loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

گالری سایت

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 2321 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (0)
مردم به خاک افتاده ی ژاپن در حال گوش دادن به سخنان امپراتور هیروهیتو در رادیو مبنی بر اعلام تسلیم ژاپن در جنگ دوم جهانی. در چنین روزی در سال 1945، ژاپن تسلیم بی قید و شرط خود را پس از دریافت دو بمب اتمی در جنگ دوم جهانی اعلام کرد.
عادل خوجه بازدید : 2140 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

در مردادماه سال 1369 ارتش عراق اندکی پس از پایان جنگ با ایران حمله گسترده‌ای علیه کویت آغاز کرد. در آن زمان صدام که معتقد بود جنگ هشت ساله با ایران به سود کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تمام شده در حالیکه نتیجه‌ای جز ویرانی و فروپاشی اقتصادی برای رژیمش نداشته اعلام کرد بدهی 30 میلیاردی این کشور به کشورهای عربی را نخواهد پرداخت. تنش زمانی به اوج رسید که کویت با تصمیم عراق مخالفت کرد. ارتش عراق نیز با 40 لشکر از مرزهاى جنوب و جنوب غربی حمله تمام عیاری علیه کویت آغاز و در عرض 13 ساعت خاک این کشور را اشغال کردند. 

عادل خوجه بازدید : 1943 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)
 
وینستون چرچیل و دخترش در لندن. سال 1943
 
از زمان اولین عکس گرفته شده در تاریخ در سال 1826 توسط عکاسی فرانسوی "ژوزف نیسه فورنیپس" تا اولین عکس رنگی چیزی نزدیک به 46 سال گذشت و در طول این مدت عکس های بیشماری از لحظات تاریخی، چهره های مهم و تاریخ ساز گرفته شد که همه با تکنیک های ابتدائی عکاسی و فاقد رنگ هستند. در این میان البته عکاسانی بودند که آنقدر طالب رنگ بوده اند که به رنگ کردن عکس پس از ظهور آن رو آورده اند. با این حال تا سال ها پس از ورود رنگ به فن عکاسی همچنان عکاسی سیاه و سفید عمومیت داشت و عکاسان خبری و پرتره به روش گذشته عکس می گرفتند.

 

عادل خوجه بازدید : 2105 یکشنبه 22 آذر 1394 نظرات (0)
یکی از تفریحات در دنیای نظامی له کردن ماشین ها با تانک است.  البته این تفریح از زمان قدیم رواج داشته و امروزه هم در نمایشگاه ها و هم در جشن های نظامی مشاهد می شود .
عادل خوجه بازدید : 2014 دوشنبه 06 مهر 1394 نظرات (0)

کمپانی کوزنتسوف (Kuznetsov) یکی از تولید کنندگان بزرگ پیشرانه های راکتی و موتورهای جت هواپیماها و همچنین توربین های جت صنعتی و تجاری در روسیه می باشد. این شرکت با سابقه بالا توانسته است موتور اولین پرواز سرنشین دار راکتی به فضا که حامل یوری گاگارین فضانورد شوروی سابق بود را بسازد. از آن زمان تا کنون این شرکت در پروژه های فضایی و هوایی زیادی شرکت داشته است. 

عادل خوجه بازدید : 3099 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (1)
 
جنگ دوم جهانی ، یکی از نقاط عطف تاریخ نظامی مدرن بشمار می رود که ابداعات و نوآروی های پدید آمده در آن ، هنوز موجب تعجب موّرخان نظامی می گردد . در این میان ، صنعت هوانوردی نظامی آلمان و کاربراصلی تجهیزات ساخت این صنایع ، یعنی لوفت وافه ، بعنوان یکی از پیشگامان حوزه هوانوردی نظامی ، نقش مهمی را در پیشبرد فناوری هوایی ایفا نمودند . 
عادل خوجه بازدید : 13687 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

سلاح سرد به هر نوع سلاحی که برای دفاع یا تهاجم مورد استفاده قرار بگیرد و از حیطه باروت، شلیک و انفجار گلوله خارج باشد، سلاح سرد می‌گویند.
انواع چاقو، زنجیر، پنجه بوکس، قمه، انواع افشانه‌های اشک‌آور، خواب‌آور و بیهوش‌کننده و شوکرهای الکتریکی، تفنگ و کلت بادی شبیه سلاح گرم، انواع پرتاب کننده‌های سوزن‌های سمی و آغشته به مواد شیمیایی و بیولوژیکی و سلاح‌های بی‌حس کننده جانوران سلاح سرد محسوب می‌شوند.

