loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

تجهیزات نظامی,دانشنامه نظامی,مقالات نظامی,میلیتاری,سایت نظامی,انجمن نظامی

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 4766 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
ایران با داشتن مرزهای مشترک با کشورهای عراق و ترکیه از غرب و افغانستان و پاکستان از شرق و جمهوری های اسیای مرکزی و قفقاز ها از شمال در یکی از خطرناک ترین و پرتنش ترین مناطق دنیا قرار گرفته است.
عادل خوجه بازدید : 11046 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

پس از سالها مذاکره، کشمکش و تکذیب و تایید، بالاخره در جریان رژه روز 29 فروردین در جوار حرم امام خمینی(ره)، برای اولین بار اجزایی از سامانه دفاع هوایی اس 300 در داخل کشورمان به نمایش در آمد. ایران در سال 2007 میلادی، قراردادی را برای خرید سامانه های دفاع هوایی S-300 PMU-1 با روسیه به امضاء رساند.

عادل خوجه بازدید : 2896 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
میگ۲۹ و سوخو۲۷  اولین جنگنده های نسل چهارم روسها بودند. این دو پرنده در اوائل و اواخر دهه ۱۹۸۰ وارد خدمت شدند و هدف تولید میگ۲۹ توسعه جنگنده ای برای مقابله با اف۱۶ و هدف طراحی سوخو۲۷ ساخت جنگنده ای برای مقابله با اف۱۵ بود. البته مانند همیشه روسها یک دهه بعد از امریکا جنگنده نسل چهارم خود را عملیات کردند  . ولی قبل از اینکه واقعا ببینم سوخو۲۷ و میگ۲۹ در مقابل اف۱۵ و اف۱۶ چه کارایی داشتند بهتر است اول به این مسئله نگاه کنیم که این دو جنگنده با  هم وطنان  خود چند چند بودند.
عادل خوجه بازدید : 9933 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دیدن دشمن به معنای مختلف آن، یکی از گام‌های اولیه در مباحث و تحلیل‌های نظامی محسوب می‌شود و در هر بخشی از نیروهای نظامی، چه در آسمان و چه در زمین و چه در دریا و به شکل‌های مختلف ابتدا بایستی دشمن را کشف و رصد و سپس با آن درگیر شد. درگیری با دشمن در هر حالتی که دید مناسب وجود نداشته باشد و مصداق آنرا شب یا شرایط بد جوی یا هر چی دیگری که تصور کنیم، یکی از چالش‌های سازندگان سلاح و طراحان استراتژی‌های نظامی بوده است.

عادل خوجه بازدید : 2142 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
تا پایان جنگ دوم جهانی دوم، کشورها و ارتشها در حال استفاده از تانک‌های ِ سبک، متوسط، سنگین و فوق سنگین برای انجام ماموریتهای مختلف بودند. اما پس از جنگ دوم جهانی، ارتشها و کشورها به دنبال این ایده بودند که تنها از یک نوع تانک استفاده کرده که قدرت انجام تمامی مأموریت‌های محوله به انواع مختلف تانک‌ها را داشته باشد. این طبقه جدید از تانک‌ها تانک اصلی میدان نبرد (main battle tank به‌اختصار MBT) نامیده می‌شدند.
عادل خوجه بازدید : 1892 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
روسیه به عنوان وارث قدرت دریایی شوروی سالهای زیادی جایگاه نیروی دریایی دوم جهان را به یدک کشیده اما اکنون این جایگاه به دلیل ضعف اقتصادی در چندین سال و کهنگی طیف وسیعی از این ناوگان در برابر رقبایی همچون چین در خطر قرار گرفته است. هرچند روسیه در ده سال اخیر بودجه نظامی خود را افزایش داده و اقدام به بروزرسانی های متعددی در بخش های مختلف نیروهای خود نموده اما بوضوح این میزان سرمایه گذاری برای حفط قدرت دریایی به مانند گذشته، کافی نیست خصوصا که در دو سال اخیر نفت و گازسرمایه اصلی روسیه در تامین بودجه رو به کاهش قیمت گذاشته و این کشور رو مجبور به کاهش بودجه نظامی نموده است.
عادل خوجه بازدید : 2829 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
یکی از حساس ترین نقاط مرزی جمهوری اسلامی ایران ، مرزهای مشترک با جمهوری ترکیه بشمار می آید. در حقیقت ترکیه نقطه تلاقی دو قاره بسیارمهم آسیا و اروپا بوده و بدین لحاظ از اهمیت راهبردی برخوردار می باشد. این کشور در جنوب شرقی اروپا ، جنوب غربی آسیا و در مختصات جغرافیایی میان 35 درجه و 51 دقیقه تا 42  درجه و 6 دقیقه عرض جغرافیایی و 25 درجه و 40 درجه تا 44 درجه و 50 دقیقه طول جغرافیایی ، در نیمکره شمالی قرار گرفته است.سرزمین ترکیه به صورت یک مستطیل قابل تصور است که طول آن از شرق تا غرب 1660 کیلومتر و عرض آن به طور متوسط 550 کیلومتر است . این کشور از سه طرف توسط دریا احاطه شده و چیزی درحدود 780580 کیلومتر مربع مساحت دارد.
عادل خوجه بازدید : 3311 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)
اسرائیل در دهه ۱۹۶۰ اولین تجربه ساخت یک جنگنده را به دست  اورد. این تجربه مربوط به کپی جنگنده  میراژ ۳ با نام نشر بود. دست کم ۷۰ فروند نشر تولید شد که با همان موتور اترا ۹ کا سی میراژ تولید شد. در ادامه اسرائیل دست به توسعه  جنگنده  کفیر  زد. کیفر بر اساس  میراژ ۵ ساخته شد البته اسرائیل میراژ ۵ نداشت بلکه نقشه های ان را از طریق یک شرکت سوئیسی درگیر در برنامه میراژ ۵ به دست اورد.

تعداد صفحات : 73

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 177
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 427
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 9,962
  • بازدید ماه : 2,721
  • بازدید سال : 141,849
  • بازدید کلی : 5,084,838