفاده می کند و دارای 2 حالت شلیک خودکار(تیربار بدون وقفه) و نیمه خودکار(تک تیر) می باشد.

عادل خوجه بازدید : 18991 پنجشنبه 16 مهر 1394 نظرات (0)
دزرت ایگل (به انگلیسی: Desert Eagle) نام یک پیستول نیمه‌خودکار مسلح‌شونده با گاز فشنگ ساخت شرکت مگنوم ریسرچ ایالات متحده آمریکا می‌باشد. این اسلحه تا ۱۹۹۵ در صنایع نظامی اسرائیل (رژیم صهیونستی) ساخته‌می‌شد؛ از این زمان مگنوم ریسرچ با جنرال داینامیکس برای تولید دزرت ایگل قرارداد بست، ولی در ۱۹۹۸ دوباره به صنایع نظامی اسرائیل (در آینده با نام صنایع جنگ‌افزار اسرائیل شناخته‌شد) سپرده‌گردید.نظر به استفاده از آن در فیلم‌های سینمایی بسیاری، این اسلحه محبوبیت بسیاری داشته و آمار خرید آن نیز بالاست.
عادل خوجه بازدید : 9434 سه شنبه 14 مهر 1394 نظرات (0)

این شاتگان یکی از محبوب ترین اسلحه هایی است که در نیروهای نظامی ایالات متحده استفاده می شود. همه نظامیانی که با این شاتگان تیراندازی کرده اند ، از قدرت ، خوشدستی و فاقد لگد بودن این شاتگان بسیار تعریف کرده اند و رضایت کامل داشته اند و همگی به اتفاق از لذتی که از تیراندازی با این شاتگان به آنها داده شده است تعریف کرده اند.

عادل خوجه بازدید : 3655 سه شنبه 14 مهر 1394 نظرات (0)

اگر تیربار دوشکا را تیربار جهانی کالیبر 50 بلوک شرق بدانیم ، می بایست تیربار ام 2 را نیز تیربار جهانی کالیبر 50 غربی ها بدانیم. به راستی تیربار ام 2 یکی از برترین تیربار های سنگین در سراسر جهان به شمار می رود. با آنکه بیش از 90 سال از ساخت آن می گذرد ، ولی تولید آن هنوز هم در کشورهای مختلف ادامه دارد و این مدیون طراحی بی نقص و اصولی این تیربار است. 

عادل خوجه بازدید : 2729 یکشنبه 12 مهر 1394 نظرات (0)

کمپانی معروف Steyr-Mannlicher اتریشی که سلاح های مختلفی را در اغلب کاربری ها به تولید رسانده است، در دهه ی ۹۰ میلادی مدل مسلسل دستی Steyr TMP را ارائه کرد که از آن استقبال زیادی نشد. این سلاح گرچه یک مسلسل دستی کوچک و مناسب است اما متاسفانه به علت برخی مشکلات از جمله طراحی بد، از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۱ در خط تولید ماند و دیگر تولید نشد. 

عادل خوجه بازدید : 2781 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

این اسلحه اسنایپر توسط YISRAEL GALILI و همچنین YACOV LIOR در صنایع دفاعی اسرائیل ( IMI ) طراحی شده است . طرح کلی این اسنایپر از روی اسلحه هجومی معروف GALIL ساخت این رژیم اقتباس شده است ( که آن هم از روی AK – 47 اقتباس شده است ) . این اسنایپر در بین نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به نام GALATZ معروف است . این اسنایپر تنها از کالیبر استاندارد 7.62x51 mm NATO استفاده می کند .

