loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

سامانه های پدافندی

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 11046 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

پس از سالها مذاکره، کشمکش و تکذیب و تایید، بالاخره در جریان رژه روز 29 فروردین در جوار حرم امام خمینی(ره)، برای اولین بار اجزایی از سامانه دفاع هوایی اس 300 در داخل کشورمان به نمایش در آمد. ایران در سال 2007 میلادی، قراردادی را برای خرید سامانه های دفاع هوایی S-300 PMU-1 با روسیه به امضاء رساند.

عادل خوجه بازدید : 2080 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)
براساس اطلاعات وبگاه گلوبال سیکوریتی ، گونه Favorite ، مشتق شده از نمونه PUM.2  مسلح به یک موشک جدید با سرجنگی بزرگتر ،و سیستم های هدایت بهبود یافته برای مقابله با طیف وسیعی از تهدیدات در یک برد 200 کیلومتری است که نسبت به گونه قبلی ، 150 کیلومتر افزایش داشته است .
عادل خوجه بازدید : 2173 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

شرکت Tetraedr کشور بلاروس از جمله شرکت های فعال در زمینه سیستم های پدافندی و راداری است. این شرکت تلاش مستمر و طولانی مدتی را برای ارتقای سامانه 9K33 Osa و تطبیق آن با الزامات روز انجام داد که حاصل آن سامانه ارتقا یافته Osa-1T بود. سامانه Osa از جمله سامانه های پدافندی است که در طول جنگ سرد به منظور تامین الزامات واحد های پدافندی شوروی (PVO-SV) و ایضا کشورهای عضو پیمان ورشو طراحی و ساخته شد.  هدف از ساخت این سامانه ، دستیابی به یک سامانه پدافندی لشکری با قابلیت تامین دفاع هوایی نقطه ای برای یگان های زرهی و نیروهای رزمی ترکیبی در ضمن پیشروی بود.

عادل خوجه بازدید : 10714 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)
در جریان جنگ ویتنام صدها هواگرد آمریکا در مواجهه با سیستم های پدآفند هوایی نابود شد. در جریان جنگ یوم کیپور نیز تعداد زیادی جنگنده اسراییلی در مواجهه با سیستم های پدآفندی نابود شد. دلیل تلفات بالای هواگردها در مقابل این سیستمها این بود که این سیستمهای پدآفندی به تازگی قدم در میدان نبرد نهاده بودند و هنوز روش مشخصی برای مقابله با آنها وجود نداشت. غرب پس از دادن تلفات سنگین در مواجهه با سیستمهای پدآفندی ساخت شوروی ، از اواخر دهه شصت مطالعه بر روی نابودی سیستم های پدآفندی دشمن را با جدیت آغاز کرد تا استراتژی مشخصی برای نابودی سیستم های پدآفندی دشمن و حفظ برتری هوایی داشته باشد.
عادل خوجه بازدید : 2206 سه شنبه 24 آذر 1394 نظرات (0)

در اواخر دهه شصت میلادی (سال 1969) وزارت دفاع اتحاد جماهیر شوروی مطالعات در زمینه ساخت سامانه پدافندی برد بلند یا سامانه دفاع موشکی منطقه ای با برد 75 کیلومتر و با قابلیت درگیری همزمان با چند هدف را اغاز کرد. ساخت و توسعه نمونه زمین پایه این سامانه به دفتر طراحی مرکزی آلماز (Almaz) و ساخت نمونه دریاپایه به بخش تحقیقات صنایع Altair سپرده شد.

عادل خوجه بازدید : 2774 دوشنبه 09 آذر 1394 نظرات (0)
 
کشور ترکیه از دیرباز یکی از قویترین نیروی های هوایی جهان را داشته.نیروی هوایی ترکیه به ترکی استانبولی: Türk Hava Kuvvetleri بخشی از نیروهای پنج‌گانهٔ مسلح ترکیه است. این نیرو از شعبه‌های اصلی مسلح این کشور بوده و یکی از بزرگ‌ترین نیروهای هوایی در سطح جهان است. نیروی هوایی ترکیه با بیش از ۹۳۰  هواگرد ، پس از نیروهای هوایی ایالات متحدهٔ آمریکا و پادشاهی بریتانیا، سومین نیروی قدرتمند ناتو به‌شمار می‌رود.
عادل خوجه بازدید : 2737 شنبه 11 مهر 1394 نظرات (0)
 
زسو-۲۳-۴ «شیلکا» (به روسی: ЗСУ-23-4 «Ши́лка») سیستم پدافند هوایی ِ خودکششی و زره‌پوش ساخت شوروی است. این سیستم از یک توپ مسلسل چهارلول ۲۳ میلی‌متری و یک رادار تشکیل می‌شود که بر روی یک شاسی زرهی سوار شده که از تانک سبک پی‌تی-۷۶ اقتباس شده‌است.
عادل خوجه بازدید : 4694 یکشنبه 02 شهریور 1393 نظرات (0)

