loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

تجهیزات نظامی,دانشنامه نظامی,مقالات نظامی,میلیتاری,سایت نظامی,انجمن نظامی

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 4842 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (0)

در طول جنگ جهانی دوم آلمان برخی از بهترین جنگنده شکاری های جهان را وارد عملیات نمود. مسراشمیت بی اف 109 (Messerschmitt Bf 109) که به نام Me 109 نیز خوانده می شد یکی از آنها بود. این جنگنده ستون فقرات لوفت وافه را تشکیل می داد. با تولید بیش از 33984 فروند، پر تعدادترین جنگنده طول تاریخ محسوب می شود. تولید آن از 1936 تا 1945 ادامه داشت.

عادل خوجه بازدید : 3273 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (0)

جنگنده P-51 Mustang ساخت کمپانی نورث امریکن یکی از موفقترین و شاید بتوان گفت بطور مطلق مهمترین هواپیمای جنگی ساخته شده در خلال جنگ جهانی دوم بوده است. در صحنه جنگ اروپا ماستنگ بیش از هر جنگنده دیگری هواپیماهای دشمن را ساقط کرد. این جنگنده خوش فورم و زیبا بسیار مورد علاقه خلبانان آن بود و برای نیروی هوایی انگلستان (RAF) نیز نقشی حیاتی ایفا کرد. در حقیقت نام ماستنگ توسط RAF ضرب زده شد.

عادل خوجه بازدید : 6582 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (0)

اسلحه M82A1 يكي از عجيب ترين سلاح هايي است كه تا به حال ساخته شده است. اين سلاح نيمه اتوماتيك طولي معادل ۵۷ اينچ معادل ۱۴۳ سانتي متر و وزني در حدود ۱۵ كيلوگرم دارد كه بزرگترين و سنگين ترين سلاح دوربين دار در جهان است. طول لوله آن ۲۹ اينچ معادل ۷۲ سانتي متر است و كالايبر آن هم ۵۰ صدم يا همان ۷ / ۱۲ ميليمتر ، معادل نيم اينچ است !! در هر خشاب اين سلاح نيز ۱۰ فشنگ جاي مي گيرد.

عادل خوجه بازدید : 2625 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (0)

چف و فلیر ساز و کارهای دفاعی در برابر آشکارسازی و حمله هواپیماها و سیستم های دفاع هوایی دشمن هستند. فلیرها گلولههایی آتشین هستند که از هواپیما پرتاب میشوند تا سیستم های هدف گیری حساس به حرارت را گمراه داده و از مسیر هواپیما دور کنند. فلیرهایی که هواپیما از خود پرتاب میکندگلولههای منیزیومی هشتند که پس از اشتعال برای مدت کوتاهی (کمتر از ١٠ ثانیه) با دمای ١٠٠٠ درجه سانتی گراد میسوزند. دمای اشتعال آنها گرمتر از دمای گازهای خروجی یک هواپیماست در نتیجه باعث جدب و انحراف موشکهای حرارتی که هواپیما را هدف گرفتهاند میشود.

عادل خوجه بازدید : 8368 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (0)

بسیاری از کاربران جوان و مشتاق اینترنت مایلند اطلاعاتی درباره مقایسه قدرت نظامی دو کشور بزرگ دنیا و پیشرو در صنایع نظامی داشته باشند. در ابتدا باید گفت هرگونه مقایسه ای بین این دو می تواند به نتیجه گیری غلط منجر شود. آمریکا و روسیه هر دو قدرت اتمی هستند و بدقت مراقب عدم اصطکاک منافع خود هستند. آمریکا و شوروی سابق (و روسیه کنونی) هیچگاه نبردی رو در رو نداشته اند. در سراسر جنگ سرد بین دولتهای دست نشانده دو ابرقدرت جنگهایی درگرفت که صحنه گردان آنها در اصل این دو ابرقدرت بودند. این جنگها در تاریخ به proxy wars موسومند. جنگهای ویتنام و افغانستان دو نمونه از بزرگترین آنها هستند.

عادل خوجه بازدید : 12359 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (0)

در سال 1967 پس از جنگ شش روزه اسراییل با عرب ها،یا جنگ ماه جون و تحریم اسراییل توسط فرانسه،وزارت دفاع اسراییل قراردادی مبنی بر همکاری و مشارکت با انگلستان در ساخت تانک Chieftain را به امضا رساند.
اما در سال 1969،انگلستان این قرارداد را لغو کرد و اسراییل را از این پروژه کنار گذاشت.این کار اسراییل را متوجه این نکته کرد که به منظور تامین جنگ افزار هایش نمی تواند به کمک دیگر کشورها تکیه کند،در نتیجه با استفاده بهینه از نیروهای داخلی،مصصم به ساخت یک تانک جنگی که عملا یکی از مخرب ترین جنگ افزارهای نظامی به شمار می رود،شد.

عادل خوجه بازدید : 33293 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (1)

در سلسله مقالات تک تیراندازی در طول تاریخ ما به شرح مبسوطی از تاریخچه و اصول اولیه  تک تیراندازی پرداختیم ولیکن برای یادگیری فنون تک تیراندازی نیازمند مطالبی تخصصی تر هستیم. در این رابطه ما با استفاده از جزوات تفنگداران دریایی ارتش ایالات متحده امریکا اقدام به گردآوری و ترجمه مطالبی نموده ایم که به صورت مقاله از امروز به خدمت شما ارایه می گردد.
این مطالب تماما براساس جزوات آموزشی تفنگداران دریایی امریکا در زمینه اسنایپر و نیز مطالب آموزشی نیروهای بریتانیا ساخته و پرداخته شده است. با توجه به تخصصی بودن بسیاری از مطالب ، و نیز براساس صلاحدید ، اقدام به ترجمه یا عدم ترجمه برخی قسمت ها نموده ایم ضمن اینکه در حد دانش و سواد انگلیسی و اختصارات نظامی این مطالب خدمت شما عرضه می گردد.

عادل خوجه بازدید : 11608 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (0)

یکی از سهمگین ترین نبردهایی که در کشور هلند به وقوع پیوست ، نبرد اورلون ، بود . اواخر سپتامبر 1944 بود که نیروهای زرهی و پیاده آمریکایی و انگلیسی وارد نبرد با ارتش آلمان شدند ، نبردی که تا 18 اکتبر همان سال به طول انجامید آن چه که نبرد را برای طرفین سخت تر می کرد شرایط نامساعد جوی بود : سرما ، بارش باران و باد شدید پیش روی طرفین را با مشکل مواجه کرده بود .

تعداد صفحات : 73

درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 156
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 389
  • باردید دیروز : 961
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 49
  • بازدید هفته : 9,924
  • بازدید ماه : 2,683
  • بازدید سال : 141,811
  • بازدید کلی : 5,084,800