عادل خوجه بازدید : 11523 دوشنبه 22 تیر 1394 نظرات (0)
تفنگ هجومی مدل ۵۸ (به چکی: Samopal vzor 58) اسلحه انفرادی است که به حالت تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک می‌تواد تیراندازی کند. این سلاح هجومی در جمهوری چکسلواکی از سال ۱۹۵۸ تا سال ۱۹۸۸ ساخته می‌شد. در حال حاضر ارتش های جمهوری چک و جمهوری اسلواکی از این تفنگ استفاده می‌کنند.
عادل خوجه بازدید : 2648 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

اسلحه ی تک تیر انداز Barrett 98 Bravo یا M98B جدیدترین محصول شرکت اسلحه سازی معروف Barrett می باشد که البته این شرکت به لطف طراحی و ساخت آنتی متریال فوق العاده ی خود به اسم Barrett- M82 از این معروفیت بر خوردار است.اطلاعات کمی توسط کمپانی سازنده به بیرون منتشر شده اما اسلحه ی تکتیر انداز M98B بر مبنای کالیبر ویژه ، قدرتمند و بسیار دقیق 338 Lapua Magnum و برای تیراندازی و هدف زنی در فواصل دور طراحی و تولید شده است.

 
عادل خوجه بازدید : 17489 دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

ام۴ کارابین(به انگلیسی: M4 carbine) به خانواده‌ای از کارابین‌های (انواع کوچک‌شده) تفنگ ام۱۶ گفته می‌شود که همگی الگوگرفته از اسلحهٔ ای‌آر ۱۵ به طراحی یوجین استونر در شرکت آرمالایت هستند. ام۴ کارابین در واقع نوع کوتاه‌شده و سبک‌شدهٔ تفنگ تهاجمی ام۱۶آ۲ است و با آن ۸۰ درصد اشتراک قطعات دارد. تولید ام۴ در سال ۱۹۹۴ در شرکت کلت آغاز شده و هم‌اکنون به همراه‌ام۱۶آ۴ سلاح سازمانی اصلی ارتش آمریکاست و در بیشتر واحدها جای مدل قدیمی‌تر ام۱۶آ۲ و سلاح کمری برتا ام۹ را گرفته‌است.

عادل خوجه بازدید : 14270 یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

بـِرنو (به چکی: vz. 24) تفنگی گلنگدنی از خانواده موزر ژ۹۸ است که پس از جنگ جهانی اول در چکسلواکی طراحی و بین سال‌های ۱۹۲۴ تا ۱۹۴۲ در این کشور تولید شد.
کالیبر برنو مثل دیگر تفنگ‌های موزر ۷٫۹۲ میلی‌متر است و از فشنگ‌های موزر ۷٫۹۲x۵۷ استفاده می‌کند. طول لوله آن ۶۰ سانتی‌متر است که در مقایسه با موزر ۹۸ پانزده سانتی‌متر کوتاه‌تر و خوش‌دست‌تر است.

عادل خوجه بازدید : 6208 دوشنبه 07 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

سلاح های تک تیر انداز سنگین با کالیبر 12.7 میلی متر از جمله دوربردترین و دقیق ترین سلاح های انفرادی حال حاضر جهان هستند. ماموریت این سلاح ها درگیری با نفرات دشمن در فاصله ای بیش از 1500 متر است. اما نکته جالب و به نوعی خاص در مورد این سلاح ها در مقایسه سایر سلاح های تک تیر انداز، توانایی نفوذ گلوله این سلاح ها در خودروهای زرهی و دیوارها و پوشش های تقویت شده است.دراین مقاله به معرفی چهار اسلحه تک تیرانداز مطرح می پردازیم.

عادل خوجه بازدید : 17985 پنجشنبه 27 فروردین 1394 نظرات (0)