عادل خوجه بازدید : 2298 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

امسال 9 مه 2015 مصادف با هفتادمین سالگرد پیروزی ارتش سرخ شوروی بر آلمان نازی میباشد ، به مناسبت سالگرد این پیروزی بزرگترین رژه نیروهای مسلح روسیه با حضور 30 رییس جمهور کشورهای مختلف صبح امروز در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد.

عادل خوجه بازدید : 3162 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

من سرباز زیر میکی تاملینسون (تام هیوز)، یک آشپز نظامی، که تلاش در انتخاب نظامی خطرناک ترین شناخته شده برای انسان: سرویس هوایی ویژه (SAS) انتخاب. S.A.S. آیا مشهور ترین نیروهای ویژه هنگ انگلستان، وظیفه تهدید کننده زندگی ماموریت در برخی از خطرناک ترین مکان در این سیاره. میکی دارای تجربه نظامی فراتر از بودن آشپز، چیزی که او می کند به نامزدهای دیگر اجازه نمی دهد در … میکی با این فرآیند انتخاب شکست – ذهن خود را، بدن و روح فریاد برای رحمت او به عنوان متحمل شکنجه سرعت راه پیمایی بیش از شدیدترین کوه ها، در حال اجرا برای زندگی خود را در ‘فرار و فرار از پرداخت و پس از آن رو به بازجویی بد ترین ممکن است، در مرحله مرگبار شناخته شده به عنوان: “پرسشگری تاکتیکی’ حتی پس از همه چیز است، هنوز هم وجود دارد تنها یک راه شما واقعا می توانید خود را ثابت کند: در مبارزه با … بسیاری سعی کنید به SAS کنید فقط نخبگان آن را.

عادل خوجه بازدید : 1777 شنبه 23 اسفند 1393 نظرات (0)

خط تولید انبوه موشک کروز دریایی ضد ناو برد بلند در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، افتتاح و شماری از آن به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل شد.

عادل خوجه بازدید : 1769 شنبه 23 اسفند 1393 نظرات (0)

نیروی هوایی ارتش چین آموزش خلبانان جنگنده خود با جت اموزشی بومی L-15 ملقب به شاهین را آغاز کرد. این هواپیمای مافوق صوت توان آموزش خلبانان جنگی و انجام نقش تهاجم سبک را دارد.

عادل خوجه بازدید : 10773 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)

در جاده منتهی به فرودگاه هوایی بگرام در استان پروان افغانستان میتوان غنیمت ها جنگی برجامانده از حمله روس ها به افغانستان را مشاهده کرد، غنایمی مانند تانک ،نفربر و... از جمله غنایم به جا مانده از حمله ارتش سرخ به افغانستان هست.

عادل خوجه بازدید : 12086 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)

در این پست قصد داریم به معرفی چند منطقه باورنکردنی از گورستان ها زرهی در این کره خاکی بپردازیم با ماهمراه باشید.

عادل خوجه بازدید : 4062 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

خدمه یک موضع آتشبار ضدهوایی/ضد تانک 88م.م آلمانی در حال تمرین  جابه جایی و بارگذاری مهمات . بدون هیچ اغراقی ، تا قبل از ظهور راکتهای ضد زره دوش پرتاب ، دهشتناک ترین جنگ افزار ضد تانک موجود در میان ارتش های درگیر ، توپ88 م.م آلمانی بشمار می رفت ، تاجایی که خدمه تانکهای روسی ، آمریکایی و بریتانیایی ، بدون پشتیبانی هوایی ، هرگز به سراغ خطوط دفاعی آلمان که مجهز به این توپها بودند ، نمی رفتند .

تعداد صفحات : 2

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 154
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 381
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 9,916
  • بازدید ماه : 2,675
  • بازدید سال : 141,803
  • بازدید کلی : 5,084,792