پس از طراحی وساخت بمب افکن راهبردی B- 70 توسط آمریکا، متخصصان شوروی سابق متقابلاً به طراحی و ساخت هواپیمایی با سرعت و ارتفاع پرواز بالا اقدام کردند. این جنگنده شکاری که MIG- 25 Foxbat  نام نهاده شد، سریعترین و بلندپروازترین هواپیمای جهان در آن ایام محسوب میشد. جنگنده شکاری رهگیر MIG-25 که توسط شرکت « میکویان گورویچ »  ساخته شد، دارای سرعت 2/3 ماخ ( از ارتفاع 13 کیلومتری به بالا) و 85/0 ماخ  در سطح دریا و برد دو هزار و 575 کیلومتر، قابلیت پرواز تا ارتفاع 37 هزار و 650 متری، مجهز به دو دستگاه موتور توربو جت  R-31 ساخت تومانسکی با پس سوز  و کشش فو ق العاده هر کدام 110 کیلونیوتن، بهره مند از رادار فاکس فایر ( نام ناتو) و سه رادار هشداردهنده سایرنا، نرخ اوج گیری 12 هزار و 480 متر در دقیقه، مسلح به دو جفت موشک حرارتی AA-7 ایکس/  AA-8آفید و موشک هدایت شونده AA-6 آکرید میباشد.

عادل خوجه بازدید : 3558 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

توپ اورلیکن ۳۵ م‌م (به آلمانی: Oerlikon 35 mm)، که در ایران سماوات نامیده می‌شود، توپ ضدهوایی دو لول ۳۵ میلی‌متری ساخت شرکت سوئیسی اورلیکن است. این سامانه پدافندی ابتدا با نام 2 ZLA/353 ML شناخته می‌شد؛ اما بعد از تغییر نام، با نام GDF-001 شناخته می‌شود. این توپ در اواخر دهه ۱۹۵۰ طراحی شده و در حدود ۳۰ کشور در سراسر جهان استفاده می‌شود.

عادل خوجه بازدید : 11170 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

یک سیستم دفاع هوایی موشکی هدایت شونده است که توانایی مقابله با موشک های بالستیک تاکتیکی , موشک های کروز, و هواپیماهای پیشرفته (به طور پایه پرنده های هوا_تنفس )را در تمامی شرایط آب و هوایی ودر هر ارتفاعی داراست.ویژگیهای کلیدی سیستم PATRIOT رادار مرکب چندکاره, هدایت تعقیب از طریق موشک و نرم افزار مدرن و همچنین عملکرد خودکار گسترده است. PATRIOTیا (MIM-104 )توسط کمپانی (ریتیون) در ماساچوسف و شعبه موشک ها وکنترل آتش کمپانی (لاکهید مارتین ) در فلوریدا ساخته شده است. علاوه بر ایالات متحده , کشورهای آلمان  , یونان, رژیم اشغال گر قدس, ژاپن , کویت, هلند, عربستان سعودی و تایوان نیز مجهز به این موشک هستندومصر نیز به تازگی صاحب این سیستم دفاع موشکی توانمند شده است. سیستم دفاع موشکی PATRIOT به طور گسترده در عملیات اخیر تهاجم به عراق شرکت داشته وبا استقرار در کویت موفق به از بین بردن تعدادی از موشک های عراقی شلیک شده به کویت شد. شایان توجه است در عملیات مذکور از نسل جدید این سیستم یعنی PAC-3 وموشک های باهدایت پیشرفته تر استفاده شده بود.

عادل خوجه بازدید : 2625 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (0)

چف و فلیر ساز و کارهای دفاعی در برابر آشکارسازی و حمله هواپیماها و سیستم های دفاع هوایی دشمن هستند. فلیرها گلولههایی آتشین هستند که از هواپیما پرتاب میشوند تا سیستم های هدف گیری حساس به حرارت را گمراه داده و از مسیر هواپیما دور کنند. فلیرهایی که هواپیما از خود پرتاب میکندگلولههای منیزیومی هشتند که پس از اشتعال برای مدت کوتاهی (کمتر از ١٠ ثانیه) با دمای ١٠٠٠ درجه سانتی گراد میسوزند. دمای اشتعال آنها گرمتر از دمای گازهای خروجی یک هواپیماست در نتیجه باعث جدب و انحراف موشکهای حرارتی که هواپیما را هدف گرفتهاند میشود.

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 129
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 317
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 9,852
  • بازدید ماه : 2,611
  • بازدید سال : 141,739
  • بازدید کلی : 5,084,728