برتا ام۹ (به انگلیسی: Beretta M9) پیستول نیمه‌اتوماتیکی با کالیبر ۹ میلی‌متری از شرکت ایتالیایی برتا است که به سفارش نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا طراحی شده و از سال ۱۹۸۵ در خدمت ارتش آمریکا قرار گرفته‌است. برتا ام۹ به عنوان سلاح کمری سازمانی ارتش آمریکا جایگزین کلت ام۱۹۱۱ شده است. تپانچه ام۹ یکی از انواع برتا ۹۲ است. این اسلحه فشنگ‌های ۹×۱۹ م‌م پارابلوم (فشنگ استاندارد تپانچه و مسلسل دستی ناتو) را شلیک می‌کند. خشاب استاندارد آن ظرفیت ۱۵ فشنگ را دارد و وزن خالی آن ۹۵۲ گرم و وزن پر ۱۱۶۲ گرم است. طول تفنگ هم ۲۱.۷ سانتی متر است که ۱۲.۵ سانتی‌متر طول لوله است. سرعت گلوله در هنگام خروج از دهانه این سلاح ۳۸۱ متر بر ثانیه است.

عادل خوجه بازدید : 7529 چهارشنبه 26 فروردین 1394 نظرات (0)

حتما همه ی شما نام کلت را شنیده اید و آن را بارها در صحبتهای خود استفاده کرده اید. عموم مردم ما در زمانی که هر سلاح کمری که می بینند از آن با نام "کلت" نام می برند. اما " کلت" چیست؟ کلت تنها یک مدل از سلاحهای کمری موجود در جهان است که به علت وجود و خدمت در ایران و استفاده در ارتش ایران، مردم به طور عام هر سلاح کمری را "کلت" می نامند و دیگر سلاح‌هایی (مانند استار، براونینگ و غیره) را که شبیه به آن ساخته شده نیز کلت می‌گویند.

عادل خوجه بازدید : 5443 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

گول ظاهر قدیمی این مسلسل را نخورید!‌ کافیست فقط 75 گلوله کالیبر 45 در خشاب آن جا بزنید تا ببینید که این سلاح چگونه در میادین نبرد نزدیک از پس رقیبانی چون ام16 و ام4 و کلاشنیکف ای کی 47 بر می آید، با نواخت 800 تیر در دقیقه در مدل 1928 و کافی است سر آن یک نارنجک تفنگی نصب کنید و در آن فشنگ گازی بگذارید و ببینید که نارنجک تفنگی را تا چه مسافتی پرتاب می کند!

عادل خوجه بازدید : 2260 دوشنبه 17 فروردین 1394 نظرات (0)

مسلسل دستی S.A.F ، درواقع همان سلاح هجومی SIG540 می باشد كه در سوئیس طراحی شده و در شیلی ساخته می شود. در حال حاضر ، ارتش و تمامی نیروهای مسلح كشور شیلی ، این سلاح را به كار می برند. این سلاح دارای سیستم گلنگدن بسته است و سوزن آتش و مكانیزم ماشه آن ، كاملآ مشابه سلاح SIG540 می باشد.

عادل خوجه بازدید : 2836 یکشنبه 28 دی 1393 نظرات (0)

مسلسل پیچی نیگ در سال 1999 میلادی توسط کارشناسان کارخانه "تاچ ماش" واقع در شهر ایژ روسیه بر پایه مسلسل 7.62 میلیمتری " پی کا " کلاشنیکف طراحی و ساخته شده است و 80% درصد قطعات مسلسل پیچینیگ با مسلسل پی کا کلاشنیکف مشترک می باشند.

عادل خوجه بازدید : 4082 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

Adaptive Combat Rifle یا به اختصار ACR نام بروز شده ی پروژه ی شرکت  Magpul Masada با نام Adaptive Combat Weapon System (سیستم سلاح رزمی تطبیقی) می باشد. این اسلحه بر اساس پلتفرم اسلحه ی هجومی ساخته شده توسط صنایع Magpul  واقع در شهر Erie ایالت کلرادو ساخته شده است. در اواخر سال 2008 شرکت bushmaster  به یک توافق نامه با Magpul رسید که به موجب آن ، تولید ، توسعه ، خرید و فروش این اسلحه از شرکت  Magpul Masada را به عهده گرفت. در حال حاضر شرکت اسلحه سازی رمینگتون مسئولیت ساخت این سلاح را برای ارتش و نیرو های امنیتی آمریکا بر عهده دارد.

عادل خوجه بازدید : 5248 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

سلاح جدید و پیشرفته نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، MK-14 یک اسلحه ی تک تیر انداز دقیق با نوع آتش انتخابی همراه با گلوله های استاندارد 7.62x51mm ناتو است که به صورت ویژه برای واحد هایی همچون Navy SEALs، فرماندهی عملیات ویژه، دلتا فورس و واحد های ODA طراحی شده است.
این اسلحه برای این طراحی شده است تا بتواند هر دو وظیفه ی سلاح های نشانه زن و همینطور انجام وظیفه در نقش امور CQB که برای اسلحه ای با این خصوصیات یک شاهکار محصوب می شود را به دوش بکشد. از سال 2010 تا کنون ارتش ایالات متحده در هر دسته از پیاده نظامی که در افغانستان خدمت می کنند دو سرباز مسلح به این سلاح را قرار داده است.

عادل خوجه بازدید : 3367 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

پس از پایان جنگ جهانی دوم با توجه به تجارب بدست آمده توسط طراحان و مهندسان اسلحه ساز روسی و آشنایی با سلاح های بکار گرفته شده ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم از سوی فرماندهان ارتش سرخ دستوری مبنی بر طراحی و ساخت  مسلسلی سبک با آتش و دقت زیاد برای نیروهای ارتش سرخ صادر گردید. در سال 1958 میلادی طراح معروف روسی "میخائل تیموفویچ کلاشنیکف" و گروهش روی چنین سفارش و طرحی شروع به کار کردند و پس از سه سال یک نمونه مسلسل سبک با نام PK (پی‌ کا در زبان  روسی: Пулемёт Калашникова به معنی تیربار کلاشنیکوف می باشد و به اختصار ПК می نامند) را تولید کردند که با رضایت و موافقت فرماندهان ارتش روسیه همراه بود و در سال 1961میلادی به تعداد زیادی از این سلاح در یگانهای ارتش سرخ قرار گرفت.

عادل خوجه بازدید : 2867 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)

در سال 1944 میلادی در اواخر جنگ جهانی دوم گروه از مهندسان روسی به سرپرستی "دگتریف.آ.ای" مسلسل سبکی طراحی و ساختند که مورد تایید فرماندهان ارتش قرار گرفت و تعداد کمی از آن نمونه تولید و در اختیار نیروهای ارتش سرخ درگیر در جنگ قرار گرفت سرانجام پس از پایان جنگ جهانی دوم  در سال 1953 میلادی به تعداد زیادی مسلسل دگتریف ساخته و در اختیار نیروهای ارتش سرخ قرار گرفت.

عادل خوجه بازدید : 4214 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (1)

مجموعه کارخانه جات اسلحه سازی واقع در شهر تولای کشور روسیه از سالهای گذشت مشغول به طراحی و ساختن انواع سلاح های سبک و سنگین بوده اند در سال 2000 میلادی کارشناسان و طراحان این کارخانه با ساخت و طراحی سلاح جدید سبک و خوشدست PP-2000 رقبای اروپائی خویش را با چالشهای جدی روبرو کرده اند.

عادل خوجه بازدید : 3491 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (1)

امروزه در جوخه های پیاده نظام ارتش های مختلف جهان تسلیحات انفرادی مختلفی استفاده می شوند که هر یک کاربرد مخصوص به خود را دارند. از جمله این تسلیحات تیربارها (Machine Gun) هستند. تیربارها نوعی سلاح خودکار هستند که بر خلاف سلاح های نیمه خودکار ، تا زمانی که ماشه آنها فشرده می شود ، تیربار به شلیک خود ادامه می دهد. مهمترین هدف استفاده از تیربارها قدرت بازدارندگی آنها است. تیربارها با حجم آتش بالایی که اجرا می کنند ، قدرت بازدارندگی بالایی به وجود می آورند. به عنوان مثال یک جوخه سرباز پیاده در حال پیشروی در یک مسیر مشخص هستند که از سوی دشمن به وسیله یک تیربار به سمت آنها شلیک می شود. شلیک آتش تیربار باعث توقف پیشروی نیروهای دشمن می شود. تیربارها را از نظر کالیبر و جثه به سه دسته تقسیم می کنند. 1- تیربارهای سنگین (HMG یا Heavy Machine Gun) ، که معمولا از کالیبرهای سنگین 12.7 میلیمتری و بالاتر (کمتر از 20 میلیمتر) استفاده می کنند. 2- تیربارهای چند منظوره (GPMG یاGeneral Purpose Machine Gun) که معمولا از کالیبرهای متوسط (عمدتا 0.3 اینچ) استفاده می کنند.

عادل خوجه بازدید : 9294 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

در مباحث نظامی، برخورداری از سلاحی که بتواند نیروهای انبوه پیاده دشمن را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرد دغدغه ی همیشگی ارتشهای جهان بوده است؛ به خصوص پس از جنگ جهانی اول که شیوه جنگها تغییر یافت و با ورود انسان به عصر صنعت و فناوری، جنگهای مدرن آغاز شدند،این ضرورت، بیش از پیش احساس گردید و تسلیحات کشتار جمعی به وجود آمدند؛  نخستین سلاح در حوزه سلاحهای کشتار جمعی، تسلیحات شیمیایی بودند که به علت ماهیت وحشتناک آنها و همین طور محدودیت استفاده از آنها، نمی شد به صورت گسترده استفاده کرد. در جنگ جهانی دوم که حضور گسترده سربازان پیاده در جبهه ها امری رایج بود،  نیاز به سلاحی که بتواند نقاط تجمع انبوه نفرات پیاده دشمن را از هوا و با استفاده از مزیت جنگنده و بمب افکنها در مدت زمان کوتاهی مورد هدف قرار دهد، احساس می شد. در بین سلاحها و طرحهای مختلف، روسها طرحی را ابداع کردند که به نام "جوجه تیغی" شناخته می شد.

عادل خوجه بازدید : 3892 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

MG-42 (مخفف Machine Gun 42) یک تیربار 7.92 میلیمتری کامل می باشد.که در آلمان نازی توسعه یافته ، و در سال 1942 توسط ورماخت وارد خدمت شد. این تیر بار مکمل و در بعضی موارد به عنوان جایگزین اصلی MG34 در تمام بخش ها ی نیروی نظامی آلمان انتخاب شد. با این وجود هر دو سلاح تا پایان جنگ ساخته و مورد استفاده قرار گرفتند.
این تیربار پس از جنگ نیز توسط شرکت راین متال المان بهینه شده و به نام MG-3 شروع به تولید شد. تیربار ام جی 42 به واسطه قتل عام نیروهای امریکایی در جنگ جهانی دوم در هنگام پیاده شدن نیروها در ساحل اوماها شهرت بسیاری کسب کرد.سلاح MG-3 در بسیاری از نیرو های نظامی در طول جنگ سرد به کار گرفته شد و تا به امروز نیز در حال استفاده در بسیاری از ارتشهای جهان از جمله آلمان و ایران و ... می باشد.

عادل خوجه بازدید : 3118 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

AN/PVS یك وسیله قابل حمل ، باتری دار الكتروچشمی است كه برای ملاحظه و آتش هدفدار در شب ، تفنگ M16 ، مسلسل M249 و M60 پرتاب راكت ( 72MEA ) و نارنجك انداز M230 بكار می رود . این وسیله نور باز تابش را از قبیل : نور ماه ، نور ستاره و نور دهانه جنگ افزارها ، زیادتر می كند تا این كه صحنه دیده شده ، به طور واضح و روشن برای فرد عمل كننده قابل دید می باشد . این دوربین ، نور قابل رؤیت یا مادون قرمزی كه بوسیله دشمن شناسایی شود را بیرون نمی دهد . چشمی حلقوی لاستیكی از هر نور یافته ای برای دیده شدن استفاده كننده ممانعت می كند .

عادل خوجه بازدید : 5204 شنبه 23 شهریور 1392 نظرات (0)

سلاح فاماس در سال 1967 توسط یک مهندس اسلحه فرانسوی بنام Paul Tellie طراحی شد.
هدف از طراحی این سلاح جایگذینی آن با تفنگ نیمه اتوماتیک Mas Mle.49/56 و مسلسل دستی MAT- 49 و MAC Mle.1929 بود.اولین نمونه این تفنگ در سال 1971 ساخته شد و برای آزمایش به ارتش فرانسه تحویل داده شد.در آن زمان ارتش فرانسه مدلی از مسلسل ساخت کشور سوئیس را بکار میبرد . این مسلسل با کالیبر 56/5 ساخت کارخانه SIG بود و با کد SG – 540 شناخته می شد .در سال 1978 سلاح FAMAS در مقیاس 400 هزار قبضه تولید شد.پس از آن یک شرکت فرانسوی بنام GIAT دست به تحول این سلاح زد و نمونه جدیدی از آن را با کد G1 معرفی کرد.این سلاح دارای محفظه ماشه بزرگی بود که کل دست در آن جای می گرفت.همچنین روپوش لوله آن از جنس پلاستیک ساخته شده بود.البته مدل G1 یک نمونه آزمایشی بود و در سال 994 مدل G2 به عنوان مکمل آن مرفی شد که از خشاب مورد استفاده در سلاح M – 16 (نوع کوتاه آن) بهره می گرفت.این سلاح در طیف نسبتا وسیعی توسط نیروی دریایی و زمینی فرانسه استفاده شد و تعدادی از آن به کشورهایی مانند امارات متحده و سنگال صادر شد.شکل کلی این سلاح مبنایی برای طراحی سلاح FELIN خواهد بود که از فرانسویان هنوز از آن پرده داری نکرده اند.مدل لوله کوتاه این سلاح با طول 320 میلیمتر برای نبردهای چریکی ساخته شده است.مدل Commando آن دارای طول لوله 405 میلیمتر و گونه مخصوص آن برای تکتیراندازی دارای طول لوله 620 میلیمتر می باشد.نمونه ای که برای مقاصد تکتیراندازی ساخته شده دارای دوربین مخصوص ، دوپایه و دستگیره حمل مخصوص می باشد .سلاح فاماس در جنگ خلیج فارس با موفقیت استفاده شد و توانست ضریب اطمینان بالا و کیفیت قابل قبول خود را به اثبات برساند.

عادل خوجه بازدید : 2533 پنجشنبه 21 شهریور 1392 نظرات (0)

موشک های ضد تانک هدایت شونده اصلی ترین سلاح پیاده نظام ارتش ها برای مقابله با تانکها و ادوات زرهی است. این سلاح ها کوچک ، سبک ، ساده ولی بسیار کارآمد هستند. از دهه 70 میلادی دهها نمونه این موشک ها با سیستم هدایت های مختلف برای ارتش ها بزرگ دنیا ساخته شده و بعضی از آنها در بازار صادراتی بسیار پرطرفدار بوده اند. اکثر این موشکها دارای هدایت سیمی بوده و در راستای دید پرواز می کنند اگرچه از دهه 70 میلادی بعضی از این موشکها با توانایی پرواز بالاتر از خط دید تولید شده اند ( پرواز در بالای خط دید یعنی پرواز موشک بعد از خروج از لانچر در 5/1 تا 2 متر بالاتر از سطح هدف و حمله به آن از فراز هدف(موشک های هدایت سیمی بسیار ساده و در عین حال ارزان تر از دیگر موشکها هستند از این رو این موشکها بسیار در بین کشورهای دارای مرزهای زمینی زیاد طرفدار دارند. این قبیل موشک های را می توان بر ضد انواع اهداف میدان جنگ مانند تانکها ، نفر برها ، خودروها ، توپها و سنگرها تیر بار استفاده می شود.اولین بار در دهه 40 میلادی در جریان جنگ جهانی دوم در سال 1945 آلمان ها اولین موشک ضد تانک هدایت شونده جهان را با نام X-1 در دهه 50 و 60 موشکهای ضد تانک حمل شونده توسط نفر دچار کم مهری از طرف فرماندهان نظامی قرار گرفتند زیرا آنها معتقد بودند که راکتها غیر هدایت شونده چون بازوکا و یالاو می توانند از پس تانکها بر آیند. با شروع دهه 70 و ورود تانکهای قدرتمند و با زرهای ضخیم تر و پیشرفته این راکت اندازها کارایی خود را تا اندازه ای از دست دادند. را ساختند که با اشغال آلمان هرگز فرصت استفاده در میدان جنگ را پیدا نکرد

عادل خوجه بازدید : 13010 پنجشنبه 21 شهریور 1392 نظرات (0)

اف ان فال (FN FAL) با نام کامل تفنگ اتوماتیک سبک (به فرانسوی: Fusil Automatique Leger)‏ یکی از معروف ترین و رایج ترین انواع تفنگ جنگی در قرن بیستم است. این تفنگ ۷.۶۲ میلیمتری که در شرکت بلژیکی فابریک ناسیونال طراحی شده و از سال ۱۹۵۳ تولید آن آغاز شد مورد استفاده ارتش های بیش از ۷۰ کشور دنیا قرار گرفته و دست کم ۱۰ کشور به تولید آن اقدام کردهاند.
اف ان فال در دوران جنگ سرد توسط بیشتر کشورهای عضو ناتو و متحدان آنها به عنوان سلاح سازمانی انتخاب شد و به همین جهت به «دست راست جهان آزاد» مشهور شده بود. افان فال از این منظر جایگاهی مشابه کلاشنیکف در کشورهای عضو پیمان ورشو و متحدان آنها را داشت. امروزه این تفنگ در بیشتر کشورها با تفنگ های مدرن تر جایگزین شده اما هنوز هم در برخی نقاط دنیا از آن استفاده میشود.

عادل خوجه بازدید : 4192 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (0)

AT-4 یک راکت انداز ضد زره،دوش پرتاب از نوع غیر هدایت شونده است که فقط یک بار قابل شلیک است.AT-4 ساخت کمپانی Saab Bofors Dynamics سوئد است که سابقه زیادی در ساخت سیستم های ضد زره دارد.Saab Bofors Dynamics با ساخت AT-4 که در نوع خود یکی از بهترین راکت های ضد تانک در دنیا است،به موفقیت فروش قابل توجه ای دست یافت.این جنگ افزار جهت بکارگیری در نیروهای پیاده نظام برای استفاده بر علیه خودروها و نفربرهای زرهی و سازه ها و سنگرهای دشمن ساخته شد.نوع هدایت AT-4 به صورت عادی–هدف گیری و قلق گیری با ستون درجه برای هدف های درتیر رس است.پیشران راکت نیز سوخت جامد موشک است.

عادل خوجه بازدید : 6582 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (0)

اسلحه M82A1 يكي از عجيب ترين سلاح هايي است كه تا به حال ساخته شده است. اين سلاح نيمه اتوماتيك طولي معادل ۵۷ اينچ معادل ۱۴۳ سانتي متر و وزني در حدود ۱۵ كيلوگرم دارد كه بزرگترين و سنگين ترين سلاح دوربين دار در جهان است. طول لوله آن ۲۹ اينچ معادل ۷۲ سانتي متر است و كالايبر آن هم ۵۰ صدم يا همان ۷ / ۱۲ ميليمتر ، معادل نيم اينچ است !! در هر خشاب اين سلاح نيز ۱۰ فشنگ جاي مي گيرد.

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 126
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 309
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 9,844
  • بازدید ماه : 2,603
  • بازدید سال : 141,731
  • بازدید کلی : 5,